XXL Nutrition

Achterlopende Rug

Woppinhoo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
68kg
Vetpercentage
10%
Beren,

Ik ben nu een half jaar bezig met flink te trainen en weet eigenlijk over de meeste dingen wel hoe ze werken.
Alleen ik loop nu tegen een probleem aan.
Ik heb van nature al redelijke borst maar mijn rug is gewoon normaal.
Nu hanteer ik een schema die 2x per week borst aanhoud en 1x per week rug.
Nu is mijn borst eigenlijk veel meer ontwikkeld dan mijn rug en merk ik dat die spieren zeg maar een beetje samentrekken waardoor ik aardig krom ga lopen.
Ik ben van mening dat dit opgelost kan worden door mijn rug extra te pakken en mijn borst minder.. dus 2x per week rug en 1x borst
Wat vinden jullie hiervan, en welke oefeningen raden jullie aan om de rug snel sterker te maken en massa te pakken?

Alvast bedankt

No offence maar met 68 kilo @180 kan er maar weinig achterlopen.

• Topic Starter Topic Starter
Oke maaaar,,
zoals ik al zei, ik ben vrij skinny maar je ziet wel echt dat mijn rug achterloopt en dat merk ik zelf ook;)
en daarom moet mijn rug bijgetraind worden om weer recht te komen, en dat was dus niet wat ik vroeg;)

Probeer dan 2x p/w rug en gewoon 1x p/w borst.

Wel uitkijken dat je dat niet te lang hanteert, anders loopt je rug voor

En zorg ervoor dat je niet op sateprikkers loopt, want dat ziet er al helemaal niet uit.

Waarom trainde je uberhaupt met een schema waarin je 2x per week borst doet en 1x per week rug?

Jezus wat een pauper schema.

Massa voor je rug is kwestie van veel deadliften en zware row's uitvoeren.
Als je krom loopt heeft dat ook met je houding te maken.

Ik zou me niet teveel zorgen maken, en gewoon een normaal schema hanteren. De massa komt vanzelf wel ;)

zou niet weten waarom je standaard 2x borst in de week zou doen?
kan beter doordraaien, ene week 2x borst, andere 2x rug, andere 2x benen..

• Topic Starter Topic Starter
Heren bedankt!

Zoals ik al zei is het nog maar een half jaar dat ik echt aan het trainen ben. En dus goed oplet met wat ik doe
Over sateprikkers gesproken, het is niet veel maar dat kan ook niet met 68 kg, maar ook die zitten er gewoon bij, niet alleen bovenlichaam dat ziet er niet uit vind ik

Ik wou het ook niet te lang hanteren maar toch even 2 à 3 maanden kijken of dat dit werkt.
Bedankt!

Deadliften, bent over rows en pull ups

1) Verander schema, je merkt toch aan je eigen lichaam dat je verkeerd bezig bent?
2) Mijn rug stond 4 maanden geleden in een redelijke C en heb dat redelijk weg gewerkt met: BoR, Stiffed legg DL, Wide grip Pull ups, en Close Grip cable rows warmup 10-8-6
3) Hoe weet je dat je rug achter loopt? Waaraan merk je dat?

Heb nou sinds 2 weken een nieuw schema met 2x per week de borst,schouders en de rug. Gaat mij prima af. Op die manier leg je ook meer accent op je rug als met maar 1x per week. Misschien je schema aan gaan passen, de rug twee x per week gaan trainen met iig 2 á 3 dagen rust tussen de rugtrainingen.

Dat je voorover lijkt te lopen heeft niet zozeer te maken met dat je rug achter loopt hoor. Dan heb je te sterke buikspieren in verhouding met andere spieren in je core. Dan krijg je zo'n kickbox vechters houding. Indien je een holle rug hebt en het daardoor net lijkt of je een bierbuik hebt, zo'n houding, dan ligt dat aan te zwakke heupflexors dacht ik. Google maar eens daarnaar.

waarom 2x per week

train gewoon al je spiergroepen 1x in de week, bb heeft tijd nodig
zorg gewoon dat je rug, borst en benen op verschillende dagen 1maal in de week pakt met armen, schouders, buik erbij.

waarom 2x per week

train gewoon al je spiergroepen 1x in de week, bb heeft tijd nodig
zorg gewoon dat je rug, borst en benen op verschillende dagen 1maal in de week pakt met armen, schouders, buik erbij.

Ieder zijn ding, deze training werkt gewoon goed voor mij.
Alleen ben nog niet tevreden over mij dips, deze oefening lukt mij maar gewoon niet. Hier baal ik wel van. De meeste tricep oefeningen pak ik al best zwaar maar de dip krijg ik gewoon helemaal niet voor mekaar:mad:

1x pw borst, bicep
1x pw rug, tricep
1x pw benen, schouders

Tussendoor kan je ook buik etc pakken,
Zoals eerder gezegd is veel pullups doen (wijde), BOR, deadlift, en seated row met een stricte houding

Terug
Naar boven