AndroidHealthClinic

Aankomen, geld speelt geen rol (supplementen enz.)

Hoi,
misschien is dit een domme tip (ik ben redelijk nieuw hier):
maar ik ken uit mijn medische werkveld een manier om te zorgen dat mensen toch kcal-bommen binnen krijgen als ze moeilijk eten maar de eiwit opbouw nodig hebben na operaties of dergelijk.
Van Nutricia zijn er blikken poeder die je door drinken mengt
(drinken gaat er altijd in, ook al kost het moeite).
Deze zijn verkrijgbaar bij drogisterijen en apotheken.
Waarschijnlijk ook wel verkrijgbaar via internet.
Soorten: Fantomalt / Fortify / Protifar Plus.
Ik heb gezien dat hier goede resultaten mee geboekt worden.

Ik ben het verder wel eens met de andere reacties dat het beter is om eerst via gewone voeding je gewicht op te voeren. Daarna kan het handig zijn om iets kunstmatigs toe te voegen.

Succes ermee!

Hoi,
misschien is dit een domme tip (ik ben redelijk nieuw hier):
maar ik ken uit mijn medische werkveld een manier om te zorgen dat mensen toch kcal-bommen binnen krijgen als ze moeilijk eten maar de eiwit opbouw nodig hebben na operaties of dergelijk.
Van Nutricia zijn er blikken poeder die je door drinken mengt
(drinken gaat er altijd in, ook al kost het moeite).
Deze zijn verkrijgbaar bij drogisterijen en apotheken.
Waarschijnlijk ook wel verkrijgbaar via internet.
Soorten: Fantomalt / Fortify / Protifar Plus.
Ik heb gezien dat hier goede resultaten mee geboekt worden.

Ik ben het verder wel eens met de andere reacties dat het beter is om eerst via gewone voeding je gewicht op te voeren. Daarna kan het handig zijn om iets kunstmatigs toe te voegen.

Succes ermee!
Dus als ik het goed begrijp is dit gewoon een ''shake'' zoals een weightgainer?

Of is dit iets wat je maar ''vergroot'' zodat je beetje bij beetje meer kan eten?

Als je een moeilijke eter bent kun je ook zelf je shakes maken. Arnold heeft het zo ook gedaan. Dan maak je een supergrote shake en die verdeel je dan over je maaltijden. Even zoeken hier op dbb en je komt wat gerechten tegen.

Imo beter dan al die weightgainers.

Als je een moeilijke eter bent kun je ook zelf je shakes maken. Arnold heeft het zo ook gedaan. Dan maak je een supergrote shake en die verdeel je dan over je maaltijden. Even zoeken hier op dbb en je komt wat gerechten tegen.

Imo beter dan al die weightgainers.
Het is wellicht wel beter, maar ik heb geen tijd om iedere keer een blender uit te halen ect, nu heb ik een shake binnen 2 mins gemaakt wat gewoon ideaal is.

Ik heb ook even voor de TS naar andere dingen gezocht. waren waarschijnlijk veel voordeliger geweest.
Met dank aan de posters van toen;

2 bananen
1 sinaasappel
2 lepels lecithine (Lecithine - Wikipedia)
5 lepels brinta
hand amandelen (of andere soort noten)
200 ml yoghurt
100 ml melk
scheut ahornsiroop of honing

goed voor tussen de 700 en 800 kcal
-----------------------------------------------------------------------
whey, brinta, havermout en ovomaltine (chocopoeder + vitamines)

-----------------------------------------------------------------------
350 ml magere melk
35 gr whey maxx (pvl)
1 schep (20gr) dextrojuice
2 schepjes bambix
1 banaan

ongeveer 450 Calorien
---------------------------------------------------------------
350 ml magere melk
100 gram muesli
25 gram druivensuiker
1 mandarijn
5 gram essentiele aminozuren
40 gram whey
5 gram creatine

voedingswaarde:
eiwit: 56 gram
kh: 118 gram
vet: 10 gram
kcal: 786
----------------------------------------------------------------------------

Zoals je ziet was er genoeg geweest waar je je in eerste instantie in kon verdiepen. Scheelt weer een hoop geld. EN JE HOEFT NIET METEEN AAN DE SUPPS

Pindakaas en volle melk/chocomelk toevoegen :p
Je moet echt nog niet aan supplementen beginnen als je nog niet eens kan bijkomen door alleen voeding :)

Dus als ik het goed begrijp is dit gewoon een ''shake'' zoals een weightgainer?

Of is dit iets wat je maar ''vergroot'' zodat je beetje bij beetje meer kan eten?
Hoi,
Dit is geen shake maar een gewoon naturel smakende poeder dat je aan AL je drinken kan toevoegen en zorg voor extra Kcal.
(ligt er aan welke je kiest over er ook extra vitamines enzo inzitten maar die heb je natuurlijk niet nodig als je goed eet) Dus het is geen shake opzich.
Wij (ziekenhuispersoneel) gooien het ook door aardappelpuree en soep enzo.
Je kan het zelf opzoeken op de site van nutricia en je kan hun service nummer bellen voor vragen. Het valt onder de noemer: Klinische voeding.
Meer vragen --> PM.

