AndroidHealthClinic

AAS en schema

Peiling Peiling Training tijdens een kuur?

• Split (alles 1x per week getraind)

Stemmen: 22 59,5%
  • Split (alles 2x per week getraind)

Stemmen: 12 32,4%
  • UB/LB

Stemmen: 1 2,7%
  • Split, echter meer reps en sets voor de pomp

Stemmen: 2 5,4%

• Totaal stemmers
    37

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
Hello,

wederom een vraagje van mijn kant.
Ik zal het ook doen middels een enquete.
Hoe train je in een kuur en hoe normaal voor massawinst?
Dus train je normaal volgens een split en doe je dat ook in een kuur.
Of een UB/LB schema in een kuur.
Ga je dubbelsplitten (dus splitschema, maar wel alle spiergroepen 2x in de week).
Of ga je bijvoorbeeld meer pompen (wat ik veel gasten van de ouwe stempel zie doen) met 10-15 reps per set en relatief licht gewicht.

Als ik massa train dan in pricipe alles 1x maar per week wissel ik een spiergroep af die ik 2x train. Dus b.v. week1 2x borst, week2 2x rug etc...
Als ik tijdens de kuur voor massa ga dan doe ik 10,8,8,6,6,4
Grote spiergroepen 4 oefeningen en kleine 3...

Hier groei ik erg hard op!!!!

Welke enquette optie moet ik kiezen dan?

ik ga voor de Spiegel nummer 4 :D

zou datgeen wat het beste werkt off, ook niet het beste werken on!

of zou je nu je on bent, meer willen pakken omdat je beter herstelt?

• Topic Starter Topic Starter

Daar zat ik dus aan te denken. Ik merk dat ik nu bijvoorbeeld in een UB LB schema het eigenlijk niet trok met mijn LB.
En wilde eigenlijk in januari in combinatie met UB/LB gaan knallen.
Dus veel basic movements, weinig isolatie, en loeizware gewichten:D

Zal dan niet ME DE worden, maar meer beiden gewoon een normaal 3 x 6-8 ofzo.

Als je al goeie resultaten haalt op alles 1x in de week trainen,
dan heb je alleen maar nog beter resultaat als je er een kuurtje bij doet.
Overigens train ik kleine spiergroepen 2x in de week, en achterliggende wissel ik af per week.

Ik kies voor optie 1.

ik ga voor de ouwe-lullen methode lekker pompen :P

ff serieus: ik train elke spiergroep om de 6 dagen, bv ma: borst, dan zondag weer enzenz
eigenlijk blijft mijn training all year round vrij constant. ga niet ineens "pompen" of pl styl doen of dergelijke

Same as usual.

Vaak is het dat ik op gevoel besluit om zwaarder te gaan en de reps te minderen.

Ha, hier heb ik gister over zitten denken voor het slapen!!!!

Ik blijf tijdens mijn kuur 5 keer per week trainen. Ik doe nu borst/rug/schouders,buik/armen/benen. Dus 5 spiergroepen, 5 dagen.

Ik wil tijdens de kuur naar borst, triceps/rug, biceps/schouders, buik/ benen.
4 Dagen dus waarin ik alles heb gehad. Die 5e dag begin ik weer van voor af aan. En alles schuift zo op.

Dan heb ik ff uitgerekend dat als ik 10 weken kuur normaal 10x alles heb getraind en met dat nieuwe schema 14 keer. En dat terwijl ik net zo veel rust pak! Dus ff volop knallen en daarna weer `chillen`. En natuurlijk blijf ik na die 10 weken het schema even aanhouden ivm esters van de test dus ik zou er zo 15 weken van willen maken.

En ik denk dat ik het zo ga doen want zo haal ik er denk ik het meeste uit.
Je doet toch 40% meer dan normaal. Ik kan me niet voorstellen dat ik met dit schema minder groei dan dat ik alles gewoon 1 keer per week doe. Dus wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zo sneller en meer massa hoop te krijgen.

Mzzl....

Ik heb voor mijn kuur en tijdens mijn kuur gewoon lekker 3x per week getraind. Soms ergens een extra trainingsdagje maar niks overdreven. Je moet beseffen dat je na je kuur nog minimaal 2 maanden exact hetzelfde moet blijven trainen om je gains zo goed mogelijk vast te houden.

train altijd een 4 keer per week maar wel zo dat ik elke spiergroep maar een keer doe is wel lekker relaxed vind ik doe ik dus ook zo tijdens een kuur :D

3 dagen op 1 dag af.

Je herstelt wel beter, maar je traint ook zwaarder, zodat je nog net zo veel hersteltijd nodig hebt. Tenminste dat idee heb ik.

Daarom zie je ook vaak dat mensen die met BB beginnen en direct aan de roids gaan, vaak blessures krijgen omdat de gewrichten, pezen en banden het niet aankunnen. In dat geval kunnen je spieren dus wel meer aan, maar gewrichten, pezen en banden kunnen het niet bijbenen.

Daar zat ik dus aan te denken. Ik merk dat ik nu bijvoorbeeld in een UB LB schema het eigenlijk niet trok met mijn LB.
En wilde eigenlijk in januari in combinatie met UB/LB gaan knallen.
Dus veel basic movements, weinig isolatie, en loeizware gewichten:D

Zal dan niet ME DE worden, maar meer beiden gewoon een normaal 3 x 6-8 ofzo.

Prima opzet lijkt me.
Heb zelf 5x per week UB/LB gedaan. Af en toe ME en weinig DE. Natuurlijk kan je er tijdens een kuur wat extra setjes bij plakken. Isolatie is IMO dan toch wel nuttig om je zwakke punten vorm te geven of bv je borst mooier vorm te geven dmv flyes.

alles 1x, me zwakke punten die ik wil verbetern 2x :D

ub/lb of om de dag..meer trainen is niet altijd beter..je intensiteit moet goed zijn..geld dus ook voor tijdens je kuur..maar goed iedereen is anders..

Terug
Naar boven