AndroidHealthClinic

4x benen in de week?

doodsfitness

Cool Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,

Ik train nu sinds 3 weken en omdat het voetbalseizoen is gestopt wil ik veel nadruk leggen op mijn benen.
Kan het kwaad als ik 4x per week mijn benen train?
2 keer voor kracht en een beetje massa en de andere 2 keer voor explosiviteit en snelheid

Lijkt me wel iets te veel eigenlijk. En ik ga er van uit dat je ook niet echt een goed voedingsschema hebt, dus dan al helemaal.

Srs, als jij je benen 4x de week kan trainen.. Mijn herstel duurt MINSTENS 3 dagen.

Hoi allemaal,

Ik train nu sinds 3 weken en omdat het voetbalseizoen is gestopt wil ik veel nadruk leggen op mijn benen.
Kan het kwaad als ik 4x per week mijn benen train?
2 keer voor kracht en een beetje massa en de andere 2 keer voor explosiviteit en snelheid

wat heb je in gedachten voor explosiviteit? gewoon sprintjes trekken, sprongkracht, acceleratie etc? of meer van explosief met de gewichten? is het dat 2e dan word het te veel is het dat eerste is het prima te combineren ;)

Er is een speciaal bekend programma die gebaseerd is rond squats, weet de naam ff niet maar daar squat je 3x per week.
edit: Smolov heet het programma, tis alleen een enorm zwaar programma.dus dan kan je beter madcow of starting strenght of stronglifts doen

Je kan zelf ook zelf een schema opstellen alleen dien je wel verstand te hebben van het opstellen van cycle-schema's

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
wat heb je in gedachten voor explosiviteit? gewoon sprintjes trekken, sprongkracht, acceleratie etc? of meer van explosief met de gewichten? is het dat 2e dan word het te veel is het dat eerste is het prima te combineren ;)
Ik doe veel sprintjes, jumping squats etc zonder gewichten

3 keer per week is al meer dan genoeg! En dan alsnog heb ik het over 1 dag zwaar en weinig reps, 2de dag licht en veel sets en 3de dag plyo (box jumps bijvoorbeeld)

Ik doe veel sprintjes, jumping squats etc zonder gewichten

zelf deed ik atletiek 5 jaar lang trainde 6 keer per week dus 6 keer per week me benen (sprinter) en dan werkte we wel met cyclus trainingen dus een opbouw week dan wat zwaarder etc en dan weer een rust week.

ik zal dit dus ook aan jou aanbevelen anders overtrain je je straks.

ik zal inderdaad korte sprintjes doen met hoge frequentie max 30 tot 50 meter. sprong kracht vanuit hurk op een bank of een kast springen (kan ook op een trap) en zo kan je nog wel meer dingetjes verzinnen. doe dit een dag na je kracht training neem daarna een dag of 2 dagen rust en doe het nogmaals. zal wel goed uitlopen als ik jou was ook na je kracht training want de dag erna zijn je benen flink moe en je moet gewoon weer knallen :D

Er is een speciaal bekend programma die gebaseerd is rond squats, weet de naam ff niet maar daar squat je 3x per week.
edit: Smolov heet het programma, tis alleen een enorm zwaar programma.dus dan kan je beter madcow of starting strenght of stronglifts doen

Je kan zelf ook zelf een schema opstellen alleen dien je wel verstand te hebben van het opstellen van cycle-schema's

Bij Smolov squat je 3x tijdens de intro microcycle. Tijdens de base mesocycle (2e fase) squat je zelfs 4x per week.

Zwaar? Absoluut. Maar is geen reden om dan maar ander programma te doen. Doelstelling stuurt je richting een bep. programma. En dan kan de weg naar die doelstelling zwaar zijn. Lekker toch.

Ik zit nu in de laatste week van de base mesocycle. Is afzien, maar ik weet waar ik het voor doe.

Bij Smolov squat je 3x tijdens de intro microcycle. Tijdens de base mesocycle (2e fase) squat je zelfs 4x per week.

Zwaar? Absoluut. Maar is geen reden om dan maar ander programma te doen. Doelstelling stuurt je richting een bep. programma. En dan kan de weg naar die doelstelling zwaar zijn. Lekker toch.

Ik zit nu in de laatste week van de base mesocycle. Is afzien, maar ik weet waar ik het voor doe.
dat is zeker waar, alleen ik nam aan dat TS nog niet de squat volledig beheerste wat echt een must is voor dat programma anders lig je na een paar weken uit met blessures

2x in de week benen trainen, vanaf het voetbal seizoen 1x in de week.
het zal in het begin even spierpijn zijn maar dat gaat na verloop van tijd over

4x pw squatten als je volume en intensiteit goed weet te bepalen is perfect mogelijk, 4x pw 'legday' bb-stijl training is inderdaad onmogelijk.

Terug
Naar boven