AndroidHealthClinic

6 dagen p.w te veel?!?

Ik doe het niet omdat ik met een 5daags splitschema of een 3daags compoundschema al best gaar ben en in het weekend alleen maar op de bank lig te lezen. Maar los daarvan, iedereen zal zeggen dat het overtrainen is - en dat zal het ook wel zijn, mits je elke training voluit gaat en de oefeningen goed uitvoerd.

Is hoogstwaarschijnlijk teveel, maar het ligt voor iedereen anders, dus misschien werkt het voor jou wél. De kan is groot dat je met een of twee dagen minder trainen sneller vooruit gaat. Minder is vaak meer in BB.

De enige manier om het zeker te weten is uitproberen.

• Topic Starter Topic Starter
Elke training geef ik 100%... En ik let goed op mijn koolhydraten en eiwitten inname...

Het eerste anderhalf jaar dat ik aan BB'en deed ging ik hard met 6 dagen p.w. Voor mijn gevoel sta ik 't laatste half jaar een beetje stil, maar op de sportschool zeggen ze van niet. (maar dat zal ook door de a.s komen)

Misschien dat 't psychologisch is... Ik krijg wel complimenten af en toe...

Laatst bewerkt:
Test_Addicted zei:
Elke training geef ik 100%... En ik let goed op mijn koolhydraten en eiwitten inname...

en dan

Voor mijn gevoel sta ik 't laatste half jaar een beetje stil, maar op de sportschool zeggen ze van niet. (maar dat zal ook door de a.s komen)

Misschien is je tweede opmerking een aanleiding om je eerste opmerking eens goed te bekijken....

"Ik train 6 dagen per week (en altijd tot failure) maar ik groei niet ....."
ehm... hullo !

Misschien dat 't psychologisch is... Ik krijg wel complimenten af en toe...

vooruitgang kun je gewoon meten hoor... weegschaal, centimeter en zelfs vetmeters. En als je met AS geen meetbare vooruitgang hebt ben je FOUT bezig.

6 dagen 2 keer per week??? ik ben van mening datet wel erg zwaar is...na 48 uur ben je enigszins hersteld maar t groeiproces begint pas meen ik na 72 uur...als je je zwakke punten 2 keer per week traint zou het niet veel kwaad kunnen..ik train biceps wel 2 keer per week omdat die achter blijven maar wel na minimaal 72 uur rust dr tussen...

Vroeger trainde ik ALLES binnen een week 2 keer...maar al gauw trad de wet van verminderde meeropbrengst toe..drna maar 1 keer per week...dat ging me een stuk beter af:)

Ik train ook 6 dagen per week, maar zorg wel dat ik 2 dagen daarvan invul met cardio! Je zal vast wel weten wat je doet, maar als je je op het forum inleest over RUST, gaat het misschien ook wel dagen dat dat belangrijk is!

bij mij zou het absoluut tot overtraining leiden, tenzij je niet voluit gaat.
daarbij, als je telkens 2 spiergroepen per keer aanpakt herhaalt de cyclus zich na 3à4 dagen en dat is imo te kort

als je erg veel rust en heel goed eet dan moet t lukken denk ik, maar niet al te lang, doe t 3 maanden en pak dan 4 dagen doe dat ook weer 3 maanden etc. anders vraag je teveel van je lijf ben ik bang. las ook af en toe een rustweek in;)

zonder er een "wat is het beste schema topic" van te maken vind ik voor mezelf ie geval het 3 dagen op, 1 dag af schema ideaal.

ik in het basketseizoen 3 dagen basket en 3 dagen power training per week

nu "off season" probeer ik 4 keer te poweren

Volgens mij is het geen probleem mits je goed blijft herstellen, en dat is iets wat je zelf het best kunt beoordelen.
Groet:
Willem 2

Terug
Naar boven