AndroidHealthClinic

Actie tegen het dreigende niqaabverbod

Werkelijk waar ongelovelijk dat hier gasten nog steeds denken dat de burka en niqaab ook dan maar iets met de Islam te maken heeft. De t*ring zeg. Waar halen jullie dit eigenlijk vandaan? Telegraaflezers zeker?

Heeft met het heersende radicale regime te maken die de grondrechten van de vrouw wil afnemen, niet met het geloof in algemeenheid (Islam dus in dit geval)

Roxxe & Thinkalot :thumbs:

heeft er nog iemand een gedachte over mijn vorige post, nl. dat een verbod de situatie voor de betreffende vrouwen nóg slechter kan maken?

Ik ben tegen die idiote tot over je orengetrokken soepjurken ..

heeft er nog iemand een gedachte over mijn vorige post, nl. dat een verbod de situatie voor de betreffende vrouwen nóg slechter kan maken?

ja, dat is een interessante nuancering. Vrouwen die zo weinig kracht hebben dat hun man hen dit verplicht, zouden wel eens voorgoed verzegeld kunnen raken in hun huis omdat hun man hen niet meer buiten zal laten zonder boerka; Hierdoor zal ze nog minder op haar rechten als vrouw in onze maatschappij kunnen rekenen. ze zal nog meer alieneren. Ik weet echter geen alternatief.

ja, dat is een interessante nuancering. Vrouwen die zo weinig kracht hebben dat hun man hen dit verplicht, zouden wel eens voorgoed verzegeld kunnen raken in hun huis omdat hun man hen niet meer buiten zal laten zonder boerka; Hierdoor zal ze nog minder op haar rechten als vrouw in onze maatschappij kunnen rekenen. ze zal nog meer alieneren. Ik weet echter geen alternatief.

Die kans is idd , redelijk groot aanwezig ,... Triest !!
Als die man zo is leeft hij waarschijnlijk nog in het verleden want de rest vd mannen kan het ook gewoon toestaan !
Tijd voor zo'n vent dat ook hij maar eens aanpast en de rechten van een vrouw erkend !

In alle landen waar de boerka en niqaab vaak wordt gedragen worden de vrouwen meer dan zwar onderdrukt.
He theeft niks met de islam te zien! IS gewoon iets wat voor de islam reeds bestond en gewoon werd overgenomen door radicale gekken die er het nut van inzagen, namelijk de stam van de vrouw doen verdwijnen, samen met har rechten. Geef ik een paar voorbeelden? taliban Afghanistan, Pakistan Yemen, Saoedi arabie, Iran eind jaren 70,...) Vind je het nie vreemd dat vrouwen nu massaal de boerka en niqab afgooien in de steden war de taliban volledig is verdreven?

jij lijkt me redelijk "strikt". wat vind jij dan van de nieuwe wet in PAkistan? Vrouwen moesten eerst 4 getuigen vinden als ze verkracht waren en nu is die wet verdwenen. De radicalen in Pakistan waren tegen deze wijziging. Wat vind jij er van?
waarom zie je ze meer & meer in het westerse "straat"leven?

genoeg overbevolkte "vrouwenhuizen" in belgie hoor, kunnen prima daar terecht

waarom zie je ze meer & meer in het westerse "straat"leven?

k dnek dat je ze steeds meer en meer in het westerse straatbeeld ziet( natuurlijk is dt nog steeds niet zo vaak) omdat er sommige moslims zijn die zich zo verstoten voelen ddor de Westerlingen dat ze terugkeren naar hun roots.
Hetzelfde zie je nu gebeuren met de hoofddoek. In de jaren 80 was die bijna volledig verdwenen in het Westerse stratbeeld maar naarmate de "kruistocht" van het Westen zich verder zette in het Midden-Oosten, en hoe sterker de afkeer werd tav moslims in het Westen en elders, hoe meer de moslimgemeenschap, overal ter wereld, zich bespuugt voelde door het Westen en hoe sterker ze terugkeerden naar hun roots.
Als men de de problematiek in het Midden-Oosten kunnen oplossen en het probleem van de allochtonen in onze samenleving kunnen terugdringen, hoe minder men de terugkeer naar oude tradities zal zien.

