MuscleMeat

5 dagen split

Jane97

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Mede dutchbodybuilders!

Ik zit te denken aan een nieuw schema, een 5 dagen split schema.
Met de verdeling als volgt
Dag 1 - Chest and Triceps
Dag 2 - Back and Traps
Dag 3 - Quads and Calves
Dag 4 - OFF
Dag 5 - Shoulders and Biceps
Dag 6 - Deadlift and Hamstrings
Dag 7 - OFF

Buik doe ik om de dag
Rug, schouders en borst tussen de 4-5 oefeningen
Biceps triceps 3 oefeningen
Quads 4 oefeningen
Hamstrings 4 oefeningen

Welke oefeningen moet ik nog even kijken.

Is dit schema goed, hiermee bedoel ik dus, qua rust en voldoende groeimogelijkheden.
Mijn trainingsdoel is spiermassa aankomen, mijn voeding is hierbij uiteraard in orde :D

Laatst bewerkt:
Waarom pak je geen buik en waarom doe je de deadlift niet gwn op de rugdag? Ten slotte zou ik gwn een hele legday inlassen houd in dat je alle beenspieren in een dag pakt, ook zou ik niet meer als 4 oefeneningen pakken vooralle grote spieren zoals rug benen borst etc., ..

• Topic Starter Topic Starter
Waarom pak je geen buik en waarom doe je de deadlift niet gwn op de rugdag? Ten slotte zou ik gwn een hele legday inlassen houd in dat je alle beenspieren in een dag pakt, ook zou ik niet meer als 4 oefeneningen pakken vooralle grote spieren zoals rug benen borst etc., ..

Sorry was er vergeten bij te zetten dat ik buik om de dag doe, nu aangepast. Waarom zou je liever gaan voor een complete legday dan verdelen?

Dan ben je gefocust op alle beenspieren meer hormonen komen vrij dus je groeit ietsje beter plus als je dat op een vrijdag doet alle beenspieren op een dag hou je nog een dag of 2 om andere spieren te pakken, in een keer pakken bespaart je tijd en tijd is belangrijk als je wilt groeien/ body wilt builden, ikzou als ik jou was nog een extta rustdag pakken , rust is belangrijk als je wilt groeien icm goed eten want met alleen trainen ga je het niet redden

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:02 ----------

Je buikspieren zijn ook een spier net zoals je borst en je borst pak je toch ook noet om de dag? Mijn tip pak je buik om de 72u .. rust ..

• Topic Starter Topic Starter
Dan ben je gefocust op alle beenspieren meer hormonen komen vrij dus je groeit ietsje beter plus als je dat op een vrijdag doet alle beenspieren op een dag hou je nog een dag of 2 om andere spieren te pakken, in een keer pakken bespaart je tijd en tijd is belangrijk als je wilt groeien/ body wilt builden, ikzou als ik jou was nog een extta rustdag pakken , rust is belangrijk als je wilt groeien icm goed eten want met alleen trainen ga je het niet redden

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:02 ----------

Je buikspieren zijn ook een spier net zoals je borst en je borst pak je toch ook noet om de dag? Mijn tip pak je buik om de 72u .. rust ..

Oké dankjewel.

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Iemand anders nog?

Sorry, ben niet mee eens met je vergelijking!
Je hebt verschillende type spieren!
Je Core gebruik je continue, die mag je wel wat stressen!

Andere vergelijking, probeer je kuiten maar eens te trainen op 3x8! Ook deze is beter te trainen door te stressen, 3x40 (20 breed, 20 small bijv.)

En uiteraard zodra de voeding juist is herstelt deze spier voldoende! Geef al jaren achter elkaar buikspierkwartier, niks geen problemen!

Terug
Naar boven