MuscleMeat

Advies gevraagd eerste kuur test-e & bold

Wat zeggen jullie? Beginnen met de ultra sust of met de winny? Daarnaast een frontload bold?

Frontload van bold, beginnen met ultra sust en eindigen met winny tot aan je nakuur. Ik zou als ik toch winny had het niet laten liggen tot je volgende kuur. Maar dat kan je tijdens je kuur alsnog besluiten natuurlijk wat je daarmee doet, is toch pas aan het eind.

Hoe groot een frontload bold moet zijn weet ik niet eigenlijk.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Als ik de roid calculator gebruik zie ik dat het, als ik optimale bloedwaarden wil, lastig is om de ultra sust in het schema te verwerken. Dit omdat de dosis test die ik gedurende de kuur mee laat lopen daar eigenlijk te laag voor is...
Het ziet er naar uit dat ik de ultra sust dus toch beter voor een volgende keer kan bewaren. Deze optie vervalt dus.

Optie 1: ls ik het goed berekend heb zou ik een frontload van ongeveer 1750 bold moeten nemen en 625 test-e. Dan zou ik de eerste dag wel meteen een speldenkussen worden. Daarnaast ook kans op test flu.

Optie 2: als ik het iets rustiger wil laten oplopen kan ik dag een 325mg test-e en 1000mg bold zetten. Op dag vier 250mg test-e en 625mg bold.
Dag acht gewoon 250mg test-e en 500mg bold en dat dan wekelijks herhalen natuurlijk.

Zonder frontload duurt het ongeveer 10 weken voordat m'n bloedwaarden op z'n hoogst zijn (op de dag van zetten 120mg werkzame stof). Da's dus wel lang wachten voordat het optimaal werkt...

Optie 3: na 4 weken zit het op 102mg op de dag van zetten (64mg bold en 38mg test). Ik kan dus ook gewoon de kickstart met winny doen (het originele plan). Ik maak me alleen een beetje zorgen om het effect van de winny op de pezen.

Met frontload kan je je trouwens afvragen of het nog wel nodig is om een kuur met bold dan minimaal 14 weken te doen. Misschien kan met een kortere kuur volstaan worden, wat het herstel zou moeten bevorderen. Daarbij hoef je niet lang te wachten tot wanneer het nou eindelijk eens inslaat en merk je snel genoeg of je voldoende resultaat boekt of dat je nog wilt verhogen.

Het nadeel is natuurlijk het risico op test flu (hoewel een dagje ziek zijn ook wel weer over gaat). Of denk ik er dan te licht over?
Een ander nadeel is natuurlijk dat je moeilijk meer kunt ingrijpen als er iets fout gaat. Maar goed, hoe groot is dat risico nu werkelijk...

Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit. Alle meningen worden gewaardeerd!

Waarom een frontload in je 1e kuur?
En dan ook nog test en bold.

Waarom een frontload in je 1e kuur?
En dan ook nog test en bold.

Dan is mijn vraag meteen terug; waarom niet?

De keuze voor test en bold is in het begin van het topic aan de orde geweest. Denk dat dit het beste past bij mijn doelen.

De frontload, daar ben ik dus nog niet helemaal over uit. Zonder duurt het echter wel lang voordat met name de bold optimaal werkt. Met frontload heb je uiteraard stabielere bloedwaarden en werkt het direct optimaal. Voor m'n gevoel haal ik dan meer rendement uit m'n kuur. Daarom neig ik naar een frontload.

Uit je reactie begrijp ik dat jij van mening bent dat een frontload voor een eerste kuur niet nodig is? Zou je dat kunnen toelichten?

Een compromis tussen het frontload vs kickstart verhaal zou kunnen zijn:

De eerste week 2x zetten ipv 1x en daarnaast gewoon kickstarten met winny.

Frontload van Test laten we zeggen 1250 en van bold 1800.
Veel voor 1e kuur.
Heb het hele topic niet gelezen.
Maar als jij de test te lang vind duren, neem dan andere esther eerst.

Frontload van Test laten we zeggen 1250 en van bold 1800.
Veel voor 1e kuur.
Heb het hele topic niet gelezen.
Maar als jij de test te lang vind duren, neem dan andere esther eerst.

Het plan is om 250mg test-e en 500mg bold per week te gaan zetten. Geen bizar hoge hoeveelheden lijkt mij.
Volgens de roid calc. is een frontload van 625 test en 1750 bold dan voldoende.

