Fitness Seller

AAS gevaarlijk?

Zo mag je ook niet gaan vergelijken natuurlijk. Moesten er evenveel mensen AAS gebruiken dan mensen zijn die roken, zou je met heel wat meer problemen te maken hebben.
Meer gevallen ja, maar het grote verschil is niet het aantal gebruikers, er zijn nog steeds heel veel AAS-gebruikers en het aantal gevallen waar het dodelijk afloopt is in verhouding zeer klein. AAS zijn simpelweg minder dodelijk omdat ze een gering effect hebben op de hersenen, en omdat een hoge dosis gewoon veel minder schadelijk/gevaarlijk is dan een hoge dosis drugs of alcohol.

Neem willekeurig 1000 mensen die drugs gebruiken en 1000 mensen die AAS gebruiken en je zal zien dat het risico op verslaving/gezondheidsschade/sterfte groter is bij de druggebruikers. Hetzelfde bij alcoholgebruikers en rokers.

En je bekracht zelf de vergelijking waartegen je juist wilt ingaan.
nl.

Het aantal of zij die sterven door drugs zoals XTC, speed, cocaine zijn ook alleen zij die achterlijk hoge dosissen nemen of die zelf met een zwak lichaam zitten.

Zoals Freddy dus al aangaf, net zoals drugs als je er voorzichtig mee omspringt zijn er niet veel/ernstige gevolgen. Bepaalde AAS zijn al wat ernstiger dan andere (tren), net als andere drugs (heroine).. Je snapt het plaatje wel.
De dosissen AAS die doorgaans gebruikt worden zijn sowieso hoog, waar ik het over had is niet misbruik en hoge dosissen, maar gewoon compleet achterlijk gebruik. Bijvoorbeeld maandenlang 5 verschillende orals nemen aan een hoge dosis. De meeste AAS-gebruikers doen dit niet, omdat het ook niet nodig is om hun doel te bereiken en omdat de verslaving er ook niet is.

Dat ligt helemaal anders bij drugs, waar er vaak wél een steeds hogere dosis nodig is om effect te voelen, en waar verslaving een zeer grote rol speelt.

Bepaalde AAS zijn schadelijker dan andere ja, en verstandig gebruik is natuurlijk ook belangrijk bij AAS. Maar daar stopt de vergelijking met drugs.

Ik suggereer helemaal niks.

Nee hoor, heb genoeg amateurwedstrijden gezien om te weten dat de heren (met name) daar niet naturel staan.
En dat aanvaard ik ja, vrouw of niet.

Ga je het ook aanvaarden als diegene die naast je staat in een wedstrijd +-10kg spier meer en paar percentages droger staat?

Het spijtige is dat je moet nemen om mee tekunnen.

Ga je het ook aanvaarden als diegene die naast je staat in een wedstrijd +-10kg spier meer en paar percentages droger staat?

Zodra je mee gaat doen aan wedstrijden zul je dit accepteren ja. Zo niet dan doe je toch lekker mee aan natural wedstrijden

Wat? aas gevaarlijk, waar ben ik aan begonnen....

Nou nee, dat moet je zeker niet.

Er sterven jaarlijks miljoenen mensen aan het gebruik van alcohol, roken en drugs in de wereld. AAS daarentegen is verantwoordelijk voor enkele doden in de laatste decennia. En dan hebben we het over mensen die a) achterlijk hoge dosissen orals namen, of onvoorzichtig omgingen met diuretica (geen AAS) b) mensen met een zwak hart die bij heftig gebruik een groot risico lopen op ernstige complicaties (die gebruiken beter überhaupt geen AAS).

Daarom zei ik dus dat AAS schadelijk zijn, maar niet gevaarlijk. Autorijden is gevaarlijker dan AAS. Met het vliegtuig reizen is gevaarlijker dan AAS. Sterker nog, gewoon in huis blijven is gevaarlijker dan AAS. ;)

Wil dat daarom zeggen dat ik AAS-gebruik verstandig vind? Niet bepaald, ik zou het alleen aanraden als je echt een doel wilt bereiken dat simpelweg niet haalbaar is met je natuurlijke hormonen. Mensen die het nemen om tijd te besparen in BB vind ik nog steeds onverstandig bezig, al vind ik het zoals gezegd niet gevaarlijker of gekker dan je klem zuipen in het weekend of regelmatig roken.

Komaan, je weet zelf dat dit BS is. Hoeveel mensen roken en drinken er en hoeveel gebruiken er AAS? Natuurlijk zullen er een pak meer van eerstgenoemde sneuvelen dan AAS gebruikers, er zijn er gewoon tig keer meer.

