XXL Nutrition

advies en voorstellen

thefalcon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
73kg
Hallo,

Ik ben 22 jaar oud, weeg 73 kilo en ben 1,83 lang.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een geschikt schema om thuis te kunnen fitnessen.

Omdat ik toch weer wil beginnen maar niet het geld iedere maand kan missen wil ik thuis gaan sporten. ik doe 1 keer in de week aan cardio op dit moment en heb een halterstang met gewichten, dumbells en een halterbankje tot mijn beschikking, en wil met die middelen alle spiergroepen trainen. de bedoeling is om 3 keer in de week te gaan trainen. hebben jullie een schema of tips hoe ik dit het best kan verdelen?
is het slim om iedere dag dat ik wil trainen alle spiergroepen aan te pakken of kan ik dit het best verdelen over die 3 dagen. het liefste zie ik zoals iedereen zo snel mogelijk resultaat.

ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Groeten TheFalcon

Ik wil je niet meteen teleurstellen, maar fitness is niet alleen trainen het is ook eten, heel veel eten en eten is duur. Als jij niet genoeg geld hebt voor een fitness abbo, hoe ga jij je voeding oplossen?

• Topic Starter Topic Starter
het gaat me niet direct om een lijf van een bodybuilder, maar meer om gewoon een goed gevormd lijf.
qua eten is het niet zo dat ik heel ongezond leef. mijn eten is gewoon normaal en niet overdreven.
En omdat ik nog thuis woon is het eten nog makkelijk, gewoon aanschuiven haha.

ik zag deze op internet langskomen, want vinden jullie van dit schema? (ik weet niet of ik andere sites mag posten, anders verwijder ik de link weer)

http://fitnessjunk.nl/fitness-schemas/spiermassa-opbouwen/full-body/

Startersguide onderaan mn post ff doorlezen

Een lijf van een bodybuilder krijg je ook niet zomaar. Een goed gevormd lichaam is te doen ja, maar daarvoor moet je wel massa aankomen en massa komt van voeding. Daarvoor is een voedingsschema nodig en moet je precies weten wat je op een dag nodig hebt aan voeding.

Maar goed los van de voeding, een full body schema is perfect voor een beginner. Het schema wat je post is prima.

Lees idd de startersguide hierboven ^^^

het gaat me niet direct om een lijf van een bodybuilder, maar meer om gewoon een goed gevormd lijf.

qua eten is het niet zo dat ik heel ongezond leef. mijn eten is gewoon normaal en niet overdreven.

En omdat ik nog thuis woon is het eten nog makkelijk, gewoon aanschuiven haha.

ik zag deze op internet langskomen, want vinden jullie van dit schema? (ik weet niet of ik andere sites mag posten, anders verwijder ik de link weer)

http://fitnessjunk.nl/fitness-schemas/spiermassa-opbouwen/full-body/

Goed gevormd lijf - eten dus!
Mijn eten is gewoon normaal - definieer normaal, sultana, boterham en een avond eten?
Geen geld voor een gym - geen 9-15€ terwijl je met 22 thuis woont ? Wtf zeker geld nodig voor de weekenden. Bah!

Hoe ga je die oefeningen thuis doen van je link?!!? Met die paar kilotjes aan schijven? Dan mag je over 2-3 weken heel wat bijkopen wat dus geld kost.
En er staat spieropbouwende schemas, nou zonder eten kan dat niet.

Doei

Goed gevormd lijf - eten dus!
Mijn eten is gewoon normaal - definieer normaal, sultana, boterham en een avond eten?
Geen geld voor een gym - geen 9-15€ terwijl je met 22 thuis woont ? Wtf zeker geld nodig voor de weekenden. Bah!

Hoe ga je die oefeningen thuis doen van je link?!!? Met die paar kilotjes aan schijven? Dan mag je over 2-3 weken heel wat bijkopen wat dus geld kost.
En er staat spieropbouwende schemas, nou zonder eten kan dat niet.

Doei
@ the dutchoak / klootviool;
bedankt voor de tips, ik ga het zeker goed doorlezen! en mezelf meer verdiepen in de voeding!