Wel veel om in 1 dag te zetten, maar de bloedwaarden komen niet hoger dan waar ze uiteindelijk toch zouden komen. Alleen met de frontload staan de waarden in 1 keer op z'n max. Zonder frontload bouwt het zich langzaam op en duurt het dus een week of 10 voordat ze op dezelfde waarden zouden staan als waar zij met de frontload in 1 keer op komen.

ga je zelf spuiten of laat je het doen?voeding en trainingschema al klaar?ga je nog andere suplemten erbij gebruiken?

ga je zelf spuiten of laat je het doen?voeding en trainingschema al klaar?ga je nog andere suplemten erbij gebruiken?

Ik ga zelf spuiten.

Trainingsschema zit in m'n koppie. Ga een 4 daagse spit doen. Extra nadruk op de onderarmen, kuiten, achterkant schouders en rotator cuffs. Daarbij ook wat extra letten op m'n gehele linkerzijde (ben rechts sterker en gespierder).

Ik begin meteen zodra ik terug kom van vakantie. Tijdens mijn vakantie zal ik niet veel met gewichten trainen, dus ik begin rustig met een niet te zwaar gewicht en wat meer herhalingen (+/- 12). Na een week of 4 ga ik denk ik wat zwaardere gewichten pakken en minder herhalingen (+/- 6). Daarna kijk ik gewoon even hoe het gaat en pas ik mijn plannen daarop aan.

Naast de KT wil ik ook m'n algehele conditie verbeteren. Dat betekend hardlopen, fietsen en misschien zwemmen. Ook blijf ik mijn vechtsporttrainingen volgen.

De basis voor m'n voedingsschema staat op papier, maar er komen mogelijk nog wat kleine aanpassingen. Ook ben ik nog wel bezig met vervang-maaltijden. Ook hierbij begin ik rustig met cleanbulken op iets minder dan 3200 kcals. E/k/v verhoudingen hanteer ik op ongeveer 35/45/20. Ook hier ga ik gewoon kijken hoe het gaat en zo nodig ga ik dingen aanpassen.

Qua supps ga ik voor multi vitaminen en visolie. Ik maak ook gebruik van eiwitten, havermeel en soms wat waxy maize. Tijdens de trainingen purple wraath (amino's).
Verder niets. Als ik ergens last van krijg zal ik misschien iets toevoegen (denk bijvoorbeeld aan glucosamine bij gewrichtspijn).

Ohja en ik heb nog twee potten cycle assist staan. Als ik de winny ga gebruiken, zal ik de cycle assist daanaast laten lopen (heb het toch liggen).

In de nakuur zal ik voor crea icm met een pre-workout booster gaan. Wellicht dan ook cycle assist of andere supps. Daar moet ik nog even over nadenken.

Laatst bewerkt:
Ja, ik zat te denken aan ultra sust voor de eerste twee weken (2x per week 1ml/350mg) als een soort kickstart-frontload combi. Daarna nemen de lange esters het wel over en kan ik verder gaan met de test-e (1x per week 1ml/250mg).

Ik zie dat jij ook vaker gekuurd hebt met bold. Hoe beviel de frontload?

tja ik heb verleden jaar test en bold gedaan,frontload bold 1600mg 2 weken lang en daarna op 800mg,maar ik vind bold echt crap,ik heb ongeveer 80 ml/200mg=16000mg weggespoten met eenzeer mager resultaat,voor mij nooit meer bold.

tja ik heb verleden jaar test en bold gedaan,frontload bold 1600mg 2 weken lang en daarna op 800mg,maar ik vind bold echt crap,ik heb ongeveer 80 ml/200mg=16000mg weggespoten met eenzeer mager resultaat,voor mij nooit meer bold.

Nou... duidelijk...
Nu maar hopen dat het voor mij beter uitpakt!
Is natuurlijk wel m'n eerste kuur, dus met een beetje mazzel ga ik er evengoed lekker op.

oke dan duidelijk man!!!ben benieuwd ik ga ook na min vakantie beginnen alleen ik neem nog 1weekje om op te bouwen met trainen en dan ga ik beginene met me eerste injectie!ga je op vakantie gewoon effe genieten?kwa voedingen effe helemaal los?

oke dan duidelijk man!!!ben benieuwd ik ga ook na min vakantie beginnen alleen ik neem nog 1weekje om op te bouwen met trainen en dan ga ik beginene met me eerste injectie!ga je op vakantie gewoon effe genieten?kwa voedingen effe helemaal los?