En ik heb het absoluut niet over acute doden van AAS, dat zullen er heel weinig zijn. Ik heb het meer over de lange termijn gevolgen, zoals bvb een permanent beschadigde axis of dichtgeslibde aders door ontregelde cholesterol.

Jij beweert dat AAS quasi onschadelijk is... Dat is gewoon niet waar. Kijk bvb eens naar de stukjes van cools over DNA schade bij trenbolone gebruik... Iets dat je niet direct zal merken, maar iets dat je lichaam ook geen goed zal doen

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:00 ----------

De dosissen AAS die doorgaans gebruikt worden zijn sowieso hoog, waar ik het over had is niet misbruik en hoge dosissen, maar gewoon compleet achterlijk gebruik. Bijvoorbeeld maandenlang 5 verschillende orals nemen aan een hoge dosis. De meeste AAS-gebruikers doen dit niet, omdat het ook niet nodig is om hun doel te bereiken en omdat de verslaving er ook niet is.

Dat ligt helemaal anders bij drugs, waar er vaak wél een steeds hogere dosis nodig is om effect te voelen, en waar verslaving een zeer grote rol speelt.

Bepaalde AAS zijn schadelijker dan andere ja, en verstandig gebruik is natuurlijk ook belangrijk bij AAS. Maar daar stopt de vergelijking met drugs.

Hoeveel mensen ken jij die eens ze aan de AAS begonnen zijn het bij 1of 2 kuurtjes houden? En verhoogt nagenoeg iedereen zijn dosis niet per kuur die hij neemt? ;)

Weet je wat pas echt gestoord is?
En reken er maar op dat die er zijn.
Figuren die AAS gebruiken, alcohol drinken, roken, blowen, snuiven, en ga zo maar door.
Die gasten sporen echt niet!

Komaan, je weet zelf dat dit BS is. Hoeveel mensen roken en drinken er en hoeveel gebruiken er AAS? Natuurlijk zullen er een pak meer van eerstgenoemde sneuvelen dan AAS gebruikers, er zijn er gewoon tig keer meer.

En ik heb het absoluut niet over acute doden van AAS, dat zullen er heel weinig zijn. Ik heb het meer over de lange termijn gevolgen, zoals bvb een permanent beschadigde axis of dichtgeslibde aders door ontregelde cholesterol.

Jij beweert dat AAS quasi onschadelijk is... Dat is gewoon niet waar. Kijk bvb eens naar de stukjes van cools over DNA schade bij trenbolone gebruik... Iets dat je niet direct zal merken, maar iets dat je lichaam ook geen goed zal doen

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:00 ----------

Hoeveel mensen ken jij die eens ze aan de AAS begonnen zijn het bij 1of 2 kuurtjes houden? En verhoogt nagenoeg iedereen zijn dosis niet per kuur die hij neemt? ;)

Idd, ik vind dat de schadelijkheid van AAS vooral op dbb een beetje 'ingedekt' lijkt te worden. Het is allemaal veel serieuzer dan men hier denkt. Er wordt vooral van de 'rookies' uitgegaan. Praat maar eens met de mannen die al decennia lang aas gebruikt hebben (verstandige gebruikers).. vrij veel gezondheidsproblemen ondanks het gezonde dieet en dagelijkse beweging.

Iets waar ik me tevens al ongelofelijk lang aan stoor is de mentaliteit over doseringen hier op DBB. Iedere kuur moet er een aanzienlijke verhoging van dosering plaats vinden, dat vindt men heel normaal hier. Er wordt blijkbaar vergeten dat bijv. 750mg Test een ongelofelijk hoog suprafysiologisch hoeveelheid AAS is vergeleken met de natuurlijke testosteron productie van een man. Waarom zou je daar niet jaren mee kunnen kuren?
We moeten eens wat meer aandacht besteden aan het perfectioneren van voeding/training. Voldoende mogelijkheid om te groeien op dergelijke dosissen.

Idd, ik vind dat de schadelijkheid van AAS vooral op dbb een beetje 'ingedekt' lijkt te worden. Het is allemaal veel serieuzer dan men hier denkt. Er wordt vooral van de 'rookies' uitgegaan. Praat maar eens met de mannen die al decennia lang aas gebruikt hebben (verstandige gebruikers).. vrij veel gezondheidsproblemen ondanks het gezonde dieet en dagelijkse beweging.

