AndroidHealthClinic

Stelling Aankomen is moeilijker dan afvallen voor BBers

Peiling Peiling Wat vind jij makkelijker?

• Aankomen (tot 18% bf)

Stemmen: 88 47,1%
  • Afvallen (tot 8% bf)

Stemmen: 63 33,7%
  • Allebei makkelijk

Stemmen: 6 3,2%
  • Allebei moeilijk

Stemmen: 27 14,4%
  • Anders

Stemmen: 3 1,6%

• Totaal stemmers
    187
Aankomen is bij mij duidelijk makkelijk. Vanaf je genoeg trage carbs binnen krijgt, een redelijke hoeveelheid vetten en 200+gr eiwitten en 500 of meer kcal boven onderhoud zit moet je wel aankomen als daarbij nog een harde trainingen neerzet. Je kan je ook al eens een cheatmeal veroorloven, aangezien die op je spierwinst geen negatief effect zal hebben, echter wel op je vetmassa.

Cutten is veel strikter, duurt lang, komt honger bij kijken, je verliest kracht en spiermassa, je moet aan de cardio... Damn, ik haat cutten.

de constante honger bij cutten is verschrikkelijk. Iedereen rond mij merkt dat ik aan het dieeten ben vanwege mijn slecht humeur tijdens het cutten.

Afvallen tot 8 procent is me al gelukt (was wel hard werken trouwens), aankomen wil niet zo hard lukken. Maar ik eet ook heel weinig koolhydraten nou om goed de zomer in te gaan. Daarna ga ik weer volop rijst etc bij mijn voeding nemen, dan gaat gewicht aankomen ook weer wat makkelijker.

Ik heb sinds ik begonnen ben met trainen eigenlijk alleen lopen cleanbulken...
begin nu trouwens wel een buikje te krijgen.
Cutten lijkt mij psychologisch echt moeilijk, omdat ik zoveel moeite heb gedaan om een bepaalde grootte te verkrijgen en dan moet gaan afvallen.

Als ik zou willen cutten, zou ik 500 kcals aan koolhydraten eruit gooien, en dan een halve kilo per week aan vet verliezen, voor zover theorie.
Maarja ik train mijn buik eigenlijk ook nooit, en vraag mij af hoe dat eruit gaat zien.
Of is het echt raadzaam om vanaf nu ook mijn buik te gaan trainen?

Afvallen tot 8 procent is me al gelukt (was wel hard werken trouwens), aankomen wil niet zo hard lukken. Maar ik eet ook heel weinig koolhydraten nou om goed de zomer in te gaan. Daarna ga ik weer volop rijst etc bij mijn voeding nemen, dan gaat gewicht aankomen ook weer wat makkelijker.
kun je me aub je cutschema eens PMen:D

voor mij aankomen. ik heb een veel te snelle verbranding dus moet sowieso dagelijks dik 4000 kcal eten om niet alles kwijt te spelen :(
en dan zit ik nog maar op een % onder de 10

Ik heb altijd onder m'n onderhoud gegeten en nog kwam ik massa bij, cut zeg maar al een jaar :P ben 7% gedaald en 10kg bijgekomen. ik zit tussenin de 2

Wat een klote pol trouwens!! Natuurlijk is aankomen makkelijker, aankomen in spier weer niet, dus je kan hem op verschillende manieren interpreteren. Dat 18% bf slaat ook niet echt ergens op..?

Eten is mijn hobby :p

Dus afvallen vind ik moeilijker. Vooral savonds heb ik altijd zo'n honger!

Allebei makkelijk, Ik ben een fast gainer maar ook een fast loser. Met alle voor en nadelen.

Terug
Naar boven