AndroidHealthClinic

6 weken training, geen gewichtsverlies

Toon82

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
106kg
Vetpercentage
26%
Ik ben 6 weken volgens een strict voedingsschema aan het trainen. full body work out, 3 a 4 keer per week ( om de dag) gevolgd door 40 minuten cardio.
Ik heb amper gezondigd ( wel refeed) en als ik de goede cutschema's op dit forum bekijk, ligt het helemaal in de lijn daarvan.

Nu, bij ons in de gym mag je om de één of andere belachelijke reden je vetpercentage maar 1 keer om de twee maanden laten meten.
De weegschaal thuis echter geeft niets van verschil aan. Toch heb ik ( en ook andere mensen) het gevoel dat ik vet kwijt ben. Krijg vaak de opmerking: ik zie het al aan je gezicht.

Soms denk ik: het zijn spieren die wegen, maar vermits ik zo vaak lees dat spieren kweken en vet verliezen niet samengaat, begin ik weer te twijfelen.

Ik neem als supplementen creatine, groene thee en CLA. Misschien hou ik wel vocht op.

Als je wél omvang verliest (maak foto's dan weet je het zeker!), en geen gewicht dan is er toch niets aan de hand? Houd je kleding in de gaten en gooi de weegschaal het raam uit.

maar je eet wel alleen gezond neem ik aan dan verlies je ook geen spieren

Koop gewoon een meetlint en meet om de week je buikomtrek ter hoogte van je navel. Als dat getal niet veranderd of juist groter wordt weet je in ieder geval dat er iets niet goed gaat.

Dus je ziet er beter uit in 6 weken?

Succes toch!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie er inderdaad beter uit, zie het zelf en omgeving ziet het ook.
Binnen twee weken heb ik meting vetpercentage. Ben een beginner in de zin dat ik lang niet had getraind en weinig spiermassa had. Ben pas begonnen met supplementen zoals creatine 6 weken terug.

Binnen twee weken heb ik meting vetpercentage. Ben een beginner in de zin dat ik lang niet had getraind en weinig spiermassa had. Ben pas begonnen met supplementen zoals creatine 6 weken terug.

Hier heb je het al je houdt extra vocht vast door creatine gebruik.:p

Koop gewoon een meetlint en houd verschillende maten van je lichaam bij.
Om de andere dag je vetpercentage laten meten is ook weer niet nodig. Als je wat vet kwijt bent na 2 maanden is het goed, komt er veel bij (in een tijdsbestek van 2 maanden) weet je dat er een systematische fout in je schema's zitten en dan kan je die er uit halen.

. Toch heb ik ( en ook andere mensen) het gevoel dat ik vet kwijt ben. Krijg vaak de opmerking: ik zie het al aan je gezicht.

Soms denk ik: het zijn spieren die wegen, maar vermits ik zo vaak lees dat spieren kweken en vet verliezen niet samengaat, begin ik weer te twijfelen.

Ik neem als supplementen creatine, groene thee en CLA. Misschien hou ik wel vocht op.

Je zou iets zwaarder kunnen zijn geworden door de creatine.

Maar verder, je twijfelt nu aan of je vet kan verliezen en ook spiermassa kan gainen. Waarom twijfel je?
Zolang jij goed eet om te herstellen en te groeien in VVM dan kan je ook, al is het langzaam, gewoon iets groeien terwijl je vet verbrand.

Er zijn gasten die stellig blijven beweren dat het niet kan samengaan, laat ze lekker zo blijven denken. Die denken ook dat je 500cal tot 1000cal onder je onderhoud moet gaan zitten om te cutten. Ze begrijpen dus niet wat cutten is.

Je kan cutten door op of boven je onderhoud te blijven, zo behoud je spiermassa en/of kan je zelfs iets gainen.

---------- Toegevoegd om 10:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Er zit ook een stukje zg "spiergeheugen" bij en beginnersgains die behoorlijk snel kunnen oplopen.

Terug
Naar boven