AndroidHealthClinic

Abortus, voor of tegen?

Peiling Peiling Abortus, voor of tegen?

• voor, een vrouw doet met haar lichaam wat ze wil, ongeacht de situatie.

Stemmen: 22 34,9%
  • voor, maar enkel indien er gegronde redenen zijn, ook licht gehandicapt, of te jong om kind op te vo

Stemmen: 27 42,9%
  • enkel in extreme situaties als verkrachting, incest of ziekelijke misgroeiing.

Stemmen: 11 17,5%
  • absoluut tegen, het menselijk leven is heilig !!!

Stemmen: 3 4,8%
  • Radicaal tegen, condooms, de pil en de morning after pil zijn not done, paren om te baren !!!

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    63
Ik ben geneigd nee te zeggen want ze heeft daar zelf voor gekozen, maar om 3 levens te verkloten vind ik ook zoiets!

Ik ben geneigd nee te zeggen want ze heeft daar zelf voor gekozen, maar om 3 levens te verkloten vind ik ook zoiets!

Maar kom op, een puber... je weet toch van jezelf wel toen je nog puber was dat je nergens bij stil stond, dat je denkt dat er voor alles wel een oplossing is?

Dan moet ze gewoon de morning after pil nemen of er in ieder geval na het uitblijven van de eerste ongesteldheid gelijk werk van maken.

het kind is wel zwaar gehandicapt, geen benen, geen armen stel maar.

Een echte 'outlaw' dus.

deze grap is alleen te snappen voor mensen die bekend zijn met 'mannen van de radio'

Ik ga zelf voor de 2e optie. Het moet mogelijk zijn, maar natuurlijk wel met een hele goede reden. Niet dat je van die lui krijgt die te lam zijn om met hun kater hoofd op zondagmorgen even de morning after pil te halen en maar even wachten op de abortus.

Toch beetje enge poll results hoor, optie 3 nauwelijks, maar optie 1 dan weer wel; een vrouw mag wel moorden? Gaat namelijk niet om eigen lichaam maar om dat van een ander!

ik vind mogen, maar alleen als het kind ziekelijk is. Want dat is voor dat kind en ook voor de ouders geen leven meer. begrijp me niet verkeerd het is niet dat ik ze haat ofzo.

Ikzelf heb optie 3 gekozen. Ik ben iig absoluut tegen het verbieden van abortus, maaaar: we gaan ook goed de verkeerde kant op. In Nederland is voor zover ik weet het aantal 'recidieven' aan het toenemen. Dames die abortus dus zien als een soort van morning afterpil, maar dan zonder pil en met zuiger. (jammergenoeg veel onder allochtonen groepen) Deze info heb ik uit een documentaire over abortus in nederland, meen dat ie een jaar geleden op TV is geweest. (ging over de abortusboot als ik me niet vergis)

Een echte 'outlaw' dus.

deze grap is alleen te snappen voor mensen die bekend zijn met 'mannen van de radio'

Ik ga zelf voor de 2e optie. Het moet mogelijk zijn, maar natuurlijk wel met een hele goede reden. Niet dat je van die lui krijgt die te lam zijn om met hun kater hoofd op zondagmorgen even de morning after pil te halen en maar even wachten op de abortus.

Wat ik net ook bij deze dicussie betrok, wat vind je er dan van als een puber zwanger word door onveilig vrijen? abortus ja of nee?

Nee.
Wat ik heb gezien bij pubers die moeder worden (ken er twee, waaronder een ex), is dat deze vrouwen een soort van spoedcursus volwassen worden krijgen (vanuit hun moederinstinct of zo.) Heel wonderlijk

Het aborteren van een kind met een lichte afwijking vind ik zwaar egoistisch pers. Ook deze mensen kunnen een goede kwaliteit van leven kennen. Mijn neef heeft het downsyndroom, flink geestelijk gehandicapt, maar een fijn mens met een groot hart. Een hart dat ook nog eens niet de schaamtelijke beperkingen kent die wij ontwikkelen in de loop der jaren.
Iemand die voorstelt om een kind met een hazelip te laten aborteren ofzo, moeten ze imo per direct z'n ballen of baarmoeder verwijderen.

