MuscleMeat

AAS beginnen Advies gevraagd!

Mvdvies

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Hi allemaal,

Allereerst een kort verhaaltje over mezelf! Ik ben 21 jaar oud (bijna 22) train nu ongeveer 2 jaar. Ben 1,76m lang. Ben 2jaar geleden echt op 0 begonnen en als ik zeg 0 is het echt 0! (56kg nog geen 8% bf en niet eens 20kg kunnen benchpressen!)

2 jaar geleden het licht gezien en met een vriend wie overigens al langer trainde flink gaan eten en trainen! Momenteel ongeveer 2 jaar verder 75.4kg 12% BF (4x8 80kg benchpress). Ik eet 3000 calorieën (60%/20%/20%) train 4x per week ongeveer 1,5 uur per training aan de hand van een schema.

Nu gaat hij beginnen met zijn eerste kuur Winstrol only van Extreme power labs. Nu ben ik flink gaan lezen en zie dat meningen extreem verdeeld zijn. Mijn vraag is voornamelijk of het voor mij te vroeg is om mee te kuren? Hij heeft gekozen voor Winstrol omdat het geen super zware AAS is en omdat hij wat droger wil worden (ik deel deze mening sterk! Wil 8% van de zomer). De kuur staat geplanned voor begin maart 6 weken 50mg.

Op advies van vriend toch maar even hier een accountje aangemaakt om wat advies te ontvangen van ervaren mensen!

Alvast bedankt!

Mark

Jij kan nog wel 10-15 kilo gainen natural! Al zal het maybee wat minder snel gaan dan de progressie die je boekt als je begint met trainen. Heb je de body en fitshop al leeggevreten? Creatinekuurtjes, tribulus, HMB coctails etc allemaal gehad?
Dat zou ik sowieso eerst doen alvorens je wilt beginnen aan"the real deal".

Mocht je toch persee willen kuren, start dan met 500 MG test voor 10 weken. Daar ga je betere resultaten mee boeken dan 6 weken winstrol, en zo weet je direct hoe je reageert op de basisstof van elke kuur; testosteron.

Suc6

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor je snelle reply! Ja, ik gebruik creatine/weightgainer of gewoon whey. Wil tot maart weightgainer blijven gebruiken en dan weer gewoon whey. Oke ga me even verdiepen in Test!

Thanks voor je snelle reply! Ja, ik gebruik creatine/weightgainer of gewoon whey. Wil tot maart weightgainer blijven gebruiken en dan weer gewoon whey. Oke ga me even verdiepen in Test!
doe dat maar,500 test voor 10 weken is een perfecte beginnerskuur met geen tot zeer weinig sides.nakuur nolva 4 weken lang 20mg per dag

Een test 250e5d met 40 mg winstrol tot week 5 is even effectief als 500 test maar sneller herstel en je weet hoe je op winstrol en test reageert.
Met dat lichaamsgewicht ga je 250 zeer goed voelen.

500mg test E aan iemand van 69 kilo adviseren is wel te veel van het goede, dat adviseert men ook aan mensen van 90Kilo ??

Eindelijk eens iemand die écht advies vraagt, en niet zijn topic begint met "Ik ga ... gebruiken, daar kan je me toch niet meer vanaf praten"

Aan de ene kant kan je zeggen, er valt naturel nog genoeg te gainen, ga eten, blabla..

Aan de andere kant kan je zeggen, als je wilt kuren is voor jouw stats een winny kuurtje een prima opstapje.. Je bent serieus met je voeding, en hebt in 2 jaar tijd al een basis(je) gelegd..

Vergeet alleen niet dat na één keer kuren vaak het hek van de dam is ;) Meestal blijft het er niet bij één, en veel mensen merken dat ze zónder AAS moeilijker gainen..

It's your choice bro! :)

Mijn gains zijn tot nu toe erg goed geweest. Zoals ik al vertelde ben ik echt op 0 begonnen. Was gewoon zielig eigenlijk.. Eenmaal begonnen met trainen en was verslaafd als een gek! tis nu gewoon een routine.

