XXL Nutrition

Advies caloriebehoefte cutten

Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Hallo lezers,

Ik heb een aantal topics afgestruind maar kon nog niet echt vinden waar ik naar op zoek was dus daarom maar besloten een nieuwe te openen.
Ik ben sinds een week of drie begonnen met cutten.
Mijn onderhoud is 3345 calorieën.

Momenteel houd ik me aan een schema waarin ik uitkom op 2400.
Ik hou me netjes aan de hoeveelheid vetten en eiwitten die ik nodig heb maar ik zit dus wel een stuk onder de aanbevolen grens.

Ik ga vier keer in de week naar de gym voor bodybuilding.
Daarnaast doe ik ook nog twee keer in de week een cardiosessie van 45-60 minuten. (Deze doe ik dan na een standaard workout)

Ik weet dat ik op deze manier riskeer om spiermassa te verliezen maar dat maakt me niet zo heel veel uit, want ik wil echt zo snel mogelijk zakken in vetpercentage.

Mijn vraag is dus of het nut heeft om 1000 cal. onder je onderhoud te gaan zitten en daarnaast nog cardio te doen. Of weegt dit niet op tegen het spierverlies?
Dit kan je toch tegengaan met veel eiwitten eten? (Ik kom aan 190 eiwitten per dag)

Als jullie advies/tips of wat dan ook hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.

Als je sneller spiermassa kwijt raakt raak je niet sneller vetmassa kwijt.
Grote kans dat je straks wel lichter bent maar je bf% nog net zo hoog is.

Waarom probeer je niet eerst een maand of langer op 300-500 kcal minder dan onderhoud? dan kijken wat je resultaten zijn? sowiezo moet je niet zomaar van 3300kcal per dag naar 2400kcal gaan

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb afgelopen week me er strikt aan gehouden. Buikomvang (over de navel) van 97.5 naar 94.5 gegaan. Dus dat is op zich wel flex. M'n borst en armen zijn nog even groot, ik zie wel verschil.

Waarom probeer je niet eerst een maand of langer op 300-500 kcal minder dan onderhoud? dan kijken wat je resultaten zijn? sowiezo moet je niet zomaar van 3300kcal per dag naar 2400kcal gaan
Ehm, ja dan schiet het niet op joh, dat is een kilo per maand. Dat zou 1% vetpercentage zijn bij mij. Dan moet ik wel negen maanden cutten. Ik doe het het liefst wat sneller en effectiever. De maanden die ik dan overhoud kan ik weer gewoon goed eten en spiermassa aankomen.
Je zegt wel dat het niet zomaar kan maar waaruit kan je dat opmaken dan?
Iedereen zegt het omdat het zo is? Maar weet tegelijkertijd niet waarom dat zo is.
Ik las een blog van een gozer die ging gewoon op 500 kcal per dag zitten zonder koolhydraten. Die zat dan wel aan de tren enzo maar verloor geen spieren.

Jij snapt er volgens mij niks van haha.

Zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met dit onderwerp?

Het heeft er in de eerste instantie niks mee te maken of ik sneller spiermassa kwijtraak want ik ben helemaal geen spiermassa aan het kwijtraken. Ik zit op 200g eiwitten per dag.
Daarnaast zit ik 1000 kcal onder mijn onderhoud en doe ik nog cardio dus de kans dat ik zo wel lichter ben maar mijn bf net zo hoog is slaat natuurlijk al helemaal nergens op:p

Als je zoveel studie en ervaring hebt waarom geef je dan geen onderbouwd antwoord, dat is toch waar ik om vraag?

Je vraagt nergens om onderbouwing, je stelt dat ik er niks van snap.
Waarom zou ik je dan helpen en onderbouwing geven als je toch vooraf al stronteigenwijs bent?

Ga maar lekker katabool verder met trainen en cardio.

Het heeft er in de eerste instantie niks mee te maken of ik sneller spiermassa kwijtraak want ik ben helemaal geen spiermassa aan het kwijtraken. Ik zit op 200g eiwitten per dag.
Daarnaast zit ik 1000 kcal onder mijn onderhoud en doe ik nog cardio dus de kans dat ik zo wel lichter ben maar mijn bf net zo hoog is slaat natuurlijk al helemaal nergens op:p

Als je zoveel studie en ervaring hebt waarom geef je dan geen onderbouwd antwoord, dat is toch waar ik om vraag?
Hoe weet je dat je geen spiermassa aan t verliezen bent? Omdat je 200gr eiwitten eet zit je safe? Ga je toch op 800kcal zitten?

Hoe weet je dat je geen spiermassa aan t verliezen bent? Omdat je 200gr eiwitten eet zit je safe? Ga je toch op 800kcal zitten?

800 lijkt me wel wat weinig, dan heb ik geen energie meer voor work outs;)
Ik weet niet of ik spiermassa aan het verliezen ben, misschien wel wat, maar ik heb ook een vetpercentage van 15-18 momenteel. Ik ben niet ripped.
Mijn borstomvang is even groot en mijn buikomvang is kleiner geworden. Daarop baseer ik dat ik niet veel spiermassa verlies momenteel.

dit +1
200gram eiwit, 300gram eiwit, 1000gram eiwit, als jij te veel onder je onderhoud zit, en je gaat ook nog cardio uitvoeren, je lichaam zal energie zoeken en komt dan al snel bij je spieren waardoor je spier zal verzuren.
Een snelle manier van afvallen is er niet, je zal om je spieren te behouden rond de 0,5-1kg per week af willen vallen. Misschien moet je de sticky's maar is gaan lezen. Elke bodybuilder zal het zelfde zeggen. En om te gaan roepen dat martin geen verstand er van heeft is een beetje onlogisch want wat hij zegt klopt gewoon.

Terug
Naar boven