AndroidHealthClinic

6000 doden bij Zeebeving in Azie!!!

Net nog op Netwerk over Donnie en zijn vriendin Melissa. Zoektocht van de broer en vader van Melissa in Thailand. Helaas geen van beiden gevonden :(

Dodental inmiddels opgelopen tot maar liefst 145.000 en counting.

Ericr zei:
En over de toeristen, die toeristen brengen wel geld in het lokale laatje. Zonder toeristen zouden een hoop van die gebieden niet de ontwikkeling hebben doorgemaakt zoals voor de Tsunami. Phuket als goed voorbeeld, het is naar Westerse maatstaven nog redelijk goedkoop daar maar de lokale bevolking profiteert genoeg van de toeristen. Mede door een veel hoger prijsniveau dan in de rest van Thailand.

Klopt idd, maar dit is ook zeker waar (uitzonderingen daargelaten)

de dikken zei:
iedereen zit te lullen over de toeristen dit en de toeristen dat, terwijl die kakkers daar meestal zijn om te profiteren van de plaatselijke bevolking die in hutten wonen terwijl zij in 5sterren hotels hun kas volfretten en naar de h**ren gaan.
rara wie is er eerst weggespoeld

Er is sprake van wederzijds profiteren.

Ik hoorde gister een ironisch verhaal over een jongen die ik vaag ken: Hij heeft ongeveer een jaar geleden 500.000 euro gewonnen in de staatsloterij :), en was van het geld in Thailand, nu wordt hij daar vermist :( , hoewel het ook mogelijk schijnt te zijn dat ie in het geïsoleerde binnenland zit.

Centaur zei:
Dodental inmiddels opgelopen tot maar liefst 145.000 en counting.
Moet je vergelijken met de topictitel, ga je bijna janken man, zoveel meer.

Kan best zijn dus nu pas de helft is gevonden want een hoop zijn dadelijk zo ontbind dat mensen moeite hebben de lichamen bij elkaar te houden.

Op Sumatra en Atjeh is nog veel onduidelijkheid over de werkelijke aantallen. Voor Indonesie staat de teller nu op bijna 100.000 maar dat kan oplopen tot 150.000 of zelfs 200.000 als er duidelijkheid is over dorpen en steden die vrij geisoleerd liggen.

Niet meer te bevatten dus :( Heb al schattingen gezien van 400.000 doden, ook omdat op Sri Lanka er nog veel onbereikbare plaatsen zijn.

Het blijft gewoon te erg voor woorden :(

Ik betrapte mezelf erop een paar tranen gelaten te hebben na het zien van de documentaires, terwijl ik ook erg opgelucht ben dat m'n familie in Indonesië en vrienden in Thailand gespaard zijn.

twjunk zei:
Groot gelijk, binnekort staan die van Jehova weer aan de deur te verkondigen dat het alweer het einde van de wereld is. Gewoon een natuur ramp niet meer en niet minder.

Nu krijg ik hier toch geen negatieve karma voor zeker. Waarschijnlijk een Jehova getuige die boos is dat de wereld nog steeds niet is vergaan :D
Rare mensen die Jehova's.

Terug
Naar boven