- Waardering
- 99
Nee, maar je kunt je ook niet de wet laten voorschrijven door mensen die in de middel eeuwen leven, dan delf je zelf op den duur het onderspit.
Het gaat in de discussie niet zozeer over de onderdrukking van de vrouw, maar dat mensen die een burka of niqaab dragen niet goed te identificeren zijn. In Afghanistan verkleden terroristen zich vaak als vrouw om zich zo ongemoeid te kunnen verplaatsen. Nu kun je de situatie in Afghanistan niet met die van Nederland vergelijken, gelukkig maar, maar je kunt niet doen of er niets aan de hand is. Alle Gezichtsbedekkende kledij moet gewoon worden verboden in die situaties waarbij het niet noodzakelijk is dit te dragen en het een belemmering kan vormen voor identificatie.
Hier ben ik het deels mee eens. Ik ben evenwel benieuwd wat de afschaffing van burqa's in Nederland aan extra veiligheid gaat geven. Toch focus ik me wel op het probleem van onderdrukking, dat hier een grote rol in speelt.
Imo is het verbod niet een zoektocht naar meer veiligheid, maar is dit een grond waarop het verbod er door gedrukt kan worden.
En wanneer is iets noodzakelijk? Als dat voor een vrouw de enige manier is om nog buiten de deur te mogen van hun man, dan is er eerst een ander probleem dat moet worden opgelost.
Ik ben het er zeker mee eens dat een burqa onmenselijk is en het liefst zou ik ze overal zien verdwijnen, maar ik zie gewoon een aantal beren op de weg, die ik aan de kaak probeer te stellen. Lees mijn posts aub niet als een betoog vóór burqa's, mocht iemand dit doen. Dat ik niet zomaar voor een verbod ben, wil niet zeggen dat ik er in essentie tegen ben.
Hoeveel mensen dragen er overigens burqa's en niqaab's in nederland? Ik heb geen idee eigenlijk, heb d'r nog nooit een gezien, maar wie weet heeft iemand wat cijfertjes paraat?