XXL Nutrition

Aankomen in bovenlichaam?

T1988

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
54kg
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen... Ik wil graag wat aankomen, maar alleen bij m'n boven lichaam.
5 jaar geleden ben ik wat zwaarder geweest, wat vooral bij m'n onderlichaam (benen, billen) zat. Ik ben toen gaan afvallen, wat is over gegaan in een eetstoornis. Inmiddels ben ik hier gelukkig van af en ben ik ook op een gezond gewicht. Alleen zou ik toch nog wel wat minder 'bottig' van boven willen zijn (vooral m'n borstkast en rug), de verhouding tussen onder en boven lichaam vind ik niet mooi. Natuurlijk zou ik gewoon meer kunnen gaan eten en aankomen, maar ik ben bang dat dit dan weer vooral bij mn benen en billen eraan komt. Die vind ik op dit moment nu prima zo en wil ik graag zou houden.
Heeft iemand tips hoe ik die zo kan behouden en ondertussen wel kan aankomen van boven?

Alvast bedankt!

Spieren kweken in je bovenlichaam. Kwestie van goed eten en krachttraining. Zou wat dat betreft gewoon de stickies en andere topics op dit forum eens doorlezen, dan kom je al een heel eind.

pure onzin en ontwetendheid.
als jij naar behoren een deugdelijk eetschema opstelt en je past de krachttraining op juiste wijze toe, kom je niet enkel aan op je benen op billen.

je komt aan op je benen of billen als je op het cornetto dieet zit van Groteteen en geen reet doet de hele dag.

Idd spieren kweken. Waar je je vet opslaat is niet te beinvloeden.

• Topic Starter Topic Starter
Dankjullie wel voor jullie reactie.

Ik begrijp dat ik m'n spieren tegelijkertijd moet trainen, maar weet niet zo goed watvoor oefeningen... En qua cardio etc?

Ik zal ook even wat andere topics doorlezen...

Mij lijkt het zo dat als je zoveel mogelijk oefeningen doet voor je armen en borstspieren en tegelijkertijd de onderkant pakt dat je niet qua vet zal aankomen bij je billen en benen? Het goed eten in combinatie met sporten zal dan vooral voor het toenemen van spiermassa zorgen. Kan je een foto plaatsen van hoe het er nu uitziet? Zou leuk zijn om de overgang te zien.

Dankjullie wel voor jullie reactie.

Ik begrijp dat ik m'n spieren tegelijkertijd moet trainen, maar weet niet zo goed watvoor oefeningen... En qua cardio etc?

Ik zal ook even wat andere topics doorlezen...

je progressie zal een weerspiegeling zijn van je inzet.
je moet geen topics doorzoeken, het DBB forum is organisatorisch zeer logisch opgezet en onderverdeelt in secties, in de diverse disciplines binnen BB.

op de hoofdfora zijn je algemene kennisfeiten terug te vinden als het aankomt op een logisch stappenplan binnen het beoefenen van deze sport.
voeding, oefeningen, schema's enz enz.

je moet jezelf dwingen iets te willen, in plaats van iets te willen wat je jezelf niet kunt afdwingen.
dat heet doorzettingsvermogen, aanpassingsvermogen en leergierigheid.

denk daar eens goed over na.

succes.

Ik spreek uit ervaring. Ze heeft meer aan advies van een vrouw dan van mannen. Bij jullie werkt t allemaal anders.

heb totaal nul komma nul met ervaring te maken.

haar progressie cq afvalcapaciteit zal gebaseert zijn op haar:
- basaal kcal verbruik;
- haar stofwisseling;
- inzettingsvermogen;
- voedinginname gedrag en strictheid erin;
- haar type workout;
(daar komt jouw ervaring pas kijken, op workout niveau en dan is het nog steeds geen ervaring, maar een eigen mening, omdat het mogelijk goed bij jouw werkt)
- haar rust;
- en dit allemaal op basis van mijn voorgaande post. doorzettingsvermogen.

