AndroidHealthClinic

Aantal sets

Nizzell

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Vraagje

Bij mij op de sportschool :hamer:
Heb je van die mannetjes die komen binnen en gaan gelijk hun biceps een uur trainen. Herhalingen van 20 en stuk of 10 setjes :p.

Ik weet het slaat nergens op, het is veel te veel.

Maar ik lees dat sommige 4 sets doen.

Ik doe bijna alles 3 x 8

Heeft die 4e set enige waarde ? Of zeggen jullie hou het bij 3.

Laatst bewerkt:
3x8 bedoel je.

4e set kan ook als je nog puf hebt, doe wel eens 5x8.
afwisselen is niks mis mee. maar meer als 3 oef. vind ik niet nodig. voor bi of tri.

Wat nodig is voor groei zijn 2 dingen.

1 - trainen met steeds zwaardere gewichten
2 - voldoende volume.

Ik denk dat je het meeste haalt uit je eerste (werk)set.

zeg een score van 50 aan stimulans
Uit die tweede set haal je misschien de helft (zeg 25)
De derde de helft daarvam (12.5)

Zal die vierde set nog veel toevoegen ? Ik denk het persoonlijk niet.

Maar tja, wanneer is je volgende training. Als je 3 * FB doet in de week is 3 * 4 sets te veel. Je zult niet voldoende hersteld zijn voor de volgende training (en dus niet zwaar genoeg kunnen trainen). Maar als je je biceps slechts 1 keer per week traint is 4 sets te weinig (en dus zie je ze 4 oefeningen doen * 4 sets) .. tja.

Aangezien je ze ook nog eens pakt bij rug oefeningen
en ze 2 maal per week pakt
lijkt me 3 sets precies goed :)

(damn die dogcrap jongens doen maar 1 rest-pause set per week toch voor biceps ? en toch groeien als kool)

Alles draait om afwisseling... Laten we zeggen doe 5/6 maanden iets en verander het daarna als je het nodig vindt.

Lekker onvolledig weer. Afwisseling is alleen de sleutel, als iets tijdelijk 'op' is voor jou.

@ Robin:
Je gaat bijvoorbeeld benchpress doen, en op gegeven moment kom je op plateau. Je kunt niet meer verhogen, en je haalt niet meer reps dan de vorige keer. Dan stop je voor bijvoorbeeld 3 maanden met benchpressen, en ga je incline dumbbell pressen.

Qua reps zou ik je aanraden om niet boven de 12 uit te komen. Qua sets moet je gewoon even voor jezelf aanvoelen.

Lekker onvolledig weer. Afwisseling is alleen de sleutel, als iets tijdelijk 'op' is voor jou.

@ Robin:
Je gaat bijvoorbeeld benchpress doen, en op gegeven moment kom je op plateau. Je kunt niet meer verhogen, en je haalt niet meer reps dan de vorige keer. Dan stop je voor bijvoorbeeld 3 maanden met benchpressen, en ga je incline dumbbell pressen.

Qua reps zou ik je aanraden om niet boven de 12 uit te komen. Qua sets moet je gewoon even voor jezelf aanvoelen.

Ligt misschien aan mij maar snap het niet helemaal.. Wat ik er dus uit opmaak ia dat ik tot het uiterste moet gaan en wanneer ik niet meer kan moet stoppen met een amdere training?

p

Wat ik misschien ben vergeten bij te zeggen is dat ik net 2 maanden train en een fullbody workout(ofzo) heb

afwisseling is the key =)

sets van 20 ? das wel erg overdreve :|

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar die denken dat beter is.

Komen rond de 4x per week naar sportschool.
En je ziet ze altijd zelfde volgorde doen :p
Eerst effe lekker biceps, dan gaan ze buikspiertjes doen. HEEL VEEL.
Dan gaan ze gezellig bankdrukken, weer buikspier.
Triceps , en op eind nog x biceps en nog meer buik.

Ja maar die denken dat beter is.

Komen rond de 4x per week naar sportschool.
En je ziet ze altijd zelfde volgorde doen :p
Eerst effe lekker biceps, dan gaan ze buikspiertjes doen. HEEL VEEL.
Dan gaan ze gezellig bankdrukken, weer buikspier.
Triceps , en op eind nog x biceps en nog meer buik.

Dat soort typetjes komen vaak enkel alleen voor de zomer om even hun dingetje te doen zodat ze er "beter" uit komen te zien. Niks mis mee, het is altijd nog beter dan een zakchips achter de TV leeg eten, maar voor Die-Hards komt het al snel over als knullig trainen.

Dat soort mensen moet je ook nooit proberen uit te leggen waarom minder setjes en/of herhalingen beter kan zijn. En dat benen trainen kan bijdragen aan een grotere Biceps.

Tevens trainen zij ook vaak hun rug niet en benen. :)

Ik doe meestal de volgende varianten:

4 setjes met als reps 12,10,8,6 (zwaarder gewicht uiteraard)
3 setjes met als reps 8,8,8
5 setjes met als reps 5,5,5,5,5 (zwaarder gewicht dan variant hiervoor)

Ook doe ik wel eens zwaar beginnen en steeds lichter in gewicht nemen.

oftewel variatie is de key, alhoewel ik geen super armen heb :)

veel sets en zware gewichten en lage herhalingen = groei

• Topic Starter Topic Starter
Wat noem jij veel ?

Ik doe maar 1tot2 sets en aantal herhaling is 6.
Ik train me bicep pas als ik mijn grotere spiergroepen heb getraind zoals rug,benen.
Het is volgens mij niet echt goed als je gelijk met je biceps begint.

Oke hier kan je wel over doorgaan zo. Voor iedereen is dit anders. Kijk wat je zelf het fijnst vind en natuurlijk waar je het best op groeit.
Daarbij wel onder de 16 reps blijven imo. En natuurlijk afwisseling.
Zelf doe ik meestal zo'n 3/4 maanden bij een schema, en begin ik met me tweede schema. Ik heb er namelijk twee. Maar dit is ook weer een keuze voor jezelf.
Iedereen is anders.

Ben dus ff naar de sportschool gegaan en heb het ff na gevraagd.
Mij werd dus uitgelegd dat bijv 4Sets 8Reps beter is dan 3x15 maar voor mijn leeftijd nog niet zo handig is? :D (Kwa groei? Heb mijn groeispurt al gehad dus snap het probleem niet ???)

Ben dus ff naar de sportschool gegaan en heb het ff na gevraagd.
Mij werd dus uitgelegd dat bijv 4Sets 8Reps beter is dan 3x15 maar voor mijn leeftijd nog niet zo handig is? :D (Kwa groei? Heb mijn groeispurt al gehad dus snap het probleem niet ???)

Ben jij 14? Je hoofd ziet er 20 uit

Terug
Naar boven