XXL Nutrition

6000 doden bij Zeebeving in Azie!!!

• Topic Starter Topic Starter
68000

al :(

Ik hoorde dat ze ruim over de 100.000 gaan :(

Repratiering en hulp aan toeristen gaat niet echt vlekkeloos zag ik net op RTL-4. Dramatisch hoe toeristen gewoon in de kou staan in o.a. Thailand en zelf alles maar moeten regelen, zelfs degenen die familieleden zijn verloren.

Ze vrezen in Thailand nog voor duizenden doden extra onder de toeristen, vele zijn nog niet geidentificeerd en zullen misschien wel nooit meer geidentificeerd worden aangezien ze op korte termijn ook de gevonden toeristen gaan verbranden.

twjunk zei:
Groot gelijk, binnekort staan die van Jehova weer aan de deur te verkondigen dat het alweer het einde van de wereld is. Gewoon een natuur ramp niet meer en niet minder.

Noem het maar GEWOON. :rolleyes:

ik heb vandaag 10 euro gestort
het voelt goed om iets te geven ipv te krijgen

Het ziet er naar uit dat dit de ergste natuurramp in de laatste honderd jaar is, waarschijnlijk zijn er véél meer dan 100.000 doden gevallen. Ongelooflijk dat het zo lang duurde voor de ernst van de zaak duidelijk werd, zie de titel van dit topic.

120.000 heb ik net gehoord

6000 doden is de topic titel :o

Hebben jullie al "help" gesmst naar 2020? €1,50 per bericht, gaat naar giro 555.....

Zag ik net dat Donnie (Moesman) ook is vermist :( Jaren geleden 1 van mijn trainingsmaatjes bij het mountainbiken. Hij was op Ko Phi Phi, kans op terugvinden is nihil geworden.

ah klote man, sterkte!

+165000 en duizenden vermist..

Klopt, het wordt met de dag erger in sommige gebieden is men al gestopt met tellen. Daarnaast is op enkele plaatsen de cholera uitgebroken :( .

De omvang van deze ramp is echt enorm, ik vrees werkelijk dat er door de epidemien misschien wel een half miljoen slachtoffers gaan vallen.

iedereen denkt blijkbaar dat ze "helpen" door te storten op giro 555whatever, maar ze vergeten dat dat geld eerst nog een paar regeringen moet passeren die daar wel hun deel van zullen pikken

Jody, meeste hulp wordt direct gegeven. Dat geld wordt niet eerst nog aan een regering in een bepaald land gegeven.

Ericr zei:
Jody, meeste hulp wordt direct gegeven. Dat geld wordt niet eerst nog aan een regering in een bepaald land gegeven.
no offence dude, maar dat geloof je toch zelf niet.
bv heb je die lul van een tomas siffer gezien op tv?
gaat die voor de kamera 10.000 euro geven aan een of andere restaurant uitbater.
alles is reklame jong , geef dat dan toch gewoon zonder kameras
word ik zo ziek van he
iedereen zit te lullen over de toeristen dit en de toeristen dat, terwijl die kakkers daar meestal zijn om te profiteren van de plaatselijke bevolking die in hutten wonen terwijl zij in 5sterren hotels hun kas volfretten en naar de h**ren gaan.
rara wie is er eerst weggespoeld
iI HAVE SPOKEN
-preacher jody-

Jody, ik ben totaal niet goedgelovig. Maar de meeste organisaties in Nederland zijn aangesloten bij het CBF (een keurmerk voor goede doelen). Die hebben zeer duidelijke richtlijnen over de besteding en werving van de gelden.

En over de toeristen, die toeristen brengen wel geld in het lokale laatje. Zonder toeristen zouden een hoop van die gebieden niet de ontwikkeling hebben doorgemaakt zoals voor de Tsunami. Phuket als goed voorbeeld, het is naar Westerse maatstaven nog redelijk goedkoop daar maar de lokale bevolking profiteert genoeg van de toeristen. Mede door een veel hoger prijsniveau dan in de rest van Thailand.

Terug
Naar boven