AndroidHealthClinic

Activiteitsfactor

Cuttingsbeast

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Beste,

Wanneer men spreekt over 5 keer pw sporten, is dit dan enkel krachttraining/geen cardio.

Het zit namelijk zo dat ik 3x per week voetbal (cardio doe) en 2-3 per week kracht.. Nu zou ik willen gaan cutten, maar aangezien ik cardio doe 3x in de week ga ik toch een groter te kort crëeren dan mensen die 3x krachttraining doen??

Mijn vraag: Moet ik de dagen waarop ik voetbal ook bij mijn activiteitsfactor rekenen?..

grtz

Mijn vraag: Moet ik de dagen waarop ik voetbal ook bij mijn activiteitsfactor rekenen?..

Je moet het van de gehele week bekijken. Waarschijnlijk zal je activiteitenfactor rond 1.55x zitten.
Als je aan wilt komen moet je boven je bmr* activiteitsfactor eten. Belangrijk is om je weegschaal goed in de gaten te houden. Aangezien je (Denk) nog een beginner bent is een gewichtstoename van +- 2kg p/maand ( 0,5kg per week) acceptabel.

Ik hoop hiermee geholpen te hebben.

Je kan op ook zelf je activiteitsfactor berekenen.

PAL= [Som van ( IEI *t)]/ 24

Met:
PAL = Physical Activity Level (of activiteitsfactor)
IEI = Integrated Energy Index (Een bepaalde waarde gegeven aan een bepaalde activiteit)
t = Aantal uren aan de bepaalde activiteit besteed

De waarden van de activiteiten zijn als volgt (IEI):
Slaap: 1
Onderhoud: 1.4
Administratief werk: 1.6
Sociale Activiteiten: 1.7
Fabriekswerk/handarbeid: 2.3
Huishoudelijk werk: 2.3
Veldwerk: 3
Sport: 6

Je moet dus een som maken van alle IEI waarden maal het aantal uren je een bepaalde activiteit gedaan hebt.
In totaal moet je aan 24 uur komen. Deel de uitkomst van de som door 24 en je hebt jouw PAL.

Als je het nog nauwkeuriger wil doen doe je het apart voor elke dag van de week, tel je alles op en neem je hiervan het gemiddelde (delen door 7 dus)

OF

je beseft dat de activiteitsfactor louter een indicatie is en je houdt een bepaald aantal kCal aan voor een week en je maakt erna eventueel aanpassingen mocht dit nodig zijn

• Topic Starter Topic Starter
ok top! alles is vrij duidelijk :)

Terug
Naar boven