Als je in gewicht wil aankomen moet je bijvoegen;

-volle melk
-noten
-olijfolie
-pindakaas

en dan natuurlijk je eiwitten en koolhydraten, maar deze dingen extra bijvoegen, dus 2 liter volle melk en bakje noten van 150 gram, bij elke maaltijd 1 of 2 eetlepels olijfolie of pindakaas, dan heb je direct al een 2.000 - 2.500 kcal meer bovenop je gewone eten en dit eet niet moeilijk weg.

Hoi,
Dit is geen shake maar een gewoon naturel smakende poeder dat je aan AL je drinken kan toevoegen en zorg voor extra Kcal.
(ligt er aan welke je kiest over er ook extra vitamines enzo inzitten maar die heb je natuurlijk niet nodig als je goed eet) Dus het is geen shake opzich.
Wij (ziekenhuispersoneel) gooien het ook door aardappelpuree en soep enzo.
Je kan het zelf opzoeken op de site van nutricia en je kan hun service nummer bellen voor vragen. Het valt onder de noemer: Klinische voeding.
Meer vragen --> PM.
Das wel allemaal waar, maar zo'n klinische voeding is alles behalve goedkoop. Ik weet wel dat de TS zegt dat geld geen probleem is maar toch... Je kan beter enkele liters melk kopen, dan heb je veel meer kcal binnen en eiwitten.

Tren, Test, HCG, Nolva. :thumbup: :o

Maat, ik heb maar 2 dingen te zeggen.
1. aankomen/afvallen heeft allemaal te maken met de energie die je binnenkrijgt en verbruikt.

Dus, als jij X eet, en je verbruikt( verbrand whatever ) X, en je doet dat min elkaar.
( ik eet 3000 kcal, ik ben een ecto morf -> rust = 3500 kcal verbranding ) dan is dat -500.
Ik kom niets aan.

Dus het simpele truukje is meer energie = caloerien binnen te krijgen.

Chocomel + pindakaas + BRUIN brood + eieren + alles wat je ziet.

Maat, ik heb maar 2 dingen te zeggen.
1. aankomen/afvallen heeft allemaal te maken met de energie die je binnenkrijgt en verbruikt.

Dus, als jij X eet, en je verbruikt( verbrand whatever ) X, en je doet dat min elkaar.
( ik eet 3000 kcal, ik ben een ecto morf -> rust = 3500 kcal verbranding ) dan is dat -500.
Ik kom niets aan.

Dus het simpele truukje is meer energie = caloerien binnen te krijgen.

Chocomel + pindakaas + BRUIN brood + eieren + alles wat je ziet.

ik heb maar 1 ding te zeggen maat, "je doet dat min elkaar" is in het nederlands AFTREKKEN.

• Topic Starter Topic Starter
GOMAD in combinatie met 2x per dag weight gainer werkt! ik ben zit nu op de 7e dag en ik ben 2,1 Kilogram aangekomen! Dat is voor mij al een hele prestatie aangezien ik altijd rond het zelfde gewicht zat!

GOMAD in combinatie met 2x per dag weight gainer werkt! ik ben zit nu op de 7e dag en ik ben 2,1 Kilogram aangekomen! Dat is voor mij al een hele prestatie aangezien ik altijd rond het zelfde gewicht zat!

Niet om je neer te halen, maar dat is niet wat je bent aangekomen, dat lijkt zo, eet maar eens een dag gewoon normaal en ga gewoon naar de wc en kijk dan de volgende dag wat je dan nog bent aangekomen, dat zal dan 1 kilo ofzo zijn ;) Dacht ik eerst ook, ik was toen qua gewicht op de weegschaal 3 kilo ofzo in 1 week aangekomen, maar dat bleek natuurlijk helemaal niet te kloppen.

Laatst bewerkt:
oh, dus als je de som van iets neemt. ( algemene wiskunde. ) is dat ook optellen ?:rolleyes:

van elkaar aftrekken, optellen. whatever. Ga niet zo zitte mierennken over mijn abn.

16 jaar wtf...

kijk he :
je TELT 2 (of meer) getallen OP, de uitkomst noemt men dan de SOM.
je TREKT 2 (of meer) getallen van elkaar AF, de uitkomst noemt men dan het VERSCHIL.
hetzelfde geldt voor vermenigvuldigen en delen, alleen noemt men de uitkomst dan respectievelijk product en quotient.

Laatst bewerkt:
Als je met 3000 kcal al weightgainers nodig hebt wordt het nog wat over een tijdje als je serieus massa gaint. Dan moet er nog veel meer in. LEER ETEN! Ik zit tegen de 3000 kcal om af te vallen

Terug
Naar boven