XXL Nutrition

advies gevraagd!

SteveBo

Novice
Waardering
0
Hey guys,

Nou goed, kom net achtereenvolgens van de sportschool en het ziekenhuis vandaan....

Ik was gewoon lekker incline dumbbell press aan het doen, en spontaan "begeeft" mijn borst het (en train bij uitzondering ens een keer alleen), neemt m'n schouder het over en *sssskkrrrrgggghhhh* in m'n schouder.. Schouder gescheurd..
Ik heb serieus nog nooit zoveel pijn gehad en heb de dumbbells neergesmeten en ben ergens rustig gaan zitten waar ik ong. 10 min heb geprobeerd niet flauw te vallen...

Ik moet nu ****ing VIER WEKEN (!!!) rust houden.
Da's lekker k*t natuurlijk, aangezien ik 5 dagen per week train..

Wat kan ik nu de aankomende maand doen om zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen??
L-glutamine? Hoge dosis eiwitten?

Overigens ben ik van plan lekker te gaan cardio'n en veel buikspieren te trainen (om niet stil te zitten, en wat droger te worden..)

Alvast bedankt!

Neem idd gewoon veel eiwitten en drink voldoende. Probeer alles te trainen wat je kan (buik, benen) en blijf eten! Je zal merken dat je eetlust af zal nemen naatmate je minder traint. Het zal niet schrikbarend zijn wat je in 4 weken kwijt raakt, maar reken toch wel op iets. Gelukkig zit het er dankzij je spiergeheugen ook zo weer aan.

Succes ermee.

Beterschap :thumbs: , benentrainen zal erg belangrijk worden en in vier weken zul
je niet echt achteruit hollen. Zorg dat je voeding o.k. is en het komt allemaal goed :dance:

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de reacties!

Ik hoop idd dat ik niet te snel achteruit zal gaan, het begint er namelijk eindelijk goed uit te zien...

Ik ga vanmiddag nog even een extra pot proteine halen en naast goed eten 3x daags een eiwit-shake nemen.
Ik heb trouwens toch besloten glutamine aan te schaffen, in de hoop de spierafbraak te minimaliseren

Oei...

Er is op dit forum wel eens een onderzoek gepost over stoppen met trainen en spierafbraak. En vier weken rustig aandoen zal je niet doen laten krimpen.

Ik merk uit je post dat je wel keihard aan de andere dingen wilt gaan werken. Maar is het wellicht een idee om gewoon eens vier weken niets en dan ook niets te doen? Dan kan je daarna weer helemaal fris gaan revalideren en dus rustig aan beginnen. Zonder dat je het risico loopt om eerder al een gewichtje te pakken...

Maar beterschap,

The_Oak

beterschap iig geval, nou kan je wel lkkr hard de rest bij werken ;)

The_Oak zei:
Oei...

Er is op dit forum wel eens een onderzoek gepost over stoppen met trainen en spierafbraak. En vier weken rustig aandoen zal je niet doen laten krimpen.

Ik merk uit je post dat je wel keihard aan de andere dingen wilt gaan werken. Maar is het wellicht een idee om gewoon eens vier weken niets en dan ook niets te doen? Dan kan je daarna weer helemaal fris gaan revalideren en dus rustig aan beginnen. Zonder dat je het risico loopt om eerder al een gewichtje te pakken...

Maar beterschap,

The_Oak

4 weken???

ik ga met zomer vakans 5 weken weg, dan eet ik 5 weken bagger, zit dus niet geweldig te eten.
hoe zit dat dan??
raak je veel kwijt zo snel??

beterschap, dude.. Goeie zaak dat je met dumbbells drukte, en niet met een barbell ;)

Met het memory-effect in je achterhoofd zou ik me niet al te veel zorgen maken over vier weken stil zitten. Kan alleen maar een top-boost voor je motivatie opleveren, en je bent zo wel verzekerd van een zo snel mogelijk herstel.

Veel succes!!

Terug
Naar boven