MuscleMeat

32 KM te hard gereden in Zwitserland. Boete?

heb het in duitsland wel een keer gehad geflitst en jawel mooie brief moest ik invullen maar de boete viel wel mee ;daarna nog een keer geflitst en nooit meer wat gehoord ook in duitsland....

Ik snap niet waarom jij je moet melden op het politie bureau. Mijn vader heeft twee boetes gekregen toen hij in Zwitserland te hard reed. Beide gewoon per post gekomen. De hoogste was iets van 600 euro omdat hij 35 km te hard reed.

Je hoeft de boete niet te betalen. Maar als jij in de toekomst weer eens in Zwiterland bent en zij houden jij aan, dan ben jij aardig de pineut.

Als Nederland een overeenkomst met Zwitserland heeft moet je betalen, je krijgt dan via het Justitieel Incassobureau een brief :) .

ik reed laatst in bratislava 48 km te hard, kreeg 1 euro 35 boete

Ik ben ook eens geflitst in zwitserland, in de zomer van 2001, ik kreeg in de zomer van 2002 bericht ervan en of ik akkoord ging met een boete, ik heb daar mee ingestemd en heb er tot op heden niks meer van gehoord:cool:

• Topic Starter Topic Starter
Vorige week de brief binnen gehad van een Nederlands rechtsbureau. Ik ben veroordeeld tot een boete van 385,72 Euro of een week zitten als ze me in Zwitserland te pakken krijgen.

Beetje overdreven allemaal die boetes daar!

Het is zuur maar ik heb voor de zekerheid maar gewoon betaald aangezien ik misschien nog wel eens voor zaken in Zwitserland moet zijn.

Gewoon nooit meer in Zwitserland komen.... En een weekje bak, dan heb je een gratis verblijfplaats in zwitserland. In dat landje moet je wel oppassen voor flitsers heb ik al gehoord, flitsen ze meer als in andere EU landen.

niet betalen en als je nog es in zwitserland komt er op letten dat je niet te hard rijdt?
lijkt me sterk dat ze jaren na dat dit gebeurd is nog elke agent uitrusten met een lijstje van nummerplaten waar ze moeten op letten :p dus zolang je uit de problemen blijft zit je vrij safe denk ik

Geen advocaten in je kennissenkring? Zou ff vragen wat ze doen of kunnen doen als je niet komt opdagen:).

inderdaad, ik zou ook niet gaan.

Mijn baas is een paar jaar geleden geflitst in Zwiterserland, hij reed over de 200km per uur.
Diverse brieven gehad, hij heeft toen gezegd dat hij nooit in Zwitsterland is geweest en dat het een vergissing was.

Uiteindelijk heeft hij er niks meer van gehoord.
(maar hij gaat Zwitserland niet meer in met een auto op zijn eigen naam :D)

Denk dat het eraan ligt waar je 32km te hard hebt gereden,

als het in 30km zone is bij bejaarden tehuizen of scholen ben je de lul.

op de autobahn zou het wel 300-400 euro zijn.;)

Eventueel naam laten veranderen, verschillende chirurgische ingrepen laten uitvoeren, auto in brand steken en in een kanaal dumpen en verhuizen naar Mexico, laat je een grote snor groeien:)

Of eerst proberen je onbereikbaar te maken:)

Eventueel naam laten veranderen, verschillende chirurgische ingrepen laten uitvoeren, auto in brand steken en in een kanaal dumpen en verhuizen naar Mexico, laat je een grote snor groeien:)

Of eerst proberen je onbereikbaar te maken:)

:stupid:

Heb het zelf gehad in Duitsland. Was iets van 25 euro boete. Had het gewoon niet betaald. enkele weken later kwam er een 2de acceptgiro in de bus met het dubbele bedrag. Toen maar betaald om gezeik te voorkomen :D

Terug
Naar boven