Fitness Seller

Aantal herhalingen afvallen bij vrouwen

Debris

Novice
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Beste forumgebruikers,

Mijn vriendin is begonnen met krachttraining en cardio met als doel vet verbranden. Ik lees echter twee verschillende dingen hierover. De een zegt 3 a 4 sets van 8 to 12 herhalingen met redelijk hoog gewicht. De ander zegt 3 sets van 15-20 herhalingen met een laag gewicht.

Nu is mijn vraag: Welke van deze twee methoden is voor vrouwen de beste om vet te verbranden? En wordt bij 3x8 herhalingen niet zoals bij mannen te veel spiermassa aangemaakt, of gebeurt dit niet omdat zij onder haar energiebehoefte zal gaan zitten?

Alvast bedankt!

je verbrand vet als je een calorieen tekort hebt niet als je meer of minder herhalingen maakt

• Topic Starter Topic Starter
Kan je dan in ieder geval aangeven waarom mensen zeggen dat het een beter is dan het ander? Google het maar, je ziet de discussies. Mijn vraag is alleen hoe zij dan sneller of efficienter dit kan doen met 8-12 herhalingen of 20 herhalingen met een lager gewicht?

Kan je dan in ieder geval aangeven waarom mensen zeggen dat het een beter is dan het ander? Google het maar, je ziet de discussies. Mijn vraag is alleen hoe zij dan sneller of efficienter dit kan doen met 8-12 herhalingen of 20 herhalingen met een lager gewicht?

Dit is omdat veel mensen nog steeds in die broscience geloven.

Afvallen gaat alleen gebeuren door mínder calorieën te consumeren dan dat je er op een dag verbruikt. Je lichaam bevindt zich dan in een energie-tekort en dít zal resulteren in gewichtsverlies. Als je vriendin wil afvallen kan ze zich beter concentreren op haar dieet, want het aantal herhalingen is voor deze kwestie totaal irrelevant.

zie je

Onzin

je moet geen krachttraining doen om vet te verbranden. KT doe je om spieren te behouden, of om ze mooier te maken. 8-12 reps is daar prima voor.

Als je per see cardio met gewichten wilt doen ... tja, dan moet misschien wel veel herhalingen doen.

Oh ja en dieet !!!

Als het om afvallen gaat kan je beter richting de duizend herhalingen gaan.

En lol@ te veel spiermassa aangemaakt. Alsof het allemaal zo makkelijk is.

---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 11:53 ----------

afvallen gaat 100% om kcal in vs kcal out. oftewel voeding.

Als het om afvallen gaat kan je beter richting de duizend herhalingen gaan.

En lol@ te veel spiermassa aangemaakt. Alsof het allemaal zo makkelijk is.

---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 11:53 ----------

afvallen gaat 100% om kcal in vs kcal out. oftewel voeding.

Inderdaad, wij kerels zwoegen dag in dag uit om spiermassa op te bouwen, letten strikt op onze voeding en dames durven geen gewicht aan te raken omdat ze te gespierd zouden worden?! Stel je voor het zou zo makkelijk zijn.

Laat ze krachttraining doen 8-12reps en laat ze eten op onderhoud. Meisjes/vrouwen kunnen sowieso al weinig massa aanzetten (natural), ook al proberen ze hard. Als ze wat spiermassa aanzet zal ze veel meer kunnen eten, bv als ze nu 2000kcal eet en niet afvalt kan het zijn (als haar spiermassa wat toeneemt, denk dan vooral aan legs/ass) binnen 2-3maanden al afvalt als ze 2100-2200kcal eet.

Terug
Naar boven