je kunt NIET!!! ik herhaal NIET!! locatiegericht vetverlies bewerkstelligen. (behalve middels liposuctie:o)

vet is een van nature het beschermingsmiddel wat in de meest primaire vorm /basis:
de voorplantingsorganen,
en dan pas de reguliere organen
beschermd.

daarom zit het laatste beetje vet bij een ideale cut ook altijd rondom het middel. wat wegewerkt dient te worden.
dus hou die ervaring eigenlijk gewoon maar lekker voor je.

Mij lijkt het zo dat als je zoveel mogelijk oefeningen doet voor je armen en borstspieren en tegelijkertijd de onderkant pakt dat je niet qua vet zal aankomen bij je billen en benen? Het goed eten in combinatie met sporten zal dan vooral voor het toenemen van spiermassa zorgen. Kan je een foto plaatsen van hoe het er nu uitziet? Zou leuk zijn om de overgang te zien.
Dus wat jij beweert, als ik het goed begrijp, is dat als je een bepaalde locatie traint, je daar geen vet aanzet?

heb totaal nul komma nul met ervaring te maken.

haar progressie cq afvalcapaciteit zal gebaseert zijn op haar:
- basaal kcal verbruik;
- haar stofwisseling;
- inzettingsvermogen;
- voedinginname gedrag en strictheid erin;
- haar type workout;
(daar komt jouw ervaring pas kijken, op workout niveau en dan is het nog steeds geen ervaring, maar een eigen mening, omdat het mogelijk goed bij jouw werkt)
- haar rust;
- en dit allemaal op basis van mijn voorgaande post. doorzettingsvermogen.

je kunt NIET!!! ik herhaal NIET!! locatiegericht vetverlies bewerkstelligen. (behalve middels liposuctie:o)

vet is een van nature het beschermingsmiddel wat in de meest primaire vorm /basis:
de voorplantingsorganen,
en dan pas de reguliere organen
beschermd.

daarom zit het laatste beetje vet bij een ideale cut ook altijd rondom het middel. wat wegewerkt dient te worden.
dus hou die ervaring eigenlijk gewoon maar lekker voor je.

Een heel stuk tekst gebaseerd op niet begrijpend kunnen lezen. Als zij zowel haar bovenlichaam als onderlichaam traint, en daarbij let op haar voeding verwacht ik niet dat zij in vet zal toenemen bij haar onderlichaam. Nergens heb ik beweerd dat je door ALLEEN trainen een garantie hebt op geen vet ontwikkelen.

Daarnaast is dit een forum om ervaringen uit te wisselen en dit heeft voor mij gewerkt, dus zal het bij haar ook mogelijk werken, dat zal even moeten uitvinden voor haar zelf.

Ik bepaal zelf wel wat ik voor mij hou en wat niet. Mijn reactie was gericht op ts, die mag zelf bepalen wat ze met mn advies doet. :)

Een heel stuk tekst gebaseerd op niet begrijpend kunnen lezen. Als zij zowel haar bovenlichaam als onderlichaam traint, en daarbij let op haar voeding verwacht ik niet dat zij in vet zal toenemen bij haar onderlichaam. Nergens heb ik beweerd dat je door ALLEEN trainen een garantie hebt op geen vet ontwikkelen.

Daarnaast is dit een forum om ervaringen uit te wisselen en dit heeft voor mij gewerkt, dus zal het bij haar ook mogelijk werken, dat zal even moeten uitvinden voor haar zelf.

Ik bepaal zelf wel wat ik voor mij hou en wat niet. Mijn reactie was gericht op ts, die mag zelf bepalen wat ze met mn advies doet. :)
Denk niet dat het aan ons vermogen lag om begrijpend te kunnen lezen, de zin is gewoon een beetje vreemd geformuleerd. Geeft verder niets.
Verder kan je niet echt bepalen waar vet toeneemt. Genetisch bepaald.

jouw eerste zin interpreteerde ik anders, meer kon ik niet uit je post halen. dan lag het aan de formulering, zoals jezelf zegt. maar begrijpend lezen gaat wel gepaard met begrijpelijk taalgbruik. zoals peanuthead al zegt.

maar nogmaals geen aanval hoor.:o

jouw eerste zin interpreteerde ik anders, meer kon ik niet uit je post halen. dan lag het aan de formulering, zoals jezelf zegt. maar begrijpend lezen gaat wel gepaard met begrijpelijk taalgbruik. zoals peanuthead al zegt.

maar nogmaals geen aanval hoor.:o

Ja het ligt natuurlijk aan mijn formulering :o

Waar in mijn reactie had ik het over plaatselijk vet verliezen gehad dan?

Ja het ligt natuurlijk aan mijn formulering :o

Waar in mijn reactie had ik het over plaatselijk vet verliezen gehad dan?

dan gaat het jou nu dus om de kwestie formuleren en begrijpend lezen is het niet.

zodra jij onderstaand post

Mij lijkt het zo dat als je zoveel mogelijk oefeningen doet voor je armen en borstspieren en tegelijkertijd de onderkant pakt dat je niet qua vet zal aankomen bij je billen en benen?

is dat ten eerste, al geen antwoord:
maar een retorische vraag aangaande een bevestiging van jouw eigen mening, die je klaarblijkelijk ook zelf nog eens in twijfel trekt.

als het dan geen vraagstelling is:
suggereer je geen vet aan te komen mits je je armen, borstspieren EN onderkant ineens traint, wat, an sich, al een rare conclusie is, want dan lijkt het mij meer naar cardio neigen, dan naar krachttraining en post je dus eigenlijk indirect op het verkeerde forum.

en als het geen suggestie is van het aankomen van vet op je billen en benen:
en je suggereert inderdaad het wel trainen ( lees cardio na krachttraining) van de armen borsten on onderkant. is dat nog steeds geen antwoord op de vraag van TS
zij wil namelijk wat sterker, lees gespierder, lees minder bottig, worden op het bovenlichaam.
en dan verklaar ik, de op krachttraining gebaseerde adviezen, die ik eerder gaf weer van toepassing.

maar goed dat geheel terzijde:o

dan gaat het jou nu dus om de kwestie formuleren en begrijpend lezen is het niet.

zodra jij onderstaand post

is dat ten eerste, al geen antwoord:
maar een retorische vraag aangaande een bevestiging van jouw eigen mening, die je klaarblijkelijk ook zelf nog eens in twijfel trekt.

als het dan geen vraagstelling is:
suggereer je geen vet aan te komen mits je je armen, borstspieren EN onderkant ineens traint, wat, an sich, al een rare conclusie is, want dan lijkt het mij meer naar cardio neigen, dan naar krachttraining en post je dus eigenlijk indirect op het verkeerde forum.

en als het geen suggestie is van het aankomen van vet op je billen en benen:
en je suggereert inderdaad het wel trainen ( lees cardio na krachttraining) van de armen borsten on onderkant. is dat nog steeds geen antwoord op de vraag van TS
zij wil namelijk wat sterker, lees gespierder, lees minder bottig, worden op het bovenlichaam.
en dan verklaar ik, de op krachttraining gebaseerde adviezen, die ik eerder gaf weer van toepassing.

maar goed dat geheel terzijde:o

Lol, ik hoor het al. Ik doelde meer op armen benen en onderkant trainen in de zin van krachttraining en zeker geen cardio. Daarom heb ik het toch oefeningen genoemd?? Maar blijkbaar moet ik alles in details uitkauwen zodat het hier niet verkeerd geinterpreteerd wordt..

hap hap
:p

Oh lord, wall of text everywhere.

Terug
Naar boven