AndroidHealthClinic

4day split schema nieuw

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ben van plan om aankomende met met onderstaand schema te beginnen (bulk):

Dag 1: benen
Squat 10/8/6
Lunges 10/8/6
Leg press schuin 10/8/6
Leg curls 10/8/6
Seated leg curls 10/8/6
Standing calf raises smith machine of op apperaat 10/10/10

Dag 2: borst triceps
Bench press 10/8/6
Incline dumbel press 10/8/6
Dumbell flies 10/8/6
Dips 10/8/8
Close grip benchpress 10/8/6
Triceps pushdown rope 10/8/6
Barbel triceps extension 10/8/6

Dag3: schouders trapeziusbuik
Dumbel press 10/8/6
Cable lateral raise 10/8/6
Upright barbel row 10/8/6
Dunbel Seated rear lateral raise
Dumbell shrug
En 3 oefeningen voor buik willekeurig

Dag 4: rug biceps

Wide grip lat pulldown 10/8/6
Lat puldown front 10/8/6
Seated cable rows 10/8/6
Dumbel rows 10/8/6
Back hyperextension 10/10/10
Pulls up 10/8/6 ( momenteel mijn max ) dit probeer ik op te bouwen naar 10/10/10
Standing barbel curl

Dag5: cardio 3 kwartier

Overigens start ik elke training met een kleine warmingup van 10 minuten, en misschien soms nog een buikoefening extra om mee af te sluiten.

Deadlift wil ik nog oefenen, als ik deze onder de knie heb ga ik hem zeker in me schema verwerken.

Zoals gezegd begin ik hier vanaf aankomende week mee, ik ben benieuwd naar jullie meningen en/of aan/opmerkingen. Tips uiteraard ook altijd welkom!!!

• Topic Starter Topic Starter
Niemand opmerkingen of tips?

Op zich aardig schema, maar ik vind het wat veel allemaal. Kan ook persoonlijk zijn

Dag 4
6 oefeningen voor rug en 1 biceps.
Uiteraard pak je veel biceps bij de oefeningen die je benoemt, maar op je borst/triceps dag pak je ook 2 voor triceps.

Wellicht 1 rug minder en 1 extra isolatie? 6 oefeningen voor rug is best wel veel..

Dag 4
6 oefeningen voor rug en 1 biceps.

Bedankt voor je reactie.

Uiteraard pak je veel biceps bij de oefeningen die je benoemt, maar op je borst/triceps dag pak je ook 2 voor triceps.

Wellicht 1 rug minder en 1 extra isolatie? 6 oefeningen voor rug is best wel veel..

Met pull ups bedoel ik de bicep variant, dus handen naar binnen wijzend i.p.v. naar buiten.
Totaal dus 5 rug en 2 biceps:)

Met pull ups bedoel ik de bicep variant, dus handen naar binnen wijzend i.p.v. naar buiten.
Totaal dus 5 rug en 2 biceps:)
Toch vind ik dit persoonlijk geen isoleer voor je biceps. Kan niet anders dan dat je je rug erbij gebruikt, vooral als je het zwaar krijgt. Maar dit is mijn gevoel natuurlijk.

Toch vind ik dit persoonlijk geen isoleer voor je biceps. Kan niet anders dan dat je je rug erbij gebruikt, vooral als je het zwaar krijgt. Maar dit is mijn gevoel natuurlijk.

Is dit geen isoleer voor biceps?
Voor mijn gevoel pak ik hier echt alleen maar me biceps mee en niet mijn rug...
Nu kan ik ernaast zitten natuurlijk, dus ben hier wel benieuwd naar of dit niet alleen voor biceps is

Nu kan ik ernaast zitten natuurlijk, dus ben hier wel benieuwd naar of dit niet alleen voor biceps is
hmm ik twijfel. Al had ik voor een Hammer curl gegaan. Maar wellicht als je de oefening netjes blijft uitvoeren dan wel.

hmm ik twijfel. Al had ik voor een Hammer curl gegaan. Maar wellicht als je de oefening netjes blijft uitvoeren dan wel.

Ja voor me gevoel pak ik hem echt puur met biceps, let ook echt op me houding
Voel hem dan ook helemaal niet in me rug, maar

Ja voor mijn gevoel pak ik hem puur met me biceps, let ook erg op me houding.
Maargoed zoals gezegd kan ik er ook naast zitten natuurlijk, al zou ik hem dan ook in me rug moeten voelen?

Chins zijn prima voor je biceps te trainen hoor, ik doe ook alleen maar Chins en preachers/incline curls.

Nee, zeker niet. Vooral latissimus dorsi.

Ja voor mijn gevoel pak ik hem puur met me biceps, let ook erg op me houding.
Maargoed zoals gezegd kan ik er ook naast zitten natuurlijk, al zou ik hem dan ook in me rug moeten voelen?

Ik denk dat het logisch is dat je de pull-up voelt in de armen/biceps, het is je 6e rug oefening.
Hoe vermoeider je wordt met je rug oefeningen hoe meer je je armen zal gaan voelen. Dat maakt het alleen nog steeds geen biceps oefening.

Okee thnx, dacht dat de chin ups puur voor me biceps waren maar dat is dus niet het geval.
Zal ik me rug dag schema aanpassen dan, of is hij toch prima zo?

Mooi schema, voeg alleen heel snel deadliften toe.
En zou maX 5 rug oefeningen doen en dan 2 biceps oefeningen.

Zou Triceps bij rug of schouders nemen niet na chest dus eventueel biceps en Triceps switchen of rug alleen trainen en Triceps na schouders

Terug
Naar boven