Iets waar ik me tevens al ongelofelijk lang aan stoor is de mentaliteit over doseringen hier op DBB. Iedere kuur moet er een aanzienlijke verhoging van dosering plaats vinden, dat vindt men heel normaal hier. Er wordt blijkbaar vergeten dat bijv. 750mg Test een ongelofelijk hoog suprafysiologisch hoeveelheid AAS is vergeleken met de natuurlijke testosteron productie van een man. Waarom zou je daar niet jaren mee kunnen kuren?
We moeten eens wat meer aandacht besteden aan het perfectioneren van voeding/training. Voldoende mogelijkheid om te groeien op dergelijke dosissen.

Ik ben het hier in zekere mate wel mee eens. Er wordt hier veel te hoog ingezet voor de kuurtjes, alsof mensen vergeten zijn dat een minimale verhoging van mg AAS per week er al voor kan zorgen dat je die extra kilo's pakt.

De 500mg test E/w beginnerskuur wordt regelmatig ingeruild voor 2 of 3 injectables icm wat orals. Mensen die in hun eerste kuur tren of deca gebruiken zijn in mijn ogen helemaal achterlijk. Die producten zijn totaal overbodig.

Eerste kuur kun je 500mg test E pakken, 2e kuur gooi je hier eventueel wat orals bij en een derde kuur doe je met 2 injectables bijvoorbeeld. Maar alsnog niet hoog gedoseerd. Ik ga nu zelf 500mg test E/w icm met 200mg tren E/w proberen waarschijnlijk en ik durf te wedden dat ik daar teringhard op zal gaan.

Je ziet hier de meest achterlijke doseringen voorbij komen, genomen door mensen met de meest trieste stats (zowel uiterlijk als kracht).

Ja bij hoge doseringen is het gevaarlijk. (HRT misschien als uitzondering niet.)
Anabolen in de bodybuilding is ALTIJD schadelijk (dit vanwege de doseringen) je kan wel de schade goed beperken.

Laatst bewerkt:
Komaan, je weet zelf dat dit BS is.
Ik maak zelf wel uit wat BS is en wat niet, bedankt.

Hoeveel mensen roken en drinken er en hoeveel gebruiken er AAS? Natuurlijk zullen er een pak meer van eerstgenoemde sneuvelen dan AAS gebruikers, er zijn er gewoon tig keer meer.
Daarom zei ik dat er ook relatief gezien minder sterfgevallen zijn tengevolge van AAS gebruik. Het aantal gebruikers heeft hier dus niets mee te maken. Het risico op sterfte bij AAS gebruik is verwaarloosbaar en bijna 0. Dan spreek ik dus niet over insuline en diuretica want dat zijn geen AAS.

Ook wat dat betreft lijkt het allemaal goed mee te vallen. AAS hebben vooral een tijdelijk negatief effect op het endocrien systeem, zodra men de kuur stopt herstelt dit systeem zich weer. Permanente schade aan het endocrien systeem is eerder zeldzaam en niet iets waar de meeste gebruikers mee te maken krijgen.

Sommige AAS (met name stanozolol) hebben wel een vrij negatief effect op de cholesterolbalans, maar er zijn geen gevallen bekend waarbij dit heeft geleid tot dichtslibben van bloedvaten. Het dichtslibben van bloedvaten gebeurd ook niet zomaar, dat is een gevolg van een aantal factoren die gepaard gaan met een ongezonde levensstijl. Belangrijke factoren zijn weinig bewegen en ongezond eten. Bodybuilders nemen dan wel AAS die een negatief effect kunnen hebben op het cholesterol, ze werken dit negatief effect ook weer tegen door veel beweging en schone voeding. Daardoor vormen BB juist géén risicogroep, en loopt de gemiddelde Nederlander/Belg waarschijnlijk meer risico op hart- en vaatziekten.

Wat zeker nuttig is, is tijdens het kuren maatregelen nemen die aderverkalking tegengaan. Bijvoorbeeld: omega 3 caps, meer vette vis, meer groenten, geen verzadigde vetten en cholesterol, niet roken, een goede conditie hebben, cardio, ... Zo kan je mogelijk negatieve effecten van het kuren tegenwerken, en waarschijnlijk ben je dan zelfs gezonder dan de meeste mensen.

Jij beweert dat AAS quasi onschadelijk is... Dat is gewoon niet waar.
Ik denk dat het tijd wordt dat jij eens goed gaat lezen, i.p.v. mij allerlei woorden in de mond te leggen.

Ik heb meermaals gezegd dat AAS schadelijk zijn, alleen niet zo schadelijk als sommigen jou willen doen geloven.