Ook denk ik dat de vrouwen die hier de boerka of niqaab dragen mss vrouwen zijn die uit gebieden komen waar de boerka of niqaab een gewoonte is. (afghanistan, sommige delen van Pakistan, sommige streken in Iran,...).

Men moet er voor kunnen zorgen dat deze vrouwne zo goed mogelijk meedraaien in onze samenleving zodat de "negatieve" invloed van hun echtgenoot kan tenietgedaan worden. Als ze verdwijnen achter de muren van het huis, zal men de greep op hen volledig verliezen en zullen deze vrouwen slachtoffer blijven of worden van gebrek aan mensenrechten. Zij zijn mensen, ja inderdaad, en zij verdienen ook een strijd in hun naam voor hun rechten. Een strijd om hen te helpen zich te bevrijden van de boerka.

Wel weer typisch dat een dergelijke actie door een bekeerling op touw wordt gezet. Best wel sneu dat je je leven moet ophangen aan een religie om iets voor te stellen.

Iedereen moet thuis kunnen dragen waar hij of zij zin in heeft, maar je moet rekening houden met de gebruiken van het land. In Nederland betekent dit zeker geen burka, Niqaab en eigenlijk ook geen hoofddoek (behalve als het regent misschien).

Heb eens een verhaal gehoord waarom Surinaamse moslima's geen hoofddoek dragen. Dat schijnt te zijn gekomen omdat ze in Suriname werden uitgelachen. Misschien dat die tactiek hier ook kan werken ;)

Over tolerantie gesproken, is een Duitse man van in de 60 in Marokko veroordeeld tot 6 maanden cel omdat hij Christelijke teksten had uitgedeeld aan jongeren. Als moslims al zo krampachtig doen over een paar teksten, waarom zouden wij dan maar alles moeten accepteren?

Burka smurka

Aanpassen of opzouten!
Als onze vrouwen topless in Marokko op het strand liggen dan zal er ook genoeg gebeuren.

ik weet ook geen alternatief, maar als je dit in ogenschouw neemt, vraag ik me wel af waar die wet dan voor bedoeld is. Velen dragen het aspect van onderdrukking van de vrouw aan, die op deze manier zelfs groter kan worden. Ik acht de kans zelfs behoorlijk groot. Ik kan me voorstellen dat het aspect van herkenning een reden is om de burka te verbieden, maar we moeten de gevolgen ook wel goed bekijken!

Die kans is idd , redelijk groot aanwezig ,... Triest !!
Als die man zo is leeft hij waarschijnlijk nog in het verleden want de rest vd mannen kan het ook gewoon toestaan !
Tijd voor zo'n vent dat ook hij maar eens aanpast en de rechten van een vrouw erkend !

En om de man aan te passen gaan we...? De vrouw veranderen? Overigens, in sommige christelijke kringen zie je net zo goed onderdrukking van de vrouw op het gebied van uiterlijk. Ik zou wat dat betreft graag alles over één kam scheren. Maar de sociale omgeving van zo'n vrouw is voor haar véél bepalender dan een wetboek zeg maar.

Wel weer typisch dat een dergelijke actie door een bekeerling op touw wordt gezet. Best wel sneu dat je je leven moet ophangen aan een religie om iets voor te stellen.

Iedereen moet thuis kunnen dragen waar hij of zij zin in heeft, maar je moet rekening houden met de gebruiken van het land. In Nederland betekent dit zeker geen burka, Niqaab en eigenlijk ook geen hoofddoek (behalve als het regent misschien).

Heb eens een verhaal gehoord waarom Surinaamse moslima's geen hoofddoek dragen. Dat schijnt te zijn gekomen omdat ze in Suriname werden uitgelachen. Misschien dat die tactiek hier ook kan werken ;)

Over tolerantie gesproken, is een Duitse man van in de 60 in Marokko veroordeeld tot 6 maanden cel omdat hij Christelijke teksten had uitgedeeld aan jongeren. Als moslims al zo krampachtig doen over een paar teksten, waarom zouden wij dan maar alles moeten accepteren?