@ DavidCetral inderdaad ik weet dat als je eenmaal begint je vaak eerder nog een kuurtje doet. Ik wil op 78-80kg met ongeveer 8-9bf uitkomen eind mei wat ik vanuit nature niet ga halen. Test E lijkt mij zo'n overkill als ik lees wat voor gains daarmee gehaald worden. Denk dat een Winny kuurtje van 6 weken @ 50mg met een nova nakuur van 2-3 weken @ 20mg mij goed zou doen (3-4kg droge spiermassa).

De twijfel bij mij zit er nog goed in! Meeste zeggen twijfelen is niet doen en als je het doet doe het dan goed maar ik denk persoonlijk dat je beter eerst een klein kijkje moet nemen in de AAS wereld d.m.v. orals ^^! Ik hoop alleen dat ik na de kuur wel gewoon natuurlijk kan blijven gainen.

Imo is winstrol slechter voor je lijf dan test...
Ik zou ik jou geval er nog even mee wachten...en dan na de zomer n massa kuur doen op 500test E
10tot12 weken!
Op dit moment moet je gewoon hoger in je voeding gaan zitten... Eiwitten nog iets omhoog...
Niet te veel van die zooi nemen bh whey , bcaa en creatine
Meestendeels geld weg gegooid allemaal...
Het belangrijkste is dat je alles uit je voeding weet te halen...
Veel vlees en vis dus en veel trage koolhydraten...
Winter is om te bulken...april cutten... Sta je er prachtig bij deze zomer( voor jou doen natuurlijk ;) )

Ik neem de adviezen ten harte. Ik ga geen winny gebruiken aangezien dat slechter is en de gains minder zijn ben hiernaast ook niet bang voor naalden ofzo dus dan kan ik beter direct Test E pakken. Denk dat ik na de zomer (Hopelijk ongeveer 80kg dan) Test e ga gebruiken.

Eerste Test E Cylce van mij leven gaat er zo uit zien:
week 1-10
500 mg test e

week 11
20mg per dag Nova

week 12-13
10mg per dag Nova

Hoe verdeel ik de test e het beste? maandag 250 en dinsdag 250 toch? En zoals al eerder werd vermeld is 500mg voor mij niet beetje veel? Is het niet verstandiger om wat lager te beginnen?

Allemaal bedankt voor jullie hulp om deze scrub op weg te helpen!

ben ik de enige waarbij dit opvalt

Ik eet 3000 calorieën (60%/20%/20%)

hangt er vna af hoe je dat verdeelt hebt, maar lijkt me een beetje weinig Kh of Eiwitten?

Test E kun je gewoon wekelijks zetten, dus gewoon de 2 ml in 1 keer.
Het is een langwerkende esther, dus de ene ml zetten op maandag en de andere op dinsdag zetten heeft weinig nut.
Het zou iets beter voor je bloedwaardes zijn als je de andere ml 3/4 dagen erna zou zetten, maar ik zou het gewoon op 1x per week houden.

De nakuur houd je op 1/3de kwa lengte van je kuur, ik zou het op 3.5 week houden en wel gewoon de 20 mg aan blijven houden en niet minderen naar 10 mg.
De nakuur begin je overigens 2 weken na het zetten van je laatste inject bij test e.

Ik neem de adviezen ten harte. Ik ga geen winny gebruiken aangezien dat slechter is en de gains minder zijn ben hiernaast ook niet bang voor naalden ofzo dus dan kan ik beter direct Test E pakken. Denk dat ik na de zomer (Hopelijk ongeveer 80kg dan) Test e ga gebruiken.

Eerste Test E Cylce van mij leven gaat er zo uit zien:
week 1-10
500 mg test e

week 11
20mg per dag Nova

week 12-13
10mg per dag Nova

Hoe verdeel ik de test e het beste? maandag 250 en dinsdag 250 toch? En zoals al eerder werd vermeld is 500mg voor mij niet beetje veel? Is het niet verstandiger om wat lager te beginnen?

