Fitness Seller

AAS gevaarlijk?

alles is gevaarlijk als je er niet verantwoordelijk mee omspringt

Overdosis vitamine C is ook schadelijk

De NFL ook! damn

Waarom worden er niet bij elke competitie bloedtest's enzo gedaan dan???
en elke bodybuilder op wedstrijdniveau moet toch wel gebruiken? anders loop je achter op de anderen

In sommige bonden wordt dit ook wel gedaan.
Andere bonden zal het een zorg zijn, die doen alleen af en toe wat om de schijn hoog te houden.

ja, want mensen die een overdosis test inspuiten zijn schering en inslag op de spoedafdeling :roflol:

Overdosis niet, maar wel doses die schadelijk zijn. Dat doen mensen met een doel, namelijk groter worden. Dat is iets heel anders dan onbewust een schadelijke hoeveelheid vitamine c binnenkrijgen.

je vader zou eens een draai om zn oren moeten krijgen... vooroordelen altijd..

Je moet het een beetje in dezelfde categorie zien als alcohol, roken en drugs. Matig gebruik zal je leven nauwelijks of niets verkorten, maar als je te gek gaat doen zal dat zowiezo gevolgen hebben voor je gezondheid.

Waarom vind jij dat dit niet zo is?

een amateur wielrenner die wel epo neemt tov de andere amateur wielrenners, hij wint de wedstrijd, loopt weg met de beker.. na een paar gewonnen wedstrijden test hij positief maar de bekers zijn wel al opgehaald.

Waarom is het geen competitievervalsing dwarvenwarrior?

De iffbb is corrupt, punt uit. Nu ga ik niet zeggen dat ze "vervalsing" aanmoedigen.. anderzijds kom je er wel niet in zonder de "vervalsing".

Laatst bewerkt:
Ik vind (ver)groei(ng) van de hartspier en hartritmestoornissen toch wel gevaarlijk :p.

Waar zeg ik dat?

En bij bodybuildingwedstrijden wordt nou eenmaal vaak AAS gebruikt, waardoor ik het 'competitievervalsing' niet snap.

Je suggereert het.
Bij bodybuildingwedstrijden denk jij alleen aan pro bb wedstrijden?
Daar is het idd spijtig genoeg (alhoewel we willen altijd freaks zien) "aanvaard".
Jij aanvaard het dus zonder problemen ook.. wacht maar als je mss eens wedstrijden gaat doen en besluit om naturel om het podium te staan (wat volgens de regels dus zou moeten, dus al hetgeen dat ervoor zorgt dat het niet naturel is is competitievervalsing).

Waarom leg ik dit ook uit aan een vrouw..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je suggereert het.
Bij bodybuildingwedstrijden denk jij alleen aan pro bb wedstrijden?
Daar is het idd spijtig genoeg (alhoewel we willen altijd freaks zien) "aanvaard".
Jij aanvaard het dus zonder problemen ook.. wacht maar als je mss eens wedstrijden gaat doen en besluit om naturel om het podium te staan (wat volgens de regels dus zou moeten, dus al hetgeen dat ervoor zorgt dat het niet naturel is is competitievervalsing).

Waarom leg ik dit ook uit aan een vrouw..

Ik suggereer helemaal niks.

Nee hoor, heb genoeg amateurwedstrijden gezien om te weten dat de heren (met name) daar niet naturel staan.
En dat aanvaard ik ja, vrouw of niet.

Je moet het een beetje in dezelfde categorie zien als alcohol, roken en drugs. Matig gebruik zal je leven nauwelijks of niets verkorten, maar als je te gek gaat doen zal dat zowiezo gevolgen hebben voor je gezondheid.
Nou nee, dat moet je zeker niet.

Er sterven jaarlijks miljoenen mensen aan het gebruik van alcohol, roken en drugs in de wereld. AAS daarentegen is verantwoordelijk voor enkele doden in de laatste decennia. En dan hebben we het over mensen die a) achterlijk hoge dosissen orals namen, of onvoorzichtig omgingen met diuretica (geen AAS) b) mensen met een zwak hart die bij heftig gebruik een groot risico lopen op ernstige complicaties (die gebruiken beter überhaupt geen AAS).

Daarom zei ik dus dat AAS schadelijk zijn, maar niet gevaarlijk. Autorijden is gevaarlijker dan AAS. Met het vliegtuig reizen is gevaarlijker dan AAS. Sterker nog, gewoon in huis blijven is gevaarlijker dan AAS. ;)

Wil dat daarom zeggen dat ik AAS-gebruik verstandig vind? Niet bepaald, ik zou het alleen aanraden als je echt een doel wilt bereiken dat simpelweg niet haalbaar is met je natuurlijke hormonen. Mensen die het nemen om tijd te besparen in BB vind ik nog steeds onverstandig bezig, al vind ik het zoals gezegd niet gevaarlijker of gekker dan je klem zuipen in het weekend of regelmatig roken.

De meeste mensen die problemen krijgen hebben last van een verstoord endocrien systeem. Nu is dit niet zozeer heel gevaarlijk, maar vooral erg lastig en naar. Persoonlijk is dat de rede dat ik niet kuur. Ik wil er de komende 20 jaar nog goed uit zien en als ik nu al begin met AAS zal dat een lang traject van kuurtjes worden. Ik wil niet het risico lopen dat ik op mijn 40ste aan de TRT kan omdat ik er dan achter kom dat al die jaren af en toe een kuurtje toch wel aardig wat onderdrukt heeft. De rest van de gezondheidsrisico's zoals leverfalen en problemen met het hart vind ik zelf niet aanwezig genoeg bij goed gebruik.

Dus om antwoord te geven; gevaarlijk? Nee.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Nou nee, dat moet je zeker niet.

Er sterven jaarlijks miljoenen mensen aan het gebruik van alcohol, roken en drugs in de wereld. AAS daarentegen is verantwoordelijk voor enkele doden in de laatste decennia.

Zo mag je ook niet gaan vergelijken natuurlijk. Moesten er evenveel mensen AAS gebruiken dan mensen zijn die roken, zou je met heel wat meer problemen te maken hebben.

En je bekracht zelf de vergelijking waartegen je juist wilt ingaan.
nl.
En dan hebben we het over mensen die a) achterlijk hoge dosissen orals namen, of onvoorzichtig omgingen met diuretica (geen AAS) b) mensen met een zwak hart die bij heftig gebruik een groot risico lopen op ernstige complicaties (die gebruiken beter überhaupt geen AAS).
Het aantal of zij die sterven door drugs zoals XTC, speed, cocaine zijn ook alleen zij die achterlijk hoge dosissen nemen of die zelf met een zwak lichaam zitten.

Zoals Freddy dus al aangaf, net zoals drugs als je er voorzichtig mee omspringt zijn er niet veel/ernstige gevolgen. Bepaalde AAS zijn al wat ernstiger dan andere (tren), net als andere drugs (heroine).. Je snapt het plaatje wel.

Ik ben er trouwens altijd van verbaasd hoe negatief AAS gebruikers, recreatieve drugs aanzien. Vrij hypocriet als je't zo beziet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven