XXL Nutrition

40 jaar-plus verlies veel spiermassa.Wat moet ik eten ?

Bro, ik denk dat je ook gezien je werkzaamheden te laag in de koolhydraten zit. Ik heb dit voedingsschema (opbouwdieet voor massa en spierkwaliteit) van mr universe Jan de Weerd gekregen. Ik gebruikte tijdens dit schema deca/test E.
07.00- 100gr brinta met 1 lepel rozijnen en 1 schep/30gr whey eiwit met halfvolle of magere melk
09.30- 4 boterhammen met kip, rookvlees, zalm, forel, 1 ei zonder dooier, 1 appel en 1 schep/30gr whey eiwit met halfvolle of magere melk
12.30-5 boterhammen met kip etc, 1 ei zonder dooier, 1 schep/30gr whey eiwit met halfvolle of magere melk
15.00-2 boterhammen met kip etc. en 1 appel
17.30-100gr ongekookte rijst, pasta of 250gr aardappelen, 100gr rauwkost of groente,3 eieren zonder dooier, 150gr kip, koolvis of biefstuk (gegrlid of gebakken)
21.00 50gr brinta en 1 schep/30gr whey eiwit met halfvolle melk

In totaal 3020 calorieën, waarvan 230gr eiwit,413gr koolhydraten(50gr lactose, 45gr fructose en de rest zetmeel) en 50gr vet.

Dus probeer dit schema eens een tijdje!!!
Succes!!!:D

eten en training

:rolleyes:
Ik ben al 40 jaar-plus en heb ondervonden dat mijn spierherstel veel langer tijd nodig heeft doen ik nog 30 jaar was.door mijn beroep als metser in de bouw hebben mijn spieren ook niet genoeg tijd om zich te herstellen.Daarom verlies ik meer aan spiermassa dan ik spiermassa kan behouden of spiermassa opbouwen.

Daarom doe ik maar 1 keren per week thuis aan fitness en dan train ik mijn hele lichaam vanboven te beginnen en zo naar beneden.Om mijn spieren toch nog een beetje de nodige rust te geven voor spiermassa op te bouwen en te behouden.

Wat zou ik het beste eten om mijn spieren met 50% sneller terug te laten herstellen ?

ik hoor hier iedereen jou advies geven over je voeding maar niet over je
training..... met 1x in de week trainen zul je nooit een kilo aankomen ..
minimaal 3x p week trainen ..ma-wo-vr- .. spiergroepen verdelen over de
3 dagen .. om de 2.5-3 uur eten ...

zeg niet dat het niet kan ik ben 48jr. en werk als spuiter-schilder in de bouw en klim de hele dag steiger op en af .. train van ma-vr. weekends
rust ben vanaf jan.2009 tot mei 2009 20kg. afgevallen daarna puur
body-building gaan trainen en van 66kg. naar 79kg. gegaan met 9% vet
ben 1.60m en zit op 3500 kcal per dag clean-bulk en eet om de 2.5 uur
vooral in de bouw is het makkelijk om even snel iets te eten is mijn ervaring

groet hardcore opa

Supervlieg.

:loopband:

Wie kan mij vertellen wat ik het beste op mijn spaghetti kan doen voor een gezonden saus kan gebruiken.

Is deze pizza ook goed die je kan en klaar kan kopen in de winkel met bolognaise saus erop ?

Kant en klaar pizza uit de winkel is bagger. Die kaas die erop zit is nep. Wordt gemaakt van plantaardige olie met een kaassmaakje. Gewoon zelf maken met een kale bodem, saus, groenten, vlees en een blok kaas raspen.

Soja-eiwit poeder is heel goed + veel goedkoper dan whey poeder en ander eiwit poeder.Als je lichaam soja-eiwit heel goed kan verwerken is als okee.Want Ik zie er geen verschil in soja-eiwit-ander eiwit-whey-eiwit. :thumbup:

Dat weet ik niet,wat nu beter is voor je lichaam en voor je spieren = aminozurenpillen of eiwitpoeder. ???

Eiwit is completer dan aminozuren. Maar sommige aminozuren lijken wel goed te zijn zoals leucine. Maar leucine werkt niet zonder eiwit!

ben ik niet zo zeker van. het zorgt er juist voor dat er dan minder testosteron naar oestrogeen omgevormd wordt, volgens bepaalde studies. ik weet dat de studies tegenstrijdig zijn, maar ik eet al sinds jaren mijn havermout of brinta met sojamelk.
Ik hoor al lang kibbelen over het goed of slecht zijn van melk of soja. Daarom neem ik beide. Eén dag een halve liter soja met mijn dagelijks ontbijt havermout, één dag halveliter melk.

Ouderen rond de 50 jaar moeten sowieso heel veel eiwit rond de trainingen nemen voor groei. Whey een uur voor je training en meteen na de training tenzij je creatine gebruikt.
Dan eerst creatine met carbs en een half uurtje later je wei. Binnen de twee uur nog een volwaardige maaltijd.

sinds ik meer eiwit eet of drink in shake
vitamine befakt forte (in Nederland alleen op voorschrift dokter)zit veel b12 in
en creatine en goed eten (alle gezond eten)

Hoi,

Ik ben zelf 47 jaar en ken de problemen die jij beschrijft. Ik train het liefst 3 x per week en doe dan geen KT of BB maar bodypump. Nu is dat met lichter gewichten en heel veel herhalingen. Dus is het zowiezo al moeilijk om massa aan te komen. Je verbrand eerder als je niet oppast.

Ik pak dus zowiezo zo zwaar mogelijke gewichten om mijzlef goed op mijn donder te geven. Ik heb nooit zoveel moeilijkheden veel te eten maar ik houd wel een paar stelregels aan. Ik eet zo min mogelijk snelle koolhydraten. Ik eet veel eiwitten (kip, tonijn vette vis als zalm, kaas, magere kwark) ik tracht gezonde vetten binnen te krijgen. Daarbij gebruik ik op dagen dat ik train, 1 1/2 uur voor de training een wheyproteineshake met 10 gram leucine erin. Tijdens de training drink ik veel en soms los ik in de bidon nog een halve scoop whey op. Na de training eet ik meestal een salade met een blik tonijn erdoor. Vlak voor het slapen nog een shake met 30 gram eiwitpoeder en 10 gram leucine. Op de dag na het trainen sta ik gelijk op met een shake met leucine. Op de dag neem ik er dan nog een of ik eet een halve bak kwark. Voor het slapen weer een shake. Als ik op de tweede dag na het trainen niet train dan neem ik maar één schake met leucine maar wel nog kwark erbij. Ik train meestal op zondag woensdag en vrijdag dus eenmaal per week heb ik twee rustdagen en de andere keren maar één rustdag.

Ieder dag neem ik drie capsules (iets meer dan drie gram) creatine, twee softgels visolie en 25oo IU vitamine D3. Soms als ik kramp heb dan neem ik na de training een magnesium tablet.

Dus als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik dat je wel iets vaker dan eenmaal per week mag trainen en dat je veel meer moet gaan eten en zorgen dat je veel hoger in je eiwitten komt te zitten.

Met het bovenstaande hoop ik duidelijk te maken dat ik altijd met eten bezig ben en altijd me ervan bewust ben dat ik zoveel mogelijk herstel wil promoten.

Wat ik wel merk is dat ik niet heel droog ben (weinig vet) ik ben 185 lang weeg 96 kilo en zit rond de 20% vet. Ik zie bijvoorbeeld wel dat ik een gespierde buik heb maar zie niet echt een sixpack. Voreger had ik dat wel maat toen woog ik 76 kilo en was ik minder gespierd dan nu. op een of andere manier veranderd je lichaam ook met de jaren en ook de verhouding vet spieren/vetvrije massa. Als ik nu 90 kilo weeg krijg ik van mensen te horen dat ik er slecht uit zie.....Gek eigenlijk. Maar met deze eetgewoonte kom ik spiermassa aan en als de koohydraten iets terugschroef (eiwitten gelijk houden of zelfs meer) dan raak ik tegelijk ook vet kwijt.

Maar Supervlieg
Succes. Eet gevarieerd, eet veel en vaak (brinta voor het ontbijt met rozijnen en eiwitpoeder erdoor met melk is heel lekker. en je kunt het ook koud drinken als je iets minder brinta erin doet en dan cream en kookies eiwitpoeder er door Mmmmmm) En zorg dat je buiten veel caloriën (3500 per dag met lichamelijke arbeid) veel eiwitten binnenkrijgt.

Ik snap zelf niet zo goed dat mensen niet aan hun caloriën toekomen want ik zelf eet de hele dag als ik niet oppas. Maar geen rotzooi natuurlijk.

Succes en als je doet wat iedereen je hier zo'n beetje aanraad lukt het vast

Laatst bewerkt:
dit is juist op onze leeftijd moeten we heel anders met voeding en suplementen omgaan omdat ons lichaam trager word om alles te verwerken en de eigen aanmaak van testostron ook niet meer zo hoog is .
Maar als we tussen onze oren een stapje terug zetten en van XL naar L gaan kunne we nog heel mooie resultaten boeken .
Dit is mij persoonlijke ervaring

eindwerk

hey
ik heb een eindwerk met de vraag heeft de hoeveelheid spiermassa invloed op de te leveren arbeid. ik vind hier namelijk niets van terug dat nuttig kan zijn in mijn eindwerk. weet iemand hier antwoorden op?
alvast bedankt

Terug
Naar boven