Omdat wij niet zoals hen willen doen?

Burka smurka

Aanpassen of opzouten!
Als onze vrouwen topless in Marokko op het strand liggen dan zal er ook genoeg gebeuren.

Heel doordacht....

Imo ligt dit probleem niet bij de vrouw en het dragen van een burka, maar bij de ondrukking van de vrouw in dergelijke culturen, christelijk of moslim. Het verbieden van een burka is symptoombestrijding pur sang. Persoonlijk ben ik wel voor het verbieden van burqa/niqaab, maar wel met beleid! Domweg met de botte bijl erdoorheen maakt het alleen maar erger voor de vrouw imo.
Onderdrukking komt op heel veel manier naar voren. Mijn vriendin heeft stage gelopen bij een buurthuis voor vrouwen, m.n. moslimvrouwen. Er komen erg weinig vrouwen op de fiets bijv, omdat ze niet kunnen fietsen en omdat hun man wil weten waar ze is. Ze zou er zomaar eens vandoor kunnen gaan.
Die vrouwen krijgen fietsles, ze komen samen, praten over hun problemen en worden ahw onderwezen in hun 'vrouwzijn', door bijv coïtusuele voorlichting.
Het burqa probleem er op deze manier uitlichten en de rest buiten beschouwing laten is een grove vorm van oogkleppolitiek. Een verbod op de burqa zou slecht een relatief klein onderdeel moeten zijn van een groter plan om dit aan te pakken imo.

En om de man aan te passen gaan we...? De vrouw veranderen? Overigens, in sommige christelijke kringen zie je net zo goed onderdrukking van de vrouw op het gebied van uiterlijk. Ik zou wat dat betreft graag alles over één kam scheren. Maar de sociale omgeving van zo'n vrouw is voor haar véél bepalender dan een wetboek zeg maar.

Nee, Nee, Nee niet de vrouw veranderen ! die vent moet zich gewoon aanpassen in het opzicht dat hij toe moet staan zijn vrouw vrij te laten in haar doen en laten en kledingdracht ( dus niet verplichten iets te dragen )
dat is waar hij zo hard voor schreeuwt als er gediscrimineerd word " mensenrechten " , en idd ook bij de christenen gebeurde dit , maar voor zover ik weet is dat al lang niet meer het geval ,.....Wie leeft er dan in het verleden.

En dan daarbij staat er gewoon in de wet dat je gelaat goed zichtbaar moet zijn de bivakmuts is hier ook een voorbeeld van

Heb je daar een link naar? naar dat artikel van die veroordeelde man?
In Marokko en andere landen , zoals Turkijke, syrie, jordanie, zijn er Kerken ,en deze kerken luidden heel luid de bel als de mis begint. Niemand die daar over klaagt.

Hoofddoek? iets op tegen? OOit gehoord van nonnen? Umberto eko, een groot van vind de tegenstand tegen de hoofddoek belachelijk. Hij zei op tv: ha, we willen graag vergeten dat onze nonnen dat ook dragen".

Nee, Nee, Nee niet de vrouw veranderen ! die vent moet zich gewoon aanpassen in het opzicht dat hij toe moet staan zijn vrouw vrij te laten in haar doen en laten en kledingdracht ( dus niet verplichten iets te dragen )
dat is waar hij zo hard voor schreeuwt als er gediscrimineerd word " mensenrechten " , en idd ook bij de christenen gebeurde dit , maar voor zover ik weet is dat al lang niet meer het geval ,.....Wie leeft er dan in het verleden.

