XXL Nutrition

Aankomen in vet

Joycee

Novice
Waardering
0
He iedereen,

Ik ben vrouw, 23 jaar, 1.74 lang en ongeveer 58 kilo. Ik sport ongeveer 2x per week met goed resultaat maar ik vind mijzelf toch nog te dun. Ik heb op dit forum al veel informatie doorgelezen over voedselschema's en dergelijke waardoor mijn voeding nu redelijk op orde is.

Ter ondersteuning van het aankomen wil ik graag gaan beginnen met shakes drinken. Ik vind het absoluut geen probleem om wat in vet aan te komen; graag zelfs. Heb een relatief laag vetpercentage en heb de neiging snel droog te worden wat ik persoonlijk niet erg mooi vind.

Mijn vraag: welke shake raden jullie mij aan om (in vet) aan te komen?

Ik ben mij overigens bewust van het feit dat ik kan aankomen door:
- meer te eten
- zelf shakes te maken
- meer spieropbouw door extra te sporten

Ook ben ik mij bewust van sticky's die er aanwezig zijn en ben ik bij bewust van de belangrijkheid van een goed voedselschema.

Voor het geval dat de helft van de reacties hieruit gaat bestaan ;)

Dus kort samengevat: ik ben op zoek naar een weight gainer ter ondersteuning van mijn aankom- proces. Ik eet voor de rest gezond en wil graag ik vet aankomen (in spieren aankomen gaat namelijk al goed).

Alvast bedankt!

Nou ja.....post maar een foto. Niet lullig bedoelt ofzo, maar jij zegt dat jij droog bent en makkelijk in spier aankomt.
Als je meer gaat eten, zal je vanzelf aankomen.

zelf shake maken, halve liter volle melk met 100 gram fine oats. easy as that. en een slordige 700 kcal

• Topic Starter Topic Starter
Nou ja.....post maar een foto. Niet lullig bedoelt ofzo, maar jij zegt dat jij droog bent en makkelijk in spier aankomt.
Als je meer gaat eten, zal je vanzelf aankomen.

zelf shake maken, halve liter volle melk met 100 gram fine oats. easy as that. en een slordige 700 kcal

Zie mijn post. Ik gaf al aan te weten dat ik aankom van

a. extra eten
b. zelf shakes maken

Thnx voor jullie reacties maar ik ben benieuwd naar wat jullie de beste klare (dus niet zelfgemaakt) shake vinden om aan te komen :)

Ik lees bijv. dat er in de mammoth 2500 shake erg veel suikers zitten (maltodextrin en fructose) waardoor deze shake op het forum als 'slecht' wordt gezien. Kan iemand bij hier wat meer over vertellen? Ik snap dat dit slecht is als je voornamelijk in spier aan wil komen, maar is dit in mijn geval dan ook slecht?

400 ml volle melk + scoop whey + eetlepel nesquick + 50-100 gr ultra fine oats + 10 ml olijfolie. Enjoy.

Of een nog lekkerdere, heb je wel een blender voor nodig:
150 gr vanille ijs
30 gr whey
50-100 gram ultra fine oats
eetlepel nesquick
400 ml volle melk
Random soorten fruit (banaan/mango/mandarijnen/ananas) Banaan +mango/mandarijn

Edit: ah je zoekt een kant en klare. nvm dan, overigens lijkt het me sterk dat je het nodig hebt maar dat terzijde.

400 ml volle melk + scoop whey + eetlepel nesquick + 50-100 gr ultra fine oats + 10 ml olijfolie. Enjoy.

Of een nog lekkerdere, heb je wel een blender voor nodig:
150 gr vanille ijs
30 gr whey
50-100 gram ultra fine oats
eetlepel nesquick
400 ml volle melk
Random soorten fruit (banaan/mango/mandarijnen/ananas) Banaan +mango/mandarijn

Edit: ah je zoekt een kant en klare. nvm dan, overigens lijkt het me sterk dat je het nodig hebt maar dat terzijde.

Thnx! goede tips maar ik zoek inderdaad een kant en klare want ik ken mezelf: dit ga ik niet standaard dagelijks doen tussen alle bedrijvigheid in. Ik heb mezelf sinds kort al aangeleerd om echt even tijd in te plannen om rustig meerdere malen per dag te eten dus de shake ter ondersteuning wil ik graag kant en klaar.

Oke! Daar heb ik inderdaad meer positieve verhalen over gehoord. Maar als je bijv. deze shake vergelijkt met mammoth 2500, wat maakt dan dat deze beter (of juist slechter) is? Of met andere woorden: wat maakt dat ik van deze shake meer/ of minder aankom? Weet iemand dat... Heb er niet veel verstand van dus zou blij zijn als iemand mij hier inhoudelijk wat meer over kan vertellen!

En ik zie in andere topics betreffende shake vaak reacties als ''dat is gewoon troep'' of ''dat is de beste shake'' maar eindstand snap ik dan nooit waarom de ene shake juist troep is of de andere juist fantastisch.

En ik heb zelf ook het idee dat bijv. iemand die meer in spiermassa wil aankomen misschien bij een heel andere shake behoefte heeft dan ik (wil ook in vet massa aankomen).

Shakes Die veel koolhydraten bevatten en tôt voor slapen gaan eten, Probeer na 18 uur nog een drie maaltijden (rijk aan koolhydraten) te benutten.

Er is geen shake waarvan jij zal in vet of spiermassa aankomen. Als jij eet meer dan jij verbruikt, zal jij aankomen. Jouw lichaamscompositie, hormonale balans etc. zal een beslispunt zijn waar die calorieen aan besteed worden.

Terug
Naar boven