MuscleMeat

aankomen in massa

ohmt

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
beste bbers,
ik ben een jonge van 15 jaar, 1,85, 10%. en sinds een paar maanden echt hard aan het trainen wel steeds meer gewicht nodig. Maar in mijn eigen gewicht kom ik niet aan hoeveel moet gaan eten om snel spiermassa aan te komen en hoeveel zou datper maand ongeveer kunnen alvast bedankt.

ps. wat ik ong. eet
7.00-2brood melk
10.00-2brood drinken
12.00-2brood drinken
16.00-fruit en koek/brood
18.00-groente aardappelen vlees
20.00-yoghurt brinta

en iig 1l water

ja dat is logisch dat je niet aankomt met zo weinig eten :D
kan lastig worden trouwens hoor als je nog jong bent om hard aan te komen (niet dat ik oud ben) ligt beetje aan je aanleg.

sochtens brinta met melk
daarna kan je wat brood eten, probeer 4te eten ipv 2 (met pindakaas / kaas / kip / ander vlees)
daarna wat rijst /pasta oid (is wsl lastig als je naar school gaat) maar maak een keertje een pot pastasalade oid, met groente / kip enzo, kan je gwn koud eten en paar dagen bewaren in de koelkast, kan je dan gwn op school eten.
als dat niet lukt eet dan maar wat brood gwn.
zorg dat je nu gwn vol zit tot het avondeten.
dan avondeten
daarna nog wat van wat over is van het avond eten
anders brood
vlak voor het slapen 500g kwark
bij je eten gwn lekker veel melk drinken, anders water (geen fanta zooi enzo)
sochtens kan je een banaan door je brinta doen / erbij eten
ergens anders een appel ofzo een keer eten bij je brood oid.

hoeveel je aankomt ligt echt aan jezelf, hoe goed je eet/trained, en aan je genen.

succes!

Inderdaad een hoopp eten.
Probeer eerst eens in te lezen op wat voeding, en ga dan pas voor jezelf op papier zetten wat je nodig hebt.

Bereken je behoefte per dag, en tel hier zo'n 500 kcal bij op.
(even snel berekend: 2409(=bmr)+500= 2900 kcal.)

Maak een voedingsschema voor jezelf met zo'n 2900 kcal waarvan je ongeveer 2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht moet hebben. Bij jou is dat zo'n 160 gram.
Kijk of je dit uit je voeding kan halen(kan makkelijk).
Daarna kan je kiezen om ongeveer 50% vanje voeding uit koolhydraten te laten bestaan.
De rest is dan vet.

Kijk hoeveel je aankomt met deze kleine 2900 kcal in een paar weken. Kom je niet aan, verhoog dan met 200 kcal. En ga zo door.
OP een gegeven moment vind je voor jezelf een punt waarbij je goed aankomt. Op dit punt blijf je zitten en bouw je spiermassa op.
Als je dan op een gegeven moment zoveel vet er bij hebt gebouwd dat je weer wat kwijt wilt, ga je op onderhoud zitten en doe je cardio erbij.

Laatst bewerkt:
je eet zeer weinig :)

probeer het te veranderen naar ongeveer dit:

M1. 100gr brinta +500ml melk (halfvol/vol)
M2. 100gr rijst +200gr vlees +wat groenten (is belangrijk)
M3. 4 plakken brood( of 100gr rijst) met 200gr broodbeleg (vleeswaar)
M4. hetzelfde als 2 ofso..
M5. Je avond eten waarschijnlijk, eet maar veel groenten erbij
M6. 500gr magere kwark met 30-50gr noten (walnoten, amandelen..cashew or whatever)

drink over de gehele dag ongeveer 2L water..

ohja, je kan whey protein gebruiken nadat je een eigen eetschema hebt gemaakt en daar aan gewend bent :)
dan ben je al stuk beter opweg:D

je eet zeer weinig :)

probeer het te veranderen naar ongeveer dit:

M1. 100gr brinta +500ml melk (halfvol/vol)
M2. 100gr rijst +200gr vlees +wat groenten (is belangrijk)
M3. 4 plakken brood( of 100gr rijst) met 200gr broodbeleg (vleeswaar)
M4. hetzelfde als 2 ofso..
M5. Je avond eten waarschijnlijk, eet maar veel groenten erbij
M6. 500gr magere kwark met 30-50gr noten (walnoten, amandelen..cashew or whatever)

drink over de gehele dag ongeveer 2L water..

ohja, je kan whey protein gebruiken nadat je een eigen eetschema hebt gemaakt en daar aan gewend bent :)
dan ben je al stuk beter opweg:D

Dat zou mooi zijn, maar voor een jongetje van 15 en 63 kg is dat een beetje te hoog gegrepen ben ik bang. Als hij t weg krijgt en maanden vol kan houden is het top, maar als hij begint met 75% daarvan is het al een goed begin en dan rustig opbouwen.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt mannen, sorry voor late reactie maar had drukke dagen. ik ga het proberen alleen het vlees en rijst en zo is tussendoor niet haalbaar met school, bedankt!

bedankt mannen, sorry voor late reactie maar had drukke dagen. ik ga het proberen alleen het vlees en rijst en zo is tussendoor niet haalbaar met school, bedankt!

Jawel joh! Je kan veel dingen best koud eten. Succes in ieder geval.

Je kunt doen wat Markus Ruhl doet; elke dag een paar kilo aardappelen naar binnen gooien.
100 gram rode aardappelen bevat 85 Kcal, dus bij 2 kilo aardappelen per dag zit je al op +1700 Kcal. ;-)

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven