Fitness Seller

Nieuws Aanslagen eisen tientallen levens in metro Moskou

Bezoekers in dit topic

Hoe denk je eigenlijk over Poetin, Stal1n?
 
strax zeiken die communisten nog dat we op 4 mei hun moeten herdenken omdat ze 4 keer zoveel slachtoffers hadden in de wo2 als joden... en willen ze nog een eigen land van half europa overnemen...

leef jij in een grot?

ja => blijf daar, blijf weg van de beschaving en specifiek het internet
nee => ga er wonen en zie boven.

---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ----------

Hoe denk je eigenlijk over Poetin, Stal1n?

hey klaaswitz man! alles goed kerel?

ik vind Putin een heel positief fenomeen. zonder hem zouden de Russische rijdommen nog steeds in de uitverkoop staan, zouden de oligarchen nog meer de plak zwaaien, nog meer gepruts aan de russische invloedssfeer etc

ik weet dat er veel problemen zijn, maar hier is een leider, met harde hand, en dat is ECHT nodig in rusland, die iets probeert te doen, en belangrijker, Russisch belang voor eigenbelang stelt

discussie gaat veel dieper dan dat, maar in enkele worrden: redelijk tot heel positief over die man. evenals alle mensen rond mij.
 
leef jij in een grot?

ja => blijf daar, blijf weg van de beschaving en specifiek het internet
nee => ga er wonen en zie boven.
als je je zoon terugvindt in een kuil zonder hoofd wordt je daar elke dag wel mee geconfronteerd, dus zo'n rare uitspraak is het niet.

je kunt uiteraard ook je ogen sluiten voor wat er allemaal in tjetsjenie gebeurt, its your choice.
 
Het zijn maar Russen.

je geeft overal en altijd sympathieke commentaar, nuttig advies etc.

deze commentaar van jou vind ik een beetje ontgoochelend. k neem aan dat het een grap was, maar ja...
 
Ja, het gaat veel beter met Rusland nu Poetin aan de macht is.
 
Die Tsjetjenen weer. Met dit soort acties krijgen ze nooit een eigen staat
 
ach de balkan landen en rusland fkng idioten die hun eigen volk al 10 jaar aan afmaken zijn. Afschuw gewoon. Dit zijn weer dingen die in een land als iran in geen 1000 jaar zal gebeuren omdat die die mensen daar respect hebben voor elkaar en in harmonie leven. En dan noemen ze ons barbaars.
 
als je je zoon terugvindt in een kuil zonder hoofd wordt je daar elke dag wel mee geconfronteerd, dus zo'n rare uitspraak is het niet.

je kunt uiteraard ook je ogen sluiten voor wat er allemaal in tjetsjenie gebeurt, its your choice.

dit gaat veel en veel verder dan dat man. het si laat en ik zit kwark te eten (probeer dat in elk geval) maar het gaat hier om een botsing tussen 2 invloedssferen - rusland en het islamisme, wahhabitische sT - belnagrijk onderscheid.

er zijn veel moslims in rusland, tataren zijn bekend voorbeeld waar je NOOIT issues mee hebt - zijn normale mensen zoals wij, maar moslims dan he

dat ga niet op voor moslims uit de kaukasus - die zijn geïndoctrineerd door islam zoals dat in saudi-arabie beleefd wordt - maw die zijn zot.

vooraleer rusland een cm russisch grondgebied opgeeft, moet het echt erg zijn. erg erg, niet gewoon een paar aanslagen in metro of schouwburgen

dit land werd 100'en jaren gelden veroverd door Ivan Grozny (in NL: Iwan de verschrikkelijke - maar die vertaling zuigt) en hij heeft zijn naam gegeven aan de hoofdstad van die regio in een pact met de oorpsronkelijke bewoners: als zij russische heerschappij zouden aannemen, mochten zij daar blijven wonen (zo hadden ze gesmeekt bij de tsaar). alles goed, om het pact te bezegelen, hebben ze dus de hoofdstad Grozny genoemd om de testsjenen er voor immer aan te heinneren wins land dit is..

Russisch land.


politieke consequence ernaast: als zedít opgeven, komt er aan waterval van onafhankelikheidsverklaringen. voor een patriot (wij, in PC Europe noemen dat een nationalist, maar in rusland is het nog OK om je land en vlag graag te zien) is dit het laatste wat mag/kan gebeuren; en zeker voor KGBers zoals Putin

conclusie...

en tsjetsjenen zijn zeker geen engeltjes, geloof dat maar.

