XXL Nutrition

4 day split, 1 volledige training + 1 oefening 5x5 per spiergroep

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Dag 1 : Rug + Kuiten (+ 1 oefening biceps 5x5)
Dag 2 : Borst + Buik (+ 1 oefening triceps 5x5)
Dag 3 : Rust
Dag 4 : Benen + Biceps (+1 compound oefening rug 5x5)
Dag 5 : Triceps + Schouders (+ 1 compound oefening borst 5x5)
Dag 6 : Rust
Dag 7 : Cardio dag.

Als ik bijvoorbeeld (dag 1) rug getraind zou hebben, zou deze voor mijn gevoel op dag 4 bijna volledig hersteld zijn, en op dag 5 volledig hersteld.. Daarom het idee om er bij de dag van biceps 1 compound oefening rug 5x5 bij te doen, bij borst+triceps hetzelfde verhaal. Is dit slim om te doen en zou dit de spiergroei bevorderen, of is het overbodig?

En dezelfde vraag heb ik dan voor het schuingedrukte gedeelte, goed idee om extra erbij te doen, of overbodig ?

Graag op/aanmerkingen hierover.

Laatst bewerkt:
Je kan je rug makkelijk 2x per week trainen. Ik deed eerst bij al mijn trainen pull ups of rows. Je moet alleen niet elke keer tot failure gaan, anders duurt je herstel te lang.

Waarom niet gewoon UB/LB schema? Dat is zowat wat jij ongeveer wilt.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom niet gewoon UB/LB schema? Dat is zowat wat jij ongeveer wilt.

Ik doe liever max 2 spiergroepen per dag, hier ben ik ongeveer 45 min mee bezig. Als ik UB zou trainen zou de training te lang worden.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 14:33 ----------

Je kan je rug makkelijk 2x per week trainen. Ik deed eerst bij al mijn trainen pull ups of rows. Je moet alleen niet elke keer tot failure gaan, anders duurt je herstel te lang.

Ik heb lange tijd wel tot failure getraind, nu train ik 2/3 oefeningen van failure.

Maar 2 volledige rug trainingen per week lijkt me te veel, en 1 te weinig, dan kan ik het best 1 volledige rug training per week + 1 oefening biceps, en 3 dagen later 1 volledige biceps training + 1 of 2 oefeningen rug, toch ?

Niet tot failure met je rug training. Dan kan je vaker trainen omdat je sneller hersteld.

ehhhhh precies hetzelfde schema zonder al de dingen die tussenhaakjes staan dan :P ik ga nu trouwens ook beginnen met 1 compound borst oefening op schouder dag, doe je die voor schouders?

Laatst bewerkt:
Kan je je rug niet beter 1 keer per week echt zwaar aanpakken dan 2x per week matig?

Je kan je rug ook 2x zwaar pakken. Ik deed dat zelf ook, alleen dan maar 1 of 2 oefeningen. Tussen de 5 en 8 reps en dan 3 of 4 zware setjes. Als je niet helemaal tot spierfalen traint kan je wel vaker dan 1 keer.

Je kan je rug ook 2x zwaar pakken. Ik deed dat zelf ook, alleen dan maar 1 of 2 oefeningen. Tussen de 5 en 8 reps en dan 3 of 4 zware setjes. Als je niet helemaal tot spierfalen traint kan je wel vaker dan 1 keer.

Dat is dus precies wat ik bedoel, (Y)

1x per week is te weinig
2x per week is te veel
dus dan maar
1 "volledige" training.
En 1 training waar je max 2 oefeningen doet.

Dat is dus precies wat ik bedoel, (Y)

1x per week is te weinig
2x per week is te veel
dus dan maar
1 "volledige" training.
En 1 training waar je max 2 oefeningen doet.

Naar mijn bescheiden mening train je niet hard genoeg als je 1x per week rug te weinig vind. Tenzij je niet het maximale eruit haalt per oefening/training.

Naar mijn bescheiden mening train je niet hard genoeg als je 1x per week rug te weinig vind. Tenzij je niet het maximale eruit haalt per oefening/training.

Naja dit idee had ik dus ook al, maar regelmatig lees ik posts waar dingen in staan als;

Niet altijd tot failure trainen
1x per week is genoeg
Less is more..

Dus ik ga gewoon weer failure of 1 rep from failure trainen, en dan 1 volledige training per week, + 1 training waar ik 2 oefening 5x5 doe (voor biceps & triceps 1 oefening)

Ub / lb is bij mij max 60 minuten

n

Schema: Ub/lb Schema

Bulking routine

Ma/di/do/vrij

maandag:

Squat

Stiffleg deadlift

leg press

leg curl

standing calf raises

seated calf raises

Dinsdag:

Bench press

Barbel rowing

Shoulder press

lat pulldown

Triceps

Biceps curl

Donderdag:

(Opwarming buik mischien)

Deadlift

Leg press

leg curl

seated calf raises

standing calf raises

Vrijdag:

Inceline bench press

lat pulldown

bech press

barbell rowing

triceps

biceps curl

n

Schema: Ub/lb Schema

Bulking routine

Ma/di/do/vrij

maandag:

Squat

Stiffleg deadlift

leg press

leg curl

standing calf raises

seated calf raises

Dinsdag:

Bench press

Barbel rowing

Shoulder press

lat pulldown

Triceps

Biceps curl

Donderdag:

(Opwarming buik mischien)

Deadlift

Leg press

leg curl

seated calf raises

standing calf raises

Vrijdag:

Inceline bench press

lat pulldown

bech press

barbell rowing

triceps

biceps curl

Oke,

Ik zou het zelf niet lang volhouden met dit schema, 2x p/w 1 oefening per spiergroep als het gaat om UB vind ik persoonlijk te weinig.

Terug
Naar boven