MuscleMeat

3e week van de cut en ben keto achtig aan t eten, wat vinden jullie van mijn aanpak?

soldier92

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m88
Vetpercentage
1%
Dag,

Ik ben nu bijna 3 weken aan het cutten ben van plan om nog 5 weken te gaan cutten. Ik eet nu 3 maaltijden met carbs erin (per week) en die zijn alle 3 na het krachttrainen. Zit nu op 14-16% wil naar de 10, weeg 88kg bij 183. De reden waarom ik alleen 3 per week na het trainen carb eet is om vocht te verliezen, insuline gevoeligheid te controleren en gewoon rap droog worden en hard worden. Wat ik nu de laatste 3 weken merk:

- Krachttoename
- Veel meer energie
- Stabielere humeur
- Veel meer zin in coïtus
- Ben denk ik in die 3 weken ook wel ongv 2% kwijtgeraakt en een hoop vocht

Mijn 'trainingsmaat' noemt mij gek. Ik heb een beetje het anabolic diet en de stronglifts 8 nutrition rules samengevoegd. Ik ga niet verder in op wat ik eet maar zit op 2600kcal per dag. (onderhoud is 3300 ofzo?) Heb geen cardio toegevoegd maar ik loop naar de sportschool (45min heen en terug) en ook wel is naar school (40-60min heen en terug) loop zoiezo veel. Wat vinden jullie van mijn plan van aanpak?

Zal later nog even een foto posten om te laten zien hoe ik er na 2-3 bij stond! BvB

Wel een vreemde aanpak, maar misschien werkt het wel voor je (in het begin)
Ben benieuwd hoe je het in een later stadium afgaat, of het met een beetje wandelen lukt om op 10% te komen?

• Topic Starter Topic Starter
als het nodig is ga ik voor de laatste 2% hiit doen

lijkt me wel nodig, maar waarom het vet eraf wandelen? Je bent dan wel anderhalf uur per dag eraan kwijt. Waarom niet gewoon een half uur uitleven op de cardiotoestellen in de gym? Verbrand je meer kcals mee lijkt me..

show je eetschema als je wilt klinkt interesant

Veel carbs op trainingsdagen is goed en in keto raken op rustdagen is ook prima. Houd je eiwitten gewoon hoog dan komt alles goed, onder 10% moet je secuurder gaan diëten.

Omdat het wel even duurt om in keto te raken

Je hebt gelijk, alleen met IF geraak ik wel in ketose.

topicstarter, ik heb ongeveer hetzelfde dieet als jij in elkaar geknutseld wat ik nu 5 weken volg. Het verschil is dat ik bij ontbijt wel gewoon mn brinta met melk eet, carbs dus. Verder probeer ik ook alleen na mn training een maaltijd met carbs te nemen, en dan eet ik verder wel gewoon carbs uit groene groente. Ik eet veel eiwit en hou mijn vetten ook hoog. Ik ben in die weken tot nu toe 4 kilo afgevallen. Een deel is vocht en een deel is vet, dus ben opzich tevreden. Ik schat dat ik nu rond de 14% sta. Wat ik mij afvraag is of ik de brinta als ontbijt zou moeten schrappen, en dus heel strict low-carb dieet ervan maak zoals jij, dat ik moet gaan carb cyclen wellicht om onder die 10% te gaan komen, of toch ketose? Of gewoon dit aanhouden omdat het tot nu toe werkt. Ik zie namelijk op dit forum niemand anders wat het zo doet, dus het is lastig om ervaringsdeskundigen te spreken...

Terug
Naar boven