En dan daarbij staat er gewoon in de wet dat je gelaat goed zichtbaar moet zijn de bivakmuts is hier ook een voorbeeld van

Oke, maar we verbieden de vrouw toch om iets dergelijks te dragen? Of ben ik de afgelopen jaren helemaal de draad kwijtgeweest dat mannen burqa's dragen? Dacht het niet. Of dacht je dat dat de gemiddelde man wel op andere gedachten zal brengen in dergelijke kringen? :D yeah right... Zoals ik al zei: pure symptoombestrijding.
Hahaha, en het gebeurt onder christenen niet meer? :roflol: Come on, vertel me toch geen sprookjes. Ik heb die wereld zelf dik anderhalf jaar van dichtbij meegemaakt. Mijn ex is uit een streng christelijke afsplitsing gestapt op haar 14e, waarin ook strenge kledingvoorschriften gelden. Geloof me, die is door een hel gegaan. Dat is dé reden dat ik een schijthekel heb aan alle regels die mensen vanuit hun geloof aan een ander opleggen. Een ONWIJZE schijthekel.
Er is een klein deel van de moslims die een burqa verplicht stelt. Wellicht worden er wat dat betreft meer vrouwen onderdrukt in de christelijke kringen dan in de moslims kringen.
Idd staat het in de wet dat het gelaat onbedekt moet zijn, maar er staat ook dat men niemand mag verbieden zijn/haar geloof uit te dragen op die manier. Nogmaals, ik ben zeker niet voor burqa's, laat dat duidelijk zijn, ik probeer alleen iets verder te denken dan 'achterlijke cultuur' of 'aanpassen of opdonderen'
Daarbij vraag ik me af, wat het ons daadwerkelijk gaat opleveren aan veiligheid als een handvol burqa's uit het straatbeeld verdwijnt.

Dergelijke veranderingen komen van binnen uit, niet van buitenaf. Dat is door de geschiedenis heen wel duidelijk geworden. Onderwijs de vrouwen, geef ze zoveel mogelijk mogelijkheden om zich te ontwikkelen, als individu en als groep binnen een dergelijke gemeenschap, geef ze ook een stem, ipv ze alleen dingen af te nemen.

Onderwijs de vrouwen, geef ze zoveel mogelijk mogelijkheden om zich te ontwikkelen

Dat zeg ik toch, laat die man zich aanpassen door ook zijn vrouw vrij te laten , haar niet meer te onderdruken en haar de vrijheid te gunnen.
in dat opzicht moet hij wel aanpassen vind ik ja !!
wij strijden toch zo hard voor mensenrechten waarom mag een man die dit vanuit zijn geloof doet dab wel ??

En in mijn ogen is een kleding voorschrift heel iets anders als jezelf helemaal moeten verstoppen omdat niemand je mag zien .
Een hoofddoek is idd een kledingvoorschrift net als die zwarte kousen waar jij op doeld ! Hier ben ik dan ook helemaal niet op tegen voor op straat ( op werk is een ander verhaal en ander topic ;) )

Ik zeg dus alleen maar dat IK een burqa te ver vind gaan en dat de mannen die dat verplichten maar eens moeten wennen aan de " nieuwe" maatschappij

Ik zeg niet dat ik het helemaal met je oneens ben , ik geef je alleen mijn mening

Omdat wij niet zoals hen willen doen?

Nee, maar je kunt je ook niet de wet laten voorschrijven door mensen die in de middel eeuwen leven, dan delf je zelf op den duur het onderspit.

Het gaat in de discussie niet zozeer over de onderdrukking van de vrouw, maar dat mensen die een burka of niqaab dragen niet goed te identificeren zijn. In Afghanistan verkleden terroristen zich vaak als vrouw om zich zo ongemoeid te kunnen verplaatsen. Nu kun je de situatie in Afghanistan niet met die van Nederland vergelijken, gelukkig maar, maar je kunt niet doen of er niets aan de hand is. Alle Gezichtsbedekkende kledij moet gewoon worden verboden in die situaties waarbij het niet noodzakelijk is dit te dragen en het een belemmering kan vormen voor identificatie.

Zucht, wat is het toch vermoeiend allemaal zeg. Hoofddoeken, integratieproblemen, moslimfundementalisten... :barf:

Dat hier uberhaupt nog discussie over is. Het moet gewoon verboden worden, klaar. Ben je het er niet mee eens, helaas pindakaas. Oprotten, liever gister dan vandaag.

