XXL Nutrition

Stelling Aankomen is moeilijker dan afvallen voor BBers

Peiling Peiling Wat vind jij makkelijker?

• Aankomen (tot 18% bf)

Stemmen: 88 47,1%
  • Afvallen (tot 8% bf)

Stemmen: 63 33,7%
  • Allebei makkelijk

Stemmen: 6 3,2%
  • Allebei moeilijk

Stemmen: 27 14,4%
  • Anders

Stemmen: 3 1,6%

• Totaal stemmers
    187
Tonijn, zalm, kabeljauw en scampi's. Met zalm ben ik gestopt.

Zalm is vet, maar het zijn gezonde vetten.. en toch zeker in de cut essentieel. Wat is de reden achter het schrappen van zalm? gewoon puur om totaal minder vet binnen te krijgen, of haal je liever vet uit andere bronnen? zoja waarom :p

• Topic Starter Topic Starter
Dan zit je dus niet 1000kcal boven onderhoud in theorie :P Als je 1000kcal boven onderhoud zit een maand lang elke dag kom je 4,75kg aan.

Ik moet ook minstens 1500kcal boven mijn onderhoud eten wil ik uberhaupt aankomen, ik geloof hem wel.

Zalm is vet, maar het zijn gezonde vetten.. en toch zeker in de cut essentieel. Wat is de reden achter het schrappen van zalm? gewoon puur om totaal minder vet binnen te krijgen, of haal je liever vet uit andere bronnen? zoja waarom :p
Omdat ik het geen geweldig lekkere vis vind uit blik en vers of gerookt is ie te duur. Die vetten krijg ik via andere bronnen uiteraard binnen.

ik kom ongelofelijk gemakkelijk aan (spiermassa) en ik val overdreven snel af als ik stop met trainen en op men voeding te letten.

Jij mag gewoon niet meedoen :P jij kan alles veel te goed :p

ik vind aankomen makkelijker dan vet verliezen... vecht al heel mn leven tegen dat vet...

Ik moet ook minstens 1500kcal boven mijn onderhoud eten wil ik uberhaupt aankomen, ik geloof hem wel.

Dan heb je je oorspronkelijke onderhoud niet goed berekend.. Die energie gaat niet verloren ofzo.

Pas op het moment dat jou lichaam teveel kcal's binnenkrijgt gaat het dit opslaan als vet. Het is niet zo dat je bij 1000 kcal "boven" je onderhoud niet aankomt en bij 1500 "boven" je onderhoud zit pas gaat aankomen.. Komop. Je onderhoud ligt dus vele malen hoger dan je denkt of je eet minder dan je denkt. Anders niet. Ook voor Thomastog. Halve kilo aankomen in een maand met 1000 kcal boven je onderhoud? Sure. Je berekeningen zijn off.

Afvallen mijn laagste notering is 20% BF maar ik ga ongetwijfeld lager komen :)

Dan heb je je oorspronkelijke onderhoud niet goed berekend.. Die energie gaat niet verloren ofzo.

Pas op het moment dat jou lichaam teveel kcal's binnenkrijgt gaat het dit opslaan als vet. Het is niet zo dat je bij 1000 kcal "boven" je onderhoud niet aankomt en bij 1500 "boven" je onderhoud zit pas gaat aankomen.. Komop. Je onderhoud ligt dus vele malen hoger dan je denkt of je eet minder dan je denkt. Anders niet. Ook voor Thomastog. Halve kilo aankomen in een maand met 1000 kcal boven je onderhoud? Sure. Je berekeningen zijn off.

Dat heb ik wel. Ik ga onbewust kleine dingetjes doen als ik boven mijn onderhoud eet, zoals met mijn voeten/handen bewegen en overige ADHD-dingen. Ook wordt een deel omgezet in warmte.

Echt cutten tot 8% is veeeel moeilijker dan jezelf gewoon volstouwen.

Dat heb ik wel. Ik ga onbewust kleine dingetjes doen als ik boven mijn onderhoud eet, zoals met mijn voeten/handen bewegen en overige ADHD-dingen. Ook wordt een deel omgezet in warmte.