---------- Toegevoegd om 23:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:55 ----------

Ja, het gaat veel beter met Rusland nu Poetin aan de macht is.

kweet niet of je dit echt meent of sarcastisch bedoelt, maar dit is dus de waarheid. er is voor het eerst een middenklasse in de grote steden. toch een teken van vooruitgang, ipv de 8eruitgang bij jeltsin
 
Jij doet het altijd klinken alsof de Sovjet unie zo ongeveer het paradijs op aarde was, Stal1n. Een paradijs dat zo snel mogelijk hersteld dient te worden.
 
ach de balkan landen en rusland fkng idioten die hun eigen volk al 10 jaar aan afmaken zijn. Afschuw gewoon. Dit zijn weer dingen die in een land als iran in geen 1000 jaar zal gebeuren omdat die die mensen daar respect hebben voor elkaar en in harmonie leven. En dan noemen ze ons barbaars.

hkukishu, k heb jouw fotos gezien laatst, jij staat daar errug goed man :) doch dit geheel terzijde..
tsjetsjenie is in de kaukasus - balkan ligt n eind verderop.
tsjetsjenen zijn extremistishc moslims en even verschillend van russen als italianen van denen...

gr

s

---------- Toegevoegd om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:59 ----------

Jij doet het altijd klinken alsof de Sovjet unie zo ongeveer het paradijs op aarde was, Stal1n. Een paradijs dat zo snel mogelijk hersteld dient te worden.

Oude Liefde Roest Niet....:D

alle gekheid op n stokje - voor vele mensen wat het leven in de CCCP goed. als je ten minste niet op TV ziet wat je allemaal mist en zo van luxe (en dat gebeurde niet)
mijn schoonbroer bvb zegt altijd dat het een makkelijk leven was - altijd werk en iedereen heeft evenveel (behalve de poiltieke mafia en de elite)
dat creert een band. als je wil, mag je een keertje langskomen en met mijn familie praten - die heb ik heus niet gebrainwasht hoor :D:D
maar das imo een doorsnee view van de kleine man in de SSSR.

voel je een beetje wat ik bedoel?

de mechaniek voor overleven en vooruit geralen was er anders, maar de tijd van stalin was echt verleden tijd onder pakweg breznjiev, er was openheid en vrijheid en zonder die smerige kouwe oorlog waren dingen mss volledig anders uigedraaid.

emn spreekt altijd over een multiculturele samenleving - awel, de SSSR wás dat. in het echt.

ik kan sommige dingen moeilijk in woorden uit drukken eigenlijk, maar het was er niet zo slecht als jij denkt.
 
****, en daar wil ik nog heen van de zomer :o
 
Zo slecht was het niet. Voor onderwijs en zorg werd gezorgd. Iedereen die wou werken kon werken. Naast het werk een vakantiehuisje. Eenheid
 
Kom maar op met die burger oorlog. Van het weekend toevallig een docu gezien over extreem rechtse bendes/partijen in Moskou. Er is zoveel haat tegen buitenlanders in Moskou omdat ze hun werk innemen etc dat er prive leger trainingen zijn voor aanhangers van extreem rechts/hitler. Zelfs de politie staat erom bekend en om racistische aanslagen die door Russen zijn gepleegd voor de rechter te krijgen moet jaren juridische procedures aanvechten. Als er de komende jaren niets gaat veranderen daar zie ik het iig nog wel is goed fout gaan.

dit wou ik nog ff aanhalen. dit is dus geen fantasie he gasten.

in moskou zijn het geen marrokaanse jongeren die ouderen belegeren, afzeiken en vernederen maar Russische jongeren die alles wat er "on-Russisch" uitziet gewoon total-loss kloppen...

ik vind dit soms heel sneu, omdat ik heel veel ex-sovjets ken, azeris, armeniers kazachen, kirgizen, oezbeken enz
als ik dan in de krant lees dat er een amrnier in coma werd gemept, vind ik dat gewoon zo jammer ...

verder si het argument "werk afpakken" ginds wél op zijn plaats.

als heel DBBN collectief zonder werk zit, er zijn geen uitkeringen en arabiern rijden hier rond met mercedessen en nemen jouw werk, ik denk dat we snel een analoge sitiatie zouden hebben....

rusland is zooooo complex

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

****, en daar wil ik nog heen van de zomer :o

waarheen?
 
Hey Stal1n.. Hoe zit dat dan met toeristen?
Als je bijvoorbeeld iemand wilt opzoeken in Rusland?
Moskou..

