MuscleMeat

6 vragen over creatine (&en ik hoop 6 antwoorden)

th44

Cool Novice
Waardering
0
Beste iedereen,

Dit is nu de 2e x dat ik creatine ga proberen. Beide keren heb ik vrij goede resultaten behaald. Maar nu heb ik nog een paar vragen die voor mij nog niet helemaal duidelijk zijn.
Als je antwoord geeft zou ik graag willen weten waarom dat het juiste antwoord is.

B.v.d

Vraag 1
Moet ik van te voren gaan laden? Dus in het begin meer dan 5 gram gebruiken, en na deze laadfase, overstappen op 5 gram per dag.
Zelf heb ik meerdere artikelen gelezen die zeggen dat een laadfase niet nodig is

Vraag 2
Wanneer moet ik het innemen? Smorgens? voor de training? na de training? verdelen voor en na de training? verdelen over de dag?
Wat ik zelf heb gelezen is dat het het verstandigst is om het na de training te nemen

Vraag 3
De dosis? ongeveer 5 gram?

Vraag 4
Gebruiken op rustdagen? Zelf deed ik dit altijd wel

Vraag 5
Ook heb ik iets gelezen over creapure, dat dit de zuiverste vorm van creatine is. Daarom ben ik van plan dit te gaan gebruiken. Bijvoorbeeld van ultimate nutrition. Heeft iemand hier ervaring mee?

Vraag 6
Is het verstandig om creatine in te nemen samen met glucose, wat ik gelezen heb is dat mensen die dit doen betere resultaten hebben.
En kan het direct na het trainen ingenomen worden samen met glucuse & whey?

1: hangt van de creatine af (staat op de verpakking)
2: hangt van de creatine af (staat op de verpakking)
3: Klopt (staat op de verpakking)
4: Kortwerkend dus iedere dag gebruiken (staat op de verpakking)
5: Ik zeg...........doen!
6: glucose zorgt voor een soepeler transport naar de spieren, maar dat is natuurlijk tijdens de training

1. niet nodig
2. voor of na de training
3. klopt
4. gewoon doen.
5. geen ervaring met creapure. ik zeg gewoon creatine mono gebruiken
6. ja kan.

alleen even ter aanvulling...
CreaPure = Creatine Monohydrate (kwaliteitslabel van een producent)

• Topic Starter Topic Starter
Ik las ergens dat deze creatine een hele goeie kwaliteit heeft, kan dit kloppen?

1: laden is een manier om sneller je maximale concentratie te bereiken, zonder laadfase kom je er ook, het kost je alleen minder gram.

2: ik heb persoonlijk prima ervaring met inname 's ochtends met een beetje water. rondom de training zal er effectief wat meer opgenomen worden

3: Een dosis van meer dan 3 gram zal een stijging geven, 5 gram is misschien optimaler. E.e.a is ook afhankelijk van je lichaamsgewicht.

4: Ook op een rustdag verlies je weer wat van je creatine, het niet-nemen zou weer een dagje terugval zijn (wat op zich geen probleem is).

5: Inferieure productietechnieken kunnen leiden tot te hoge concentraties aan schadelijke stoffen zoals dicyandiamide, creatinine en dihydrotriazine. Creapure™ heeft het best denkbare veiligheidsprofiel dat een creatine product kan hebben. De naam is een handelsnaam van het bedrijf dat deze creatine produceert.

6: je kan het prima combineren met whey. een suikerhoudend drankje zou de opname (vooral na de training) extra stimuleren.

Jaap

Bedankt voor de heldere uitleg :D

6: je kan het prima combineren met whey. een suikerhoudend drankje zou de opname (vooral na de training) extra stimuleren.

+1

ikzelf nam mijn creatine monohydraat DIRECT na het trainen nog IN de kleedkamer met 50-70 gram dextrose opgelost in een 300ml water.

15 minuten laten je whey erachteraan knallen. Mixen met water of melk.

Door de dextrose+crea ga je van je catabole toestand heel snel naar een anabole toestand (fysiologisch gezien dan). Je vult heel snel je glycogeen aan in je spieren waardoor je je spieren tegen afbraak beschermt.

Tevens benut je maximaal je "window of growth" of "anabolic window" waarin je je maximale gevoeligheid hebt voor eiwitten. Dat tijdsbestek duurt zon uur tot anderhalf geloof ik nadat je door je dextrose in die anabole toestand ben geraakt.

onjuistheden in het bovenstaande zie ik graag gecorrigeerd!

Dus het is verstandig om direct de creatine in tenemen met glucuse en een kwartier later de whey.
Omdat je door de dextrose in een anabole toestand komt.
Maar ik snap nog niet precies waarom het nu beter is dan gewoon alles samen direct in te nemen

Dus het is verstandig om direct de creatine in tenemen met glucuse en een kwartier later de whey.
Omdat je door de dextrose in een anabole toestand komt.
Maar ik snap nog niet precies waarom het nu beter is dan gewoon alles samen direct in te nemen

ik denk dat je je dextro EERST moet nemen zodat je lichaam dat gebruikt om je glycogeenvoorraaden aan te vullen. Neem je alles tegelijk dan zou het kunnen zijn dat je lijf aan de haal gaat met je dure Whey-shake zonder daarmee je spieren te herstellen maar als brandstof gaat gebruiken.

maar dat is mijn intepretatie van de theorie dat je dextro+crea eerst neemt en een kwartiertje later je whey.

maar ik weet ook niet alles natuurlijk ;)

Terug
Naar boven