@Nitsotov:
Grappig dat je direct start met het trekken van conclusies, terwijl je vast ook ooit begonnen bent... en niet alle kennis meteen in huis had. aangezien hier in de buurt de goedkoopste fitness 40 euro in de maand kost vind ik dat te duur ja!
Je zou er slimmer aan doen om de conclusie anders te trekken, het geld wat ik bespaar met het thuistrainen zou wel eens bedoeld kunnen zijn om juist een eigen huis te kopen.. en de schijven die zijn al aangeschaft, iedere keer een beetje via marktplaats hoeft zo duur niet te zijn. En wat betrefd de weekenden, nee ik ben toevallig niet iemand die zich ieder weekend arm drinkt... dus ook dat is al een foute conclusie.

@ the dutchoak / klootviool;
bedankt voor de tips, ik ga het zeker goed doorlezen! en mezelf meer verdiepen in de voeding!

@Nitsotov:
Grappig dat je direct start met het trekken van conclusies, terwijl je vast ook ooit begonnen bent... en niet alle kennis meteen in huis had. aangezien hier in de buurt de goedkoopste fitness 40 euro in de maand kost vind ik dat te duur ja!
Je zou er slimmer aan doen om de conclusie anders te trekken, het geld wat ik bespaar met het thuistrainen zou wel eens bedoeld kunnen zijn om juist een eigen huis te kopen.. en de schijven die zijn al aangeschaft, iedere keer een beetje via marktplaats hoeft zo duur niet te zijn. En wat betrefd de weekenden, nee ik ben toevallig niet iemand die zich ieder weekend arm drinkt... dus ook dat is al een foute conclusie.

Nou dan een serieus antwoord.
Lees de stickies in de voedingsectie je moet echt op je eten gaan letten namelijk.

Qua training is het schema wat je post gewoon goed. Alleen zul je dit thuis niet echt kunnen uitvoeren. Je hebt toch een squatrack of iets dergelijks nodig. Anders kun je niet zwaar squatten.
Schijven tot minimaal 100kg lijkt me wel nodig in ieder geval.
Dumbbels die je kan verstellen tot minimaal 30kg of mooie losse dumbbells :)

40€ is ronduit belachelijk. Dat mag dan wel een behoorlijke
Hardcoregym zijn! :@

Nou dan een serieus antwoord.
Lees de stickies in de voedingsectie je moet echt op je eten gaan letten namelijk.

Qua training is het schema wat je post gewoon goed. Alleen zul je dit thuis niet echt kunnen uitvoeren. Je hebt toch een squatrack of iets dergelijks nodig. Anders kun je niet zwaar squatten.
Schijven tot minimaal 100kg lijkt me wel nodig in ieder geval.
Dumbbels die je kan verstellen tot minimaal 30kg of mooie losse dumbbells :)

40€ is ronduit belachelijk. Dat mag dan wel een behoorlijke
Hardcoregym zijn! :@
ik ga me van de week eens goed verdiepen in de voeding..
en ga dan voor mezelf een schema opstellen met voeding en met oefeningen....
iedere keer als ik merk dat ik omhoog moet qua gewicht zal ik er dan ook gewichten bij kopen

dat hardcoregym valt mee, daar is deathliften verboden en de gewichten die gaan ook niet extreem hoog...
Hier in de buurt zijn geen goedkopere te vinden, nadeel van op een eiland wonen...

Verboden te deadliften...

40 euro? Damn dat is veel! Ik ga morgen of overmorgen naar een sportschool voor een proeftest. kost mij maar 15,95 in de maand ook omdat ik 14 ben dus lekker goedkoop ;)

Hallo,

Ik ben 22 jaar oud, weeg 73 kilo en ben 1,83 lang.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een geschikt schema om thuis te kunnen fitnessen.

Omdat ik toch weer wil beginnen maar niet het geld iedere maand kan missen wil ik thuis gaan sporten. ik doe 1 keer in de week aan cardio op dit moment en heb een halterstang met gewichten, dumbells en een halterbankje tot mijn beschikking, en wil met die middelen alle spiergroepen trainen. de bedoeling is om 3 keer in de week te gaan trainen. hebben jullie een schema of tips hoe ik dit het best kan verdelen?
is het slim om iedere dag dat ik wil trainen alle spiergroepen aan te pakken of kan ik dit het best verdelen over die 3 dagen. het liefste zie ik zoals iedereen zo snel mogelijk resultaat.

ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Groeten TheFalcon

Zou eens het boek (De krachttrainig methode van Frederic Delavier) kopen is eigenlijk speciaal geschreven voor mensen die thuis trainen, staan ook veel tips in!
Succes ermee

Terug
Naar boven