Kijk bvb eens naar de stukjes van cools over DNA schade bij trenbolone gebruik... Iets dat je niet direct zal merken, maar iets dat je lichaam ook geen goed zal doen
DNA raakt constant beschadigd, waarschijnlijk meer door sport, foute voeding en ongezond leven dan door AAS gebruik:

Arch Toxicol. 1988;61(4):249-58. Links
The genotoxicity of trenbolone, a synthetic steroid.Richold M.
Huntingdon Research Centre, Cambs, England.

Trenbolone, a synthetic androgen is used as a growth promotant in animal husbandry. Because of its steroidal structure and properties it has been extensively evaluated in a series of in vitro and in vivo assays to assess its genotoxic and initiating properties. Both the parent molecule 17-beta-hydroxy-trenbolone and its metabolite 17-alpha-hydroxy-trenbolone, produced only in cattle, have been tested. 17-beta-hydroxy-trenbolone was not genotoxic in the Ames Salmonella/microsome assay, cytogenetics assays in human lymphocytes and CHO cells, a micronucleus assay in CHO cells, a DNA repair synthesis assay in HeLa cells, mammalian cell mutation assays with CHO and V79 cells, the mouse micronucleus assay, rat bone marrow or spermatogonial cytogenetics assays or in a test for initiators in the rat. In the mouse lymphoma cell mutation assay with L 5178Y TK+/- cells, equivocal responses were obtained, particularly at highly toxic concentrations. With 17-alpha-hydroxy-trenbolone a weak positive response was obtained in the L5178Y Tk +/- assay, particularly at highly toxic concentrations. Negative results were obtained in the Ames Salmonella/microsome assay, the cytogenetics assays using both human lymphocytes in vitro and rat bone marrow in vivo, the DNA repair assay and in the CHO mammalian cell mutation assay. It was also negative in the in vivo test for initiators. From this extensive battery of data, and also taking into account published data on trenbolone, it is concluded that 17-alpha-hydroxytrenbolone and 17-beta-hydroxy-trenbolone are devoid of genotoxic activity and are not initiators of cancer.

Ann Rech Vet. 1991;22(3):257-62.
Trenbolone: application of the Ames test. Recent data.Marzin D.
Laboratoire de Toxicologie, Institut Pasteur de Lille, France.

The mutagenicity of trenbolone, a synthetic androgen, was studied in a number of genotoxicity tests using in vitro and in vivo systems for gene mutations, chromosomal mutations and primary DNA damage demonstration. Only 2 tests were found to be positive or dubious: the in vitro micronucleus test in SHE cells (however, this test was negative in 2 other cell lines: C3H and CHO cells) and the Ames test for 1 of the 5 studies which found a positive result in TA 100 strain without metabolic activation. Repetition of this study with pure trenbolone showed no genotoxic activity; trenbolone was therefore considered to be devoid of genotoxic activity.

Het opnieuw kuren heeft niets met verslaving te maken, maar het het nastreven van een bepaald doel dat men voor ogen heeft. Anabole steroïden zijn simpelweg handig om dat doel sneller te bereiken. En ja ik ken verschillende mensen die één of twee keer hebben gekuurd en daarna nooit meer. 3XL is één van hen.

Nee, het verhogen van de dosis is niet noodzakelijk, al levert een iets hogere dosis natuurlijk iets meer resultaat op. Men gaat zwaarder kuren omdat men simpelweg minder groeipotentieel heeft. Een zwaardere kuur heeft dan natuurlijk iets meer resultaat dan een lichte kuur. Maar het is niet zo dat androgene receptors ongevoelig worden of beschadigd raken zoals bijvoorbeeld het geval is bij de dopamine receptor bij gebruik van methamfetamine.

De reden dat we kunnen kuren met 500 mg aan het begin van de kuur en 500 mg aan het einde van de kuur is omdat de androgene receptor niet downreguleert, in tegenstelling tot de dopamine receptor die wel kan downreguleren.

Ik ben trouwens de eerste die AAS gebruik zal afraden bij de meeste mensen. Maar ik zal daarbij niet liegen en/of angst zaaien zoals bijv. NeCeDo doet. AAS zijn schadelijk, maar niet gevaarlijk. Roken, alcohol en drugs zijn zoals gezegd vele malen schadelijker en gezien het aantal dodelijke slachtoffers zeker gevaarlijk te noemen.

Ik maak zelf wel uit wat BS is en wat niet, bedankt.

Daarom zei ik dat er ook relatief gezien minder sterfgevallen zijn tengevolge van AAS gebruik. Het aantal gebruikers heeft hier dus niets mee te maken. Het risico op sterfte bij AAS gebruik is verwaarloosbaar en bijna 0. Dan spreek ik dus niet over insuline en diuretica want dat zijn geen AAS.

Ook wat dat betreft lijkt het allemaal goed mee te vallen. AAS hebben vooral een tijdelijk negatief effect op het endocrien systeem, zodra men de kuur stopt herstelt dit systeem zich weer. Permanente schade aan het endocrien systeem is eerder zeldzaam en niet iets waar de meeste gebruikers mee te maken krijgen.

Sommige AAS (met name stanozolol) hebben wel een vrij negatief effect op de cholesterolbalans, maar er zijn geen gevallen bekend waarbij dit heeft geleid tot dichtslibben van bloedvaten. Het dichtslibben van bloedvaten gebeurd ook niet zomaar, dat is een gevolg van een aantal factoren die gepaard gaan met een ongezonde levensstijl. Belangrijke factoren zijn weinig bewegen en ongezond eten. Bodybuilders nemen dan wel AAS die een negatief effect kunnen hebben op het cholesterol, ze werken dit negatief effect ook weer tegen door veel beweging en schone voeding. Daardoor vormen BB juist géén risicogroep, en loopt de gemiddelde Nederlander/Belg waarschijnlijk meer risico op hart- en vaatziekten.

Wat zeker nuttig is, is tijdens het kuren maatregelen nemen die aderverkalking tegengaan. Bijvoorbeeld: omega 3 caps, meer vette vis, meer groenten, geen verzadigde vetten en cholesterol, niet roken, een goede conditie hebben, cardio, ... Zo kan je mogelijk negatieve effecten van het kuren tegenwerken, en waarschijnlijk ben je dan zelfs gezonder dan de meeste mensen.

Ik denk dat het tijd wordt dat jij eens goed gaat lezen, i.p.v. mij allerlei woorden in de mond te leggen.

Ik heb meermaals gezegd dat AAS schadelijk zijn, alleen niet zo schadelijk als sommigen jou willen doen geloven.

DNA raakt constant beschadigd, waarschijnlijk meer door sport, foute voeding en ongezond leven dan door AAS gebruik:

Het opnieuw kuren heeft niets met verslaving te maken, maar het het nastreven van een bepaald doel dat men voor ogen heeft. Anabole steroïden zijn simpelweg handig om dat doel sneller te bereiken. En ja ik ken verschillende mensen die één of twee keer hebben gekuurd en daarna nooit meer. 3XL is één van hen.

Nee, het verhogen van de dosis is niet noodzakelijk, al levert een iets hogere dosis natuurlijk iets meer resultaat op. Men gaat zwaarder kuren omdat men simpelweg minder groeipotentieel heeft. Een zwaardere kuur heeft dan natuurlijk iets meer resultaat dan een lichte kuur. Maar het is niet zo dat androgene receptors ongevoelig worden of beschadigd raken zoals bijvoorbeeld het geval is bij de dopamine receptor bij gebruik van methamfetamine.

De reden dat we kunnen kuren met 500 mg aan het begin van de kuur en 500 mg aan het einde van de kuur is omdat de androgene receptor niet downreguleert, in tegenstelling tot de dopamine receptor die wel kan downreguleren.

Ik ben trouwens de eerste die AAS gebruik zal afraden bij de meeste mensen. Maar ik zal daarbij niet liegen en/of angst zaaien zoals bijv. NeCeDo doet. AAS zijn schadelijk, maar niet gevaarlijk. Roken, alcohol en drugs zijn zoals gezegd vele malen schadelijker en gezien het aantal dodelijke slachtoffers zeker gevaarlijk te noemen.

Goeie post:thumbs:

indeed een hele goeie post.

Nice! Goede post!

Film Bigger, Stronger, Faster is ook echt een goede film die hier op inhaakt.

Uiteraard.
En het feit dat je (zou) moet(en) nemen om mee te kunnen - is dat competitievervalsing? Want daar ging het over...

Uiteraard.
En het feit dat je (zou) moet(en) nemen om mee te kunnen - is dat competitievervalsing? Want daar ging het over...

Maar ik had het niet over bodybuilding. In een normale sport waar aas niet overheersen is het competitievervalsing wanneer slechts één iemand of twee zulke middelen gebruiken om te kunnen winnen. pfftt jij bent echt traag van begrip hé ? Misschien moet je beter op [Link niet meer beschikbaar] gaan vertoeven.

Maar ik had het niet over bodybuilding. In een normale sport waar aas niet overheersen is het competitievervalsing wanneer slechts één iemand of twee zulke middelen gebruiken om te kunnen winnen. pfftt jij bent echt traag van begrip hé ? Misschien moet je beter op [Link niet meer beschikbaar] gaan vertoeven.

Reageer ik op jouw post dan?

Terug
Naar boven