Allemaal bedankt voor jullie hulp om deze scrub op weg te helpen!

Nolvadex van week 12-15 (dus 4 weken totaal) op 20mg per dag nemen.
Zoals jij hem wou nemen is het te vroeg, te kort en te laag gedoseerd.

wil je echt goed advies.
niet doen, ten eerste train je veeeel te kort.
ten tweede, ik begrijp dat de min leeftijd 21 is voor je uberhaupt hier over mag vragen en dus kan beginnen, maar begrijp heel goed dat je wel degelijk met je hormoonhuishoude gaat lopen rommelen.
nu is het je eerste kuurtje en dat bevalt goed, dus wordt het een tweede en een derde en het herstel wordt steeds k*tter dus vele van ons beginnen weer veel te vroeg.
ben je nou een pro bb en wil je wedstrijden doen, of heb je al zoveel jaar trainings ervaring en heb je al een leeftijd bereikt dat je eigen test productie toch al minder wordt......
in mijn ogen beginnen vele er veel te vroeg mee en dan ook nog met hoeveelheden die ik in 2 kuren nog niet pak.
maar goed dit is mijn mening

Hi allemaal,

Allereerst een kort verhaaltje over mezelf! Ik ben 21 jaar oud (bijna 22) train nu ongeveer 2 jaar. Ben 1,76m lang. Ben 2jaar geleden echt op 0 begonnen en als ik zeg 0 is het echt 0! (56kg nog geen 8% bf en niet eens 20kg kunnen benchpressen!)

2 jaar geleden het licht gezien en met een vriend wie overigens al langer trainde flink gaan eten en trainen! Momenteel ongeveer 2 jaar verder 75.4kg 12% BF (4x8 80kg benchpress). Ik eet 3000 calorieën (60%/20%/20%) train 4x per week ongeveer 1,5 uur per training aan de hand van een schema.

Nu gaat hij beginnen met zijn eerste kuur Winstrol only van Extreme power labs. Nu ben ik flink gaan lezen en zie dat meningen extreem verdeeld zijn. Mijn vraag is voornamelijk of het voor mij te vroeg is om mee te kuren? Hij heeft gekozen voor Winstrol omdat het geen super zware AAS is en omdat hij wat droger wil worden (ik deel deze mening sterk! Wil 8% van de zomer). De kuur staat geplanned voor begin maart 6 weken 50mg.

Op advies van vriend toch maar even hier een accountje aangemaakt om wat advies te ontvangen van ervaren mensen!

Alvast bedankt!

Mark

Ja Mark.

Ik zou het ook niet doen. Alleen al om het feit dat 21 echt de absolute minimum is qua leeftijd, en dat je waarschijnlijk nog wel doorgroeit tot een jaar of 23. Om veilig te zijn zou ik zelf pas overwegen vanaf 25, maar misschien ben ik wel te voorzichtig.

Anyway, ik kan me ook niet voorstellen dat je op je 21e al kunt bepalen dat je aan je natuurlijke max zit. Je zegt 3000 calorieen te eten, maar hoeveel heb je nodig? Wat is je TDEE? Ga daar eerst eens een maandje of 6 met 20% boven zitten en kijk of je echt niet meer aankomt. Ik vermoed van wel.

Hi allemaal,

Alvast bedankt!

Mark

ik ben er 24 en mijn test levels zijn nog altijd naturel torenhoog .

Ik ben van 66kg kg 1m87 naar 98kg 1m87 gegaan in een kleine 5 jaar , vetpercentage hetzelfde gebleven .

Ik zou uberhaupt niet weten waarom jij dan zou moeten kuren ? omdat je vriend het doet ...

AAS is geen creatine , het legt altijd je normale hormoonhuishouding stil , ja , zelf bij winstrol en anavar ( alleen minder zwaar onderdrukt ) .

Probeer in plaats van 3000 er eens 4000 calorieën te eten , zal al een hoop schelen

Dus mijn advies is nog niet kuren ;)

Terug
Naar boven