MuscleMeat

Advies | Bankdrukken?

IxXxI

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m92
Hoe kan ik mij BP verbeteren? De laatse 3 weken ben ik alleen maar achteruit gegaan.

3 weken geleden deed ik dit

10x62.5
8x65
6x67.5

En nu haal ik bij de laatste x nog maar 3/4x ???:mad:

Eten trainen rust

Hoe kan ik mij BP verbeteren? De laatse 3 weken ben ik alleen maar achteruit gegaan.

3 weken geleden deed ik dit

10x62.5
8x65
6x67.5

En nu haal ik bij de laatste x nog maar 3/4x ???:mad:
Meer rusten en meer eten en harder trainen.

Maar kijk wel dat je je borst niet overtraint

Eten, rusten, niet overtrainen. Afwisseling is de key, dus verschillende sets en reps. Ook wil dumbbell pressen nog wel is helpen.;)

Persoonlijk zou ik ook in grotere stappen gaan bv 57,5 / 62,5 / 67,5.
Misschien eens een tijdje dumbbell press doen? Of probeer een ander schema, je kan eens een 5x5 (of rippetoe) schema oid doen voor 1-2 maanden.

makkelijke reacties allemaal. Mischien eet/ traint en rust hij goed, maar traint ie te veel / te vaak.

Kortom: beetje meer info nodig @ IxXxI

Misschien overstappen op 1x in de week borst trainen, als je dat al niet deed. Post inderdaad eens een trainingsschema.

• Topic Starter Topic Starter
Maandag: Borst - Biceps
Opdrukken (warming up)
Bench Press
Incline Dumbbell Press
Fly's
Barbell Curls
Seated Dumbbell Curls

Dinsdag: Benen - Buik
Squat
Standing Calf
Crunches
Woensdag: Rust

Donderdag: Schouders - Traps

Seated Military Press
Upright Rows
Lateral Raises
Dumbbell Shrugs

Vrijdag: Rug - Triceps
Deadlift
Pull Ups
Bent Over Barbell Rows
Lat Pulldown
Close Grip Bench Press
Dippen of Triceps Extensions

Gooi je schema anders even helemaal om. probeer 1 sessie met 70 kg zoveel mogelijk reps. daarna 60 zoveel mogelijk reps en daarna 50 herhalingen oid met 20 kilo?

Misschien je triceps training wat verbeteren. 2 oefeningen voor triceps vind ik persoonlijk matig. Triceps ondersteunen je BP.

Ben zelf wel eens overgestapt voor een week of 6 met drukken middels de multipress volgens pyramidesysteem. Na 6 weken was mijn BP wat toegenomen, maar persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van die "gefixeerde" beweging.

Paar weken lang geen bench press doen maar alternatieve oefeningen.

Misschien je triceps training wat verbeteren. 2 oefeningen voor triceps vind ik persoonlijk matig. Triceps ondersteunen je BP.

Ben zelf wel eens overgestapt voor een week of 6 met drukken middels de multipress volgens pyramidesysteem. Na 6 weken was mijn BP wat toegenomen, maar persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van die "gefixeerde" beweging.

waarom zijn 2 oefeningen matig?

Maandag: Borst - Biceps
Opdrukken (warming up)
Bench Press
Incline Dumbbell Press
Fly's
Barbell Curls
Seated Dumbbell Curls

Dinsdag: Benen - Buik
Squat
Standing Calf
Crunches
Woensdag: Rust

Donderdag: Schouders - Traps

Seated Military Press
Upright Rows
Lateral Raises
Dumbbell Shrugs

Vrijdag: Rug - Triceps
Deadlift
Pull Ups
Bent Over Barbell Rows
Lat Pulldown
Close Grip Bench Press
Dippen of Triceps Extensions

maar 2 (of 1 echte) beenoefeningen?

Daarbij... ik snap die drang niet naar "het zo hoog mogelijk gaan bij benchpress"...
Elke week maar weer die topics door niet-powerlifters die dus geen baat hebben erbij.
Gewoon lekker trainen, je gaat toch ook geen topic openen als je eens een keer wat minder calf-raised of wat voor oefening ook maar?;)

waarom zijn 2 oefeningen matig?

2 oefeningen voor triceps vind ik persoonlijk matig

Niet voor iedereen zijn 2 oefeningen matig. Mij geeft het net geen voldoening.

Als hij op zoek is hoe hij zijn BP kan verbeteren. Is het misschien een optie om wat harder te gaan op de triceps. En misschien ook helemaal niet voor hem...

2 oefeningen voor triceps vind ik persoonlijk matig

Niet voor iedereen zijn 2 oefeningen matig. Mij geeft het net geen voldoening.

Als hij op zoek is hoe hij zijn BP kan verbeteren. Is het misschien een optie om wat harder te gaan op de triceps. En misschien ook helemaal niet voor hem...

mij geeft t ook geen voldoening 2 oefeningen, liever ram ik er 4 uit, mja daar heb ik minder progressie mee;)

Misschien is je techniek niet goed of minder geworden. Als je ellebogen te ver naar buiten wijzen of je de barbell te hoog op je borst laat zakken, druk je minder. Let er maar eens op.

Gooi je schema anders even helemaal om. probeer 1 sessie met 70 kg zoveel mogelijk reps. daarna 60 zoveel mogelijk reps en daarna 50 herhalingen oid met 20 kilo?

Juist, kan zelfs nog wel wat meer bij. Zorgen dat er iemand bij is om te helpen en gewoon eens kijken of het lukt met 75 kilo. Misschien lukt het maar 1 of 2 keer zelf, maar met hulp erbij kan je er dan nog steeds wel 5 herhalingen uit krijgen. Daarna inderdaad afbouwen. Zo kunnen je spieren ook wennen aan het gewicht waar je naartoe wilt bouwen. Ik merk zelf dat dit m'n borstspieren altijd een enorme boost geeft.

Verder zou ik ook met andere oefeningen zo veel mogelijk afwisselen, niet iedere week dezelfde oefeningen doen.

Terug
Naar boven