Onderwijs de vrouwen, geef ze zoveel mogelijk mogelijkheden om zich te ontwikkelen

Dat zeg ik toch, laat die man zich aanpassen door ook zijn vrouw vrij te laten , haar niet meer te onderdruken en haar de vrijheid te gunnen.
in dat opzicht moet hij wel aanpassen vind ik ja !!
wij strijden toch zo hard voor mensenrechten waarom mag een man die dit vanuit zijn geloof doet dab wel ??

En in mijn ogen is een kleding voorschrift heel iets anders als jezelf helemaal moeten verstoppen omdat niemand je mag zien .
Een hoofddoek is idd een kledingvoorschrift net als die zwarte kousen waar jij op doeld ! Hier ben ik dan ook helemaal niet op tegen voor op straat ( op werk is een ander verhaal en ander topic ;) )

Ik zeg dus alleen maar dat IK een burqa te ver vind gaan en dat de mannen die dat verplichten maar eens moeten wennen aan de " nieuwe" maatschappij

Ik zeg niet dat ik het helemaal met je oneens ben , ik geef je alleen mijn mening

ja, maar hoe gaat een burqaverbod de man anders laten denken? Ohw, ze hebben het verboden, dus ik zal het wel fout hebben? Goed vrouw, je mag voortaan lekker doen wat je zelf wil.
Ik vind ook JUIST dat het een verandering in gedachten moet zijn, ipv een verandering in kleren, maar dat bereik je niet door zomaar een verbod op de uitingsvormen van die gedachtengangen. Ik heb nergens gezegd dat een man dit wel mag, ik verwerp het zelf, maar ik heb het over de manieren waarop je tot een structurele oplossing voor het probleem komt. Die zie ik niet optreden met alléén een verbod op de burqa. Ik stel slechts een nuancering. Ik stel een vraag over het verbod op de burqa en de gevolgen voor de vrouw.
Lees post #17 uit dit topic nog even:

ik ben ook tegen burka's en niqaab's, maar ik vraag me af wat het verbod uiteindelijk zal gaan inhouden voor de vrouwen voor wie het verbod bedoeld is, nl. de vrouwen die er een moéten dragen. Of zou het verbod de gedachten van hun wederhelften/omgeving over het dragen van een niqaab/burka doen veranderen? De vrouwen die verplicht worden om zo'n ding te dragen, hoe gaan die de straat op dan? Zonder burka, met de sociale controle van het strenge 'geloof' waar ze in zitten? (he Achmed, ik zag zojuist jouw Fatima rondlopen en ik zag haar enkels! straf haar!)
Ik denk dat het grootste deel van het probleem zich thuis afspeelt bij die mensen. En daar ga je ze mogelijkerwijs meer naar toe drukken door het verbod op de burka/niqaab, zonder dat die thuissituatie verbetert.

Is overigens de burqa/niqaab niet bedoeld om mannen niet op verkeerde gedachten te brengen? Ik stel dan voor dat alle mannen uit de groepen die een burka verplicht stellen hun ogen dicht laten naaien met het stukje voorhuid dat ze kwijtraken in hun jeugd, kunnen ze ook niet op slechte gedachten worden gebracht...

Wat betreft die 'kledingvoorschriften', het zijn geen voorschriften, maar strenge regels en ik had het niet over zwarte kousen. Onderdrukking is onderdrukking en wordt niet beoordeeld in gradaties van 'beter dan', maar in gradaties 'slechter dan'. Het gaat om een vrije uiting van de persoon in kwestie.

Nee, maar je kunt je ook niet de wet laten voorschrijven door mensen die in de middel eeuwen leven, dan delf je zelf op den duur het onderspit.

Het gaat in de discussie niet zozeer over de onderdrukking van de vrouw, maar dat mensen die een burka of niqaab dragen niet goed te identificeren zijn. In Afghanistan verkleden terroristen zich vaak als vrouw om zich zo ongemoeid te kunnen verplaatsen. Nu kun je de situatie in Afghanistan niet met die van Nederland vergelijken, gelukkig maar, maar je kunt niet doen of er niets aan de hand is. Alle Gezichtsbedekkende kledij moet gewoon worden verboden in die situaties waarbij het niet noodzakelijk is dit te dragen en het een belemmering kan vormen voor identificatie.

mooie en juiste bijdrage!

Terug
Naar boven