XXL Nutrition

AAS gevaarlijk?

Demian

Huge Freak
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Mijn vader beweert maar dat elke bodybuilder spuit en dat dit super slecht voor je is...

Ik weet dat dit een "noob" vraag is maar dit staat niet in de FAQ???

Zijn anabolen nou écht slecht voor je? en spuit elke bodybuilder? (of slikt...)

Wat denk je zelf

1) Nee, niet elke BB gebruikt AAS.
2) AAS zijn niet inherent 'gevaarlijk', onverstandig en roekeloos gebruik van AAS is gevaarlijk. AAS zijn wel schadelijk bij gebruik van suprafysiologische dosissen.

Niet elke bodybuilder gebruikt. Maar anabolica gezond voor je was, waarom zou t dan verboden zijn? ;)

Omdat het prestatieverhogend is en voor competitievervalsing zorgt

En suprafysiologische dosissen nemen doet iedereen die kuurt (los van TRT) Je kan best zeggen dat AAS schadelijk is. Dat valt erg te relativeren omdat veel schadelijke factoren omkeerbaar zijn. Ze herstellen als je niet kuurt. En roken , drinken vet eten is ook schadelijk. Toch vind ik AAS is schadelijk helemaal geen verkeerd uitgangspunt. Voor wie twijfelt of AAS iets voor hem/haar is moet zich dan maar verdiepen in de materie en de nuances over de schadelijkheid opzoeken en een afweging maken.

defineer bodybuilder
defineer schadelijk

En suprafysiologische dosissen nemen doet iedereen die kuurt (los van TRT) Je kan best zeggen dat AAS schadelijk is. Dat valt erg te relativeren omdat veel schadelijke factoren omkeerbaar zijn. Ze herstellen als je niet kuurt. En roken , drinken vet eten is ook schadelijk. Toch vind ik AAS is schadelijk helemaal geen verkeerd uitgangspunt. Voor wie twijfelt of AAS iets voor hem/haar is moet zich dan maar verdiepen in de materie en de nuances over de schadelijkheid opzoeken en een afweging maken.
:thumbs: Valt verder ook niks meer te zeggen.

Zeg dan ook gewoon dat je fitness doet, of krachttraining.

• Topic Starter Topic Starter
Niet elke bodybuilder gebruikt. Maar anabolica gezond voor je was, waarom zou t dan verboden zijn? ;)

Waarom worden er niet bij elke competitie bloedtest's enzo gedaan dan???
en elke bodybuilder op wedstrijdniveau moet toch wel gebruiken? anders loop je achter op de anderen

weet je wat dat gaat kosten als ze iedere wedstrijd en test zouden doen... en waarom zou iedere wedstrijd atleet AAS moeten gebruiken? ik denk dat je meer respect krijgt als je het op een natuurlijke manier voor elkaar weet te schoppen..

weet je wat dat gaat kosten als ze iedere wedstrijd en test zouden doen... en waarom zou iedere wedstrijd atleet AAS moeten gebruiken? ik denk dat je meer respect krijgt als je het op een natuurlijke manier voor elkaar weet te schoppen..

Gelukkig zijn roelly en jay zo groot geworden op een winstrol only kuurtje :)

Tuurlijk zijn er BBers zijn die naturel zijn. Maar daar zijn ook aparte wedstrijden voor.

Oja over dat respect: Grootste respect voor bovengenoemde kerels, als je weet wat die doormaken en wat die allemaal moeten laten vallen voor hun doelen ;)

Laatst bewerkt:
Tuurlijk zijn er BBers zijn die naturel zijn. Maar daar zijn ook aparte wedstrijden voor.

Helaas is dit ook een fabeltje ... want op die wedstrijden moet je maar een jaar naturel zijn.
Dus kan je kuren zoveel je wilt, maar als je dan een jaar clean bent is het in orde.
En vaak is dat zelfs niet eens het geval ...

Laatst bewerkt:

In bodybuilding is het eerder de regel om te gebruiken, dan niet. Echter in de meeste andere sporten zijn het slechts enkelen die gebruiken en dan gaat het wel over competitievervalsing omdat iedereen op zn eigen kracht functioneert en die andere dan weer niet.

Dat vraag ik altijd wel aan wielrenners, gebruik je ook?!

Wielrennen is inderdaad ook een door doping-doordrenkte sport en daar gaat het vaak niet eerlijk aan toe.. praktisch alle renners die iets betekend hebben zijn eens gepakt geweest met doping dusjah..

Terug
Naar boven