Ikzelf heb optie 3 gekozen. Ik ben iig absoluut tegen het verbieden van abortus, maaaar: we gaan ook goed de verkeerde kant op. In Nederland is voor zover ik weet het aantal 'recidieven' aan het toenemen. Dames die abortus dus zien als een soort van morning afterpil, maar dan zonder pil en met zuiger. (jammergenoeg veel onder allochtonen groepen) Deze info heb ik uit een documentaire over abortus in nederland, meen dat ie een jaar geleden op TV is geweest. (ging over de abortusboot als ik me niet vergis)

Nee.
Wat ik heb gezien bij pubers die moeder worden (ken er twee, waaronder een ex), is dat deze vrouwen een soort van spoedcursus volwassen worden krijgen (vanuit hun moederinstinct of zo.) Heel wonderlijk

Het aborteren van een kind met een lichte afwijking vind ik zwaar egoistisch pers. Ook deze mensen kunnen een goede kwaliteit van leven kennen. Mijn neef heeft het downsyndroom, flink geestelijk gehandicapt, maar een fijn mens met een groot hart. Een hart dat ook nog eens niet de schaamtelijke beperkingen kent die wij ontwikkelen in de loop der jaren.
Iemand die voorstelt om een kind met een hazelip te laten aborteren ofzo, moeten ze imo per direct z'n ballen of baarmoeder verwijderen.

Met jou kan ik praten :thumb: . Een arbotus om een handicap vind ik echt het meest stomme wat je kan doen.De kwaliteit van leven kan zo goed zijn van die mensen.De helft van de mensen weten niet eens waar ze over praten en hebben vaak verdraaide beelden over mensen met bijv een verstandelijke handicap zoals down syndroom.Mensen met down syndroom hebben 10 van de 10 keer een beter hart als de gemiddelde mens op deze aardkloot.Dus waarom zouden hun niet mogen leven en wij wel?

Met jou kan ik praten :thumb: . Een arbotus om een handicap vind ik echt het meest stomme wat je kan doen.De kwaliteit van leven kan zo goed zijn van die mensen.De helft van de mensen weten niet eens waar ze over praten en hebben vaak verdraaide beelden over mensen met bijv een verstandelijke handicap zoals down syndroom.Mensen met down syndroom hebben 10 van de 10 keer een beter hart als de gemiddelde mens op deze aardkloot.Dus waarom zouden hun niet mogen leven en wij wel?

Ik vind een embryo aborteren omdat het een ernstige afwijking heeft een betere reden dan aborteren omdat het kind gewoon niet gepland was. Niks mis met een mongooltje, maar ik denk dat een mongooltje zelf liever ook gewoon normaal was geweest, en niet levenslang afhankelijk van anderen.

Ik zou persoonlijk kiezen voor abortus als ik zou weten dat een 2 maanden oud embryo later zal uitgroeien tot een zoon/dochter met het syndroom van down.

Dat mongooltje heeft daar meestal geen besef van, dat scheelt.

Ik vind een embryo aborteren omdat het een ernstige afwijking heeft een betere reden dan aborteren omdat het kind gewoon niet gepland was. Niks mis met een mongooltje, maar ik denk dat een mongooltje zelf liever ook gewoon normaal was geweest, en niet levenslang afhankelijk van anderen.

Ik zou persoonlijk kiezen voor abortus als ik zou weten dat een 2 maanden oud embryo later zal uitgroeien tot een zoon/dochter met het syndroom van down.

Ik vraag me ook af in hoeverre er besef is van de aanwezigheid van het syndroom van down.
Ik zou natuurlijk graag een gezond kind krijgen, maar alleen de aanwezigheid van het down syndroom zou bij lange na niet genoeg zijn om abortus ook maar te af te wegen. Het is niet aannemelijk (voor zover er gegevens over zijn) dat mensen met het syndroom van down een verminderde kwaliteit van leven ervaren. Mijn ervaringen zijn dat ik het persoonlijk best wel moeilijk vind om met onze SvD medemensen om te gaan omdat ik het moeilijk afwegen vond hoe ze te benaderen. Maar het zijn gewoon mensen, vaak met een hart van goud. Mijn neef heeft het syndroom van down, wat een kerel, prachtig. Die mensen kunnen zo intens genieten van dingen die wij niet (meer) durven.