Zit nu nog in de cut. Tijdens de vakantie blijf ik er wel op letten. Wil niet alles er meteen weer aan eten. Hoop droog terug te komen van m'n vakantie.
Heb overwogen om ook een weekje of misschien 2 te wachten om eerst weer even te wennen aan de gewichten, maar heb besloten dat toch niet te doen. Tijdens m'n vakantie blijf ik wel sporten, alleen waarschijnlijk niet veel met gewichten. Na de cut groei ik altijd extra goed. De vakantie zie ik als een soort rust, waarna ik ook weer extra goed groei. Bovendien versneld de aas het herstel, dus vind ik het niet nodig om eerst weer in te komen. Zal alleen wel flinke spierpijn hebben de eerste 1 a 2 weken. Maar dat is alleen maar lekker! :devil:

precies zo denk ik er net zo over ga 3weekjes weg effe helemaal rust heb bijna een jaar lang elke week wel 4/5 gesport nu effe 3weekjes je lichaam verwennen waar het na verlangt!

precies zo denk ik er net zo over ga 3weekjes weg effe helemaal rust heb bijna een jaar lang elke week wel 4/5 gesport nu effe 3weekjes je lichaam verwennen waar het na verlangt!

Blijf wel letten op wat je eet. Doordat je in je vakantie niet traint en je je waarschijnlijk sowieso minder beweegt, is je cal. behoefte een stuk lager. Als je dan ook nog eens flink gaat vreten gaat het hard, geloof me!
Het zou zonde zijn als je je nu vlak voor je kuur nog even vetmest terwijl je op zo'n mooi vet % zit.

Back OT.

Momenteel neig ik het meest naar een combi van een frontload en kickstart.

Week 1 500mg test e / 1250mg bold (verdeelt over 2 dagen)

Daarna gewoon 250 test en 500 bold per week zoals gepland.

Naast de lichte frontload evengoed een kickstart met winny. Ik denk aan 40mg voor de eerste 25 dagen (precies 1 potje). Dat lijkt mij dan wel voldoende. Dan bewaar ik het andere potje voor een eventuele volgende keer.

Meningen hierover?

Laatst bewerkt:
Zo-wie-zo zou ik eerder kickstart doen dan frontload.
Neem anders de 1e 2 weken Test P.

Als je wil dat je test snel werkt, neem je andere esthers.
WIl je gewoon test e zetten, maar niet 3 á 4 week wachten, dan neem je bijv diana.
Je moet niet denken van vandaag spuit erin, morgen allemaal PR's.
Het heeft ff tijd nodig.
Frontload kan natuurlijk wel, maar voor 1e kuur zou ik gewoon kickstart nemen
\peace

Mack,

Ik ben blij met je reactie! :thumb:
Alleen geef je wel een paar stellingen over wat je kan doen, maar nog geen argumenten.

Een frontload zou stabielere bloedwaarden moeten geven en ervoor moeten zorgen dat de aas sneller werkt. Beide voordelen dus.
Het enige nadeel wat ik zo snel kan verzinnen is het risico op test-flu, maar met de hoeveelheden die ik gebruik en dat dan ook nog eens verdeelt over meerdere dagen, lijkt mij de kans op flu erg klein.

De vraag is dus of er andere nadelen van een frontload zijn, die ik over het hoofd zie.

Als je wil dat je test snel werkt, neem je andere esthers. Kan, maar dat betekend meer prikken en aangezien ik dat nog nooit gedaan heb, weet ik niet of het dan wenselijk is om meteen EOD te moeten zetten. Een kickstart of frontload kan natuurlijk ook. Bovendien maak ik me om de test niet zo'n zorgen. Maar die bold. Die heeft een lange ester en van wat ik heb gelezen duurt het lang voordat die goed werkt. Daarom dat ik een frontload, al dan niet in combinatie met een kickstart overweeg. Daarbij zou je met een frontload stabielere bloedwaarden krijgen.

WIl je gewoon test e zetten, maar niet 3 á 4 week wachten, dan neem je bijv diana. Kan ook. Of een andere kickstart natuurlijk. Maar waarom geen frontload?

Je moet niet denken van vandaag spuit erin, morgen allemaal PR's.
Het heeft ff tijd nodig. Hoef ook niet meteen de eerste week PR's te breken, maar lees vaak dat men moet wachten tot ongeveer week voordat de bold begint te werken. Met een frontload zou het hopelijk eerder werken. Daarbij wederom het stabielere bloedwaarden verhaal.

Frontload kan natuurlijk wel, maar voor 1e kuur zou ik gewoon kickstart nemen. De vraag blijft; waarom? En wat heeft het ermee te maken dat het m'n eerste kuur wordt? In het artikel van Big-T over frontload en bloedwaarden wordt het juist aangeraden voor beginners. Dit omdat het gezonder is dan kickstarten met orals en omdat het voor een beginner niet altijd wenselijk is om EOD te moeten prikken.

Terug
Naar boven