Kan het me vergissen maar haar moeder is iets van de secretaris van het parlement van moskou.. iig iets met het parlement van moskou :o
 
overdrijven is ook een kunst hé


gesubsidieerd en wel...jaloers?? :P

Maarre...ga je nou ontkennen dat er een oorlog aan de gang is in Tsjetsjenie waarbij Rusland en de zogenaamde rebellen burgers ook actief targetten?

---------- Toegevoegd om 00:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:15 ----------

leef jij in een grot?

ja => blijf daar, blijf weg van de beschaving en specifiek het internet
nee => ga er wonen en zie boven.

---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ----------



hey klaaswitz man! alles goed kerel?

ik vind Putin een heel positief fenomeen. zonder hem zouden de Russische rijdommen nog steeds in de uitverkoop staan, zouden de oligarchen nog meer de plak zwaaien, nog meer gepruts aan de russische invloedssfeer etc

ik weet dat er veel problemen zijn, maar hier is een leider, met harde hand, en dat is ECHT nodig in rusland, die iets probeert te doen, en belangrijker, Russisch belang voor eigenbelang stelt

discussie gaat veel dieper dan dat, maar in enkele worrden: redelijk tot heel positief over die man. evenals alle mensen rond mij.


Behalve diegenen die jouw avatar als favoriet hebben dan....


Maar ja...je kan natuurlijk de Rusland expert gaan proberen uit te hangen, maar zoals je dan had moeten weten heeft Rusland deze shit aan zichzelf te danken en dat gaat terug op de Sovjet aanpak van de problemen in landen met Moslims die alles behalve consistent is geweest.

Zoals je misschien wel zou moeten weten heeft de USSR in een paar republieken de islam geincorporeerd in het communisme en in een paar, waar nu dus alle problemen zijn, hebben ze keihard opgetreden tegen elke vorm van religieuze uiting....als ze consistent waren geweest dan had eer begin jaren 90 nooit een vrijheid opstand gekomen en had het Wahabisme daar nooit voet aan de grond gekregen...want dat is een fenomeen van het laatste decennium.
 
Laatst bewerkt:
als ze consistent waren geweest dan had eer begin jaren 90 nooit een vrijheid opstand gekomen en had het Wahabisme daar nooit voet aan de grond gekregen...want dat is een fenomeen van het laatste decennium.

hypothese - voor t zelfde geld waren die republieken nu al onafhankelijk dan.
en nee, ik ben niet akkoord dat men specifiek BURGERS target daar.

die materie is behoorlijk hotter daar dan hier- beslan, schouwburg, bommen onder de trein, bommen in de metro, etc loopt goed op

en dan hebben we het nog niet over die tsjetsjeense mafia die overal mensen het leven zuur maakt.

hier kan over geleuterd worden tot kerstmis. ik zal altijd aan de zijde staan waar ik moet staan.

als ik moet kiezen tussen Rusland en die vorte moslim-terroristen, is de keuze snel gemaakt.

de oom van mijn vrouw (kolonel) had trouwens voor mij een stage geregeld in het leger deze zomer, soort van boot camp zeg maar, maar ik weet niet of dat nog zal doorgaan nu ik werkloos ben en geen verlofdagen meer heb :(

---------- Toegevoegd om 00:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:35 ----------

Hey Stal1n.. Hoe zit dat dan met toeristen?
Als je bijvoorbeeld iemand wilt opzoeken in Rusland?
Moskou..

Kan het me vergissen maar haar moeder is iets van de secretaris van het parlement van moskou.. iig iets met het parlement van moskou :o

een internet-date? via een site?
moskou is best veilig - of zie je eruit als een afrikaan?
als je r als een typische NLer uitziet, zit je goed hoor.
wel 1 tip, niemand aanspreken, gewoon recht vooruit kijken en je met je eigen zaken moeien.
luchthaven uit, taxi naar hotel en niet gaan uitpakken in het nachtleven - das t veiligst.

als haar ma in t parlement werkt, heeft ze vast geld genoeg. als jij n knappe jongen bent, kan je zomaar even geluk hebben....

(meeste van die internetdates, zijn vrouwen die hopen zich te verbeteren in t leven, qua finacien en materiele positie, begrijp je)
 
een internet-date? via een site?
moskou is best veilig - of zie je eruit als een afrikaan?
als je r als een typische NLer uitziet, zit je goed hoor.
wel 1 tip, niemand aanspreken, gewoon recht vooruit kijken en je met je eigen zaken moeien.
luchthaven uit, taxi naar hotel en niet gaan uitpakken in het nachtleven - das t veiligst.

als haar ma in t parlement werkt, heeft ze vast geld genoeg. als jij n knappe jongen bent, kan je zomaar even geluk hebben....