Een tijd geleden is mn broer getrouwd, mn neef was er ook. In de kerk, waar de band nog wat speelde na afloop van de dienst, ging hij prominent op het podium staan en de dirigent spelen. :D

genieten toch?

Toegegeven, het opvoeden van een kind met SvD kan een zware taak zijn. Dat geldt overigens voor erg veel kinderen met een (grote) beperking.

• Topic Starter Topic Starter
Het is idd eenvoudiger om gewoon ja of nee te laten kiezen en daarna pas in detail te treden.

Nu er meerdere keuzes zijn in verschillende gradaties heb je toch een mooier beeld hoe het gesteld is met de mening van de mensen, aangezien je kan zien waar de piek ligt en deze weer naar beide uitersten daalt.

een ja/neen poll zal nauwelijks iets duidelijk maken omdat praktisch geen een belg of nederlander echt volledig gekant zal zijn tegen abortus.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen heeft een afwijking? Bron?

Erfelijke aandoeningen zijn iets anders dan een afwijking, niet iedere afwijking is erfelijk. Maar goed niet iedereen heeft een afwijking natuurlijk.

Nee het kan niet komen, recessieve erfelijke aandoeningen zijn maar maximaal 50% door te geven. Gelet op de preventie die al plaatsvind is de proliferatie van dit soort aandoenigen al een halt toegeroepen. Natuurlijk is dat in niet ontwikkelde landen minder of niet het geval, maar goed daar halen veel kinderen de volwassen leeftijd niet eens. De kans op doorgeven is dan al een stuk kleiner.

Nogmaals, eeuwen fokken hebben niet geleid tot een extreme toename van erfelijke aandoeningen. Want niet iedere aandoening is in grote mate van invloed op de levensduur. Als de 1+1+1+1 regel op zou gaan dan had inderdaad iedereen een afwijking.

We gaan vooruit, mensen worden langer en blijven langer gezond. Gemiddelde leeftijd dat iemand gezond blijft ligt net onder 60, daar waar het voorheen misschien krap 35 was.

hoe zit het met natuurlijke selectie, voor dieren en de vroege mens is/was dat bikkelhard, niet enkel om zo adaptatie te bewerkstelligen, maar gewoon al om een soot levensvatbaar te houden, degeneratie treedt toch makkelijk op bij gecultiveerde wezens, of niet?
In een maatschappij met zijn hulpzorg, zal dit toch zorgen voor een toename van minder kwalitatief erfelijkheidsmateriaal, als het ware dat de zwakkere mee worden getrokken in een vangnet, waar ze anders hopeloos zouden worden uitgefilterd.
Is het de wetenschap die dergelijke oneffenheden voortduren zal moeten bijschuren, en de levensvatbaarheid van de mens op een artificele manier in stand houden?

Maar kom op, een puber... je weet toch van jezelf wel toen je nog puber was dat je nergens bij stil stond, dat je denkt dat er voor alles wel een oplossing is?

Ik dacht wel na vriend.
Heb ik altijd gedaan.
En als ik het al doe, dan moet imo een meid dat al helemaal doen. Haar lichaam gaat naar de malamiezen.

Nu er meerdere keuzes zijn in verschillende gradaties heb je toch een mooier beeld hoe het gesteld is met de mening van de mensen, aangezien je kan zien waar de piek ligt en deze weer naar beide uitersten daalt.

een ja/neen poll zal nauwelijks iets duidelijk maken omdat praktisch geen een belg of nederlander echt volledig gekant zal zijn tegen abortus.
Ja dat weet ik, maar nu heb je mensen die zeggen, foert ik ga me niet moe maken om dat te lezen dus ik kies maar wat om de results te zien. Als je eerst vraagt , ja of nee en daarna in detail laat gaan heb je ook de mening. Natuurlijk moeilijk met een poll als deze, maar zo werkt het wel in echte studies. Overigens zijn er heel wat mensen tegen abortus, deze poll lijkt me weinig representatief.

Terug
Naar boven