- Waardering
- 3.208
Weet ik welWat moet je trouwens met 8 GB RAM, als ik zo vrij mag zijn? Wil je je harde schijf krasvrij houden door geen gebruik te maken van het virtuele geheugen? :-)
Met 4 GB RAM zit je al heeeeel ruim hoor. Voor het echte zware werk, zoals video editing, heb je meer dan alleen maar RAM nodig, ook een krachtigere machine. En je gaat toch geen 20 applicaties tegelijkertijd gebruiken?
Zoals ik zei was het meer om even voort te kunnen en vooruit te lopen op de norm. Stel dat dergelijke investering betaalbaar zou zijn dan is dat iets wat je kan overwegen als optie. Bovendien gaan Mac's vaak een stuk langer mee dan PC's, waardoor het nuttig kan zijn dat je interne hardware ook duurzaam is en niet na 2-3 jaar alweer totaal verouderd is en vervangen moet worden (hoewel elke computer natuurlijk reeds verouderd is wanneer je 'm koopt).Verder draai ik heel veel applicaties tegelijk ja, waaronder enkele zware. Je moet maar eens tegelijk Photoshoppen en DVD's downloaden, terwijl je ook nog surft en de standaard achtergrondprogrammaatjes hebt lopen, dan is 4GB snel vol en is 8GB een aangename luxe