(meeste van die internetdates, zijn vrouwen die hopen zich te verbeteren in t leven, qua finacien en materiele positie, begrijp je)
Hahah nee.. Zomervakantie in turkije.. was stapelverliefd op haar..
Heb nog steeds contact met er.
Zie er niet uit als een afrikaan (donker haar, groen bruine ogen, lang)
hmmo ke oke.. klinkt best serieus alsnog..

ze vertelde alleen dat je daar pas mag alleen vliegen als je 18 jaar bent toch? dus ze komt pas volgend jaar naar nederland :(

ps. de russen zijn trouwens echt hele mooie dames!
als ik die zus ook nog eens van der zie.. niet normaal..

---------- Toegevoegd om 00:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:49 ----------

En dat niet uitpakken met uitgaan.. wat bedoel je daar precies mee?
Ik ben niet zo'n aap die iedereen aankijkt en nakijkt, integendeel.. maar ik kan toch wel gewoon met haar bijvoorbeeld beetje toeristische plekken bekijken.. zij is tenslotte russisch dus dat moet toch weinig problemen leveren??

---------- Toegevoegd om 00:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:54 ----------

Weet trouwens niet of je nu ook in rusland bent, maar dan ben je nog best laat online :o
3 uur 's nachts...
 
is tenslotte russisch dus dat moet toch weinig problemen leveren??

Weet trouwens niet of je nu ook in rusland bent, maar dan ben je nog best laat online :o
3 uur 's nachts...

volg haar maar, zou je wel goed moeten zitten. zij zal wel weten waar ze wel en niet moet zijn

en ik zit gewoon in belgie....soms denk ik dat ik gewoon ff snel koffers moet pakken naar ginds gaan

er zitten idd extreem veel lekkere wijven, spreek er aub ni over, word er helemaal naar van als ik eraan denk terwijl wij hier zitten.
 
hypothese - voor t zelfde geld waren die republieken nu al onafhankelijk dan.
en nee, ik ben niet akkoord dat men specifiek BURGERS target daar.

die materie is behoorlijk hotter daar dan hier- beslan, schouwburg, bommen onder de trein, bommen in de metro, etc loopt goed op

en dan hebben we het nog niet over die tsjetsjeense mafia die overal mensen het leven zuur maakt.

hier kan over geleuterd worden tot kerstmis. ik zal altijd aan de zijde staan waar ik moet staan.

als ik moet kiezen tussen Rusland en die vorte moslim-terroristen, is de keuze snel gemaakt.

Misschien moet je even de gigantische hoeveelheid mensenrechten rapporten lezen over wat Rusland en de rebellen daar precies uitspoken...

Het EHRM houdt Rusland verantwoordelijk voor meer dan 104 schendingen van de mensenrechten alleen al in 2009...en heeft nog 300 zaken in behandeling. Het EHRM heeft opgemerkt dat Rusland al meer schendingen op zijn naam heeft van "het recht op leven" dan alle lidstaten van de raad van Europa samen sinds 50 jaar geleden de EHRM is opgericht.

Het gaat hier dan om veroordelingen op zaken als: standrechtelijke executies van burgers; verdwijningen; specifiek aanvallen van burger doelen; executies zonder vorm van proces; collectieve straffen etc.

700 burgerdoden in Rusland staat niet in verhouding tot de zeer
gevarieerde schattingen van 75000 tot 250000 burgerdoden in Tsjetsjenie.

Je kan er inderdaad heel lang over praten...maar als je niet snapt of begrijpt wat de werkelijke situatie in Tsjetsjenie is en dat het moslim fundamentalisme er alleen maar de laatste paar jaar grip op de zaak heeft gekregen vanwege de wijze waarop Rusland zich daar heeft misdragen dan ben je hopeloos naief.




***
Tsjetsjeense mafia bestaat al heel erg lang. Toen ik in 1994 in Moskou was werd ons hotel beschermd door de Tsjetsjeense mafia (bovenste drie verdiepingen van het hotel waren om die reden verboden gebied en buiten stonden ze netjes in training pak en kalashnikovs...zonder dat iemand ze een stro breed in de weg legde te roken met de politie).

Mafia is geen reden voor een oorlog.
 
Back
Naar boven