Je bent al in de fout gegaan door in het verleden geen vast voedingsschema te hanteren. Ik zou zeker niet trots zijn op dit resultaat. Je zegt dat je al jaren aan krachttraining doet, dat je dan tot dit resultaat bent gekomen is lachwekkend en juist de meest foute manier waarop je moet willen groeien.
Je kan normaal gesproken het beste bulken tot bijvoorbeeld 16% en daarna gaan cutten. Hoe hoger je gaat in vetpercentage, hoe moeilijker het zal zijn om al dat vet weer weg te krijgen zonder al teveel spierverlies. Je hebt maar 69kg VVM met jou huidige stats, dus 23kg vet.. Dat is echt niet indrukwekkend of zo. Als je nu gaat cutten naar 12%, houdt je in het gunstigste geval (= goed voedingsschema) hooguit 78kg over, wat vrij weinig is voor je lengte. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat ga je niet redden op korte termijn.
Je voeding is dus ruk, en je 'trainingsschema' is ook ruk (je traint veel te veel armen). Ik denk dat je jezelf maar eens moet gaan inlezen in de voedings en trainingstopics hier, want je hebt duidelijk geen idee waar je mee bezig bent. Als je gaat cutten heb je gewoon een vast voedingsschema nodig om te weten hoeveel je onder je onderhoud eet. Als je daarnaast ook cardio toevoegt moet je ook oppassen dat je tekort te hoog wordt. Wij kunnen vrij weinig doen dan je te wijzen op je fouten en hoe je het voortaan moet aanpakken. Hoe je nu verder moet, moet je zelf eerst maar eens gaan uitzoeken. Begin maar met een voedingsschema in Excel, en open daar een nieuw topic voor zodat iemand dit voor je kan controleren.