Dus je handenwappert er even 1500 kcals af:rolleyes:

En dan nog.. Stel je gaat koprollen, flikflakken en met je voeten stampen tot die 1500 kcals verbruikt zijn... Dan is je onderhoud gewoon gestegen. En zal je nog meer moeten eten of gewoon even normaal stil moeten gaan zitten. Je hebt maar 1 onderhoudsgrens met kcals. Die kan veranderen bijvoorbeeld op het moment dat je meer of minder gaat bewegen. Maar je zit erboven of eronder. Als jij meer gaat bewegen gaat je onderhoudsgrens omhoog. Dat dit komt omdat je meer gaat eten maakt voor die grens niets uit.

It's science.

Dus je handenwappert er even 1500 kcals af:rolleyes:

En dan nog.. Stel je gaat koprollen, flikflakken en met je voeten stampen tot die 1500 kcals verbruikt zijn... Dan is je onderhoud gewoon gestegen. En zal je nog meer moeten eten of gewoon even normaal stil moeten gaan zitten. Je hebt maar 1 onderhoudsgrens met kcals. Die kan veranderen bijvoorbeeld op het moment dat je meer of minder gaat bewegen. Maar je zit erboven of eronder. Als jij meer gaat bewegen gaat je onderhoudsgrens omhoog. Dat dit komt omdat je meer gaat eten maakt voor die grens niets uit.

It's science.

Je onderhoud berekenen is een momentopname en als je onderhoud naar boven verandert door meer voeding tot je te nemen kun je dat niet meenemen in 'je onderhoud' omdat het vrijwel niet meetbaar is (tot zover 'it's science' :rolleyes:). Een goede richtlijn die je dan kunt hanteren is +x boven je 'onderhoud' gaan zitten.

Je onderhoud berekenen is een momentopname en als je onderhoud naar boven verandert door meer voeding tot je te nemen kun je dat niet meenemen in 'je onderhoud' omdat het vrijwel niet meetbaar is (tot zover 'it's science' :rolleyes:). Een goede richtlijn die je dan kunt hanteren is +x boven je 'onderhoud' gaan zitten.

Dat bedoel ik niet, jij zei dat je, als je meer ging eten, je meer ging bewegen en daarom je onderhoud omhoog ging. Dus dat slaat op meer bewegen, niet op meer eten.

It's science sloeg eigenlijk op Anchorman. Nevermind.

Tuurlijk, ik ben ook iemand van richtlijnen. Je onderhoud op de kcal berekenen is erg moeilijk. Maar als jij mij gaat vertellen dat je 1500 kcals extra kwijtraakt door je handen te wapperen en flink te zweten heb je het nog niet helemaal door.

En idd. Je onderhoud is een momentopname. Op het moment dat jij meer gaat bewegen, gaat je onderhoud omhoog en moet je meer eten. Dus als jij zegt dat je 1500 kcals boven je onderhoud moet eten om aan te komen..

Is BS en onmogelijk natuurlijk.

Geen idee. Ik vind beide vrij moeilijk. Maar ik denk toch dat afvallen me makkelijker af zal gaan. Van de zomer zal ik het zien..

Nee klopt geen reet van, dan bereken je je onderhoud zeker met een formule (die toch nooit kloppen). Volgens die dingen eet ik ook 2000 boven onderhoud, maar dat is je onderhoud dan gewoon niet. Je gaat toch ook niet zeggen: Als ik 1000 boven onderhoud eet kom ik niet aan? Dan eet je natuurlijk niet boven onderhoud :rolleyes: beetje nadenken he.

aankomen ging altijd moeilijk.. true ecto
nu wil ik er wat BF af, en schiet het ook niet op...
iets van 3-4kg eraf in ruim een weekje.. maar bf lijkt er niet minder om.

aankomen gaat nog steeds moeilijk, dus ik kies aankomen

Alleen door minder verzadigde vetten en iets minder carbs te nemen en geen weight gainers meer te zuipen ben ik van 15-16 naar 11-12% gegaan. Met een echte cut zit in no time onder de 10%.

Aankomen is voor mij proppen tot ik erbij neer val en 't vreten er bijna weer uit komt. Afvallen hoef ik weinig moeite voor te doen.

Hangt geheel af van je lichaamstype denk ik.

Terug
Naar boven