MuscleMeat

Advies gevraagd

Cubbus

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
90kg
Hey allemaal, om te beginnen zal ik mezelf even voorstellen en mijn doel duidelijk proberen te maken.

Ik ben een 21 jarige student die wat aan zijn lichaam wil doen dmv een combinatie van kracht en cardio.
Ik weeg momenteel +-90kg voor ongeveer een 1.90m groot te zijn en heb wel een buikje...

Daarom dacht ik allereerst om gewoon een krachtstation te kopen.
Maar ik heb hier al heel wat gelezen en zag meestal train gewoon met losse gewichten, is veel beter, en ook de argumenten en dan toch maar besloten dit te gaan doen. Ik zou er persoonlijk wel voor opteren om gewoon met dumbbells te werken ipv een halter, ik kan later eventueel nog overschakelen/erbij nemen dan heb ik toch de gewichten al.
Of denken jullie dat met mijn doelstelling ik evengoed gewoon een krachtstation kan kopen aangezien ik het gewoon zou willen doen als extra ter vetverbranding?

Nu kan je al denken, ga toch gewoon naar de sportschool... Wel ik zou liever thuis trainen om volgende reden: tijdsbesparing... ik ga 5 dagen per week naar school en 1 dag in de week werk ik (6dagen bezet dus). Als ik dan 3x in de week zou gaan zit ik alles samen +-75 minuten in de wagen (H&T) en die tijd kan ik dan beter besteden denk ik zo. En op internet vindt ik genoeg informatie en tips om een goede combo van oefeningen samen te stellen.

Dus zou ik mij wat materiaal willen aanschaffen, indien er dingen zijn die beter/goedkoper kunnen mag je dit gerust posten!
Bankje
Voor de gewichten twijfel ik dan weer tussen: deze set en losse gewichten (8x 1.25kg, 8x 2.5kg en 4x 5kg; dus tot 25 per dumbbell ik denk dat ik hiermee meer dan voldoende heb om een hele tijd mee door te komen) + deze bars.
Dit wat betreft het kracht gedeelte.

Dan kom ik bij de cardio, hierbij twijfel ik sterk tussen een crosstrainer en een roeitrainer. Welk van deze 2 is het meest effectieve in combinatie met krachtoefeningen? Beiden zijn vooral gericht op de benen, maar is een roeitrainer dan niet handiger als extra training op de buikspieren?
Bij deze dacht ik aan volgende modellen: cross en roeitrainer.
Is dit que training van spiergroepen een groot verschil of is het verschil heel klein en is het gewoon afhankelijk van gevoel per toestel dan?

Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie me helpen een definitieve keuze te maken!

Hey Cubbus, Welkom.

Lees de stickys over voeding en trainingschema's, Daar kan je echt veel uit leren en dan moet je hier maar ff je voeding/training schema poste en helpe ze je graag verder.

Ivm met thuis trainen, Ikzelf train ook thuis heb men eigen homegym en ook alles aangekocht bij Helisport. heb wel 3jaar in een fitness getrained in de buurt voor ik thuis begon.

Ikzelf heb als eerste benchpress gekocht en 120kg gewichten en een bankje met rubbere dumbbells en zo uitgebreid en ondertussen heb ik bijna alles.
voor cardio hab ik een loopband aangekocht :).

Roeitrainer is super, als je er één koopt ga dan wel even goed op je techniek letten (staat genoeg op internet) want anders haal je niet het maximale eruit.

Krachtstation niet kopen en met losse gewichten gaan werken. Ik raad je wel een barbell aan.

Hoi, welkom!
Verstandig dat je je eerst oriënteert, alvorens te handelen.
Krachttraining en cardio zijn een heel sterke combinatie om wat spiermassa te winnen en vet kwijt te raken.
Denkend vanuit jouw situatie zie ik wel een beertje op de weg.;)
Thuistrainen kan in theorie net zulke goede resultaten opleveren als trainen op een sportschool. Sterker nog, we hebben een landgenoot die het met thuistrainen tot het allerhoogste niveau ter wereld schopte (Appie!). Maar goed, dat was een andere tijd en een ander persoon.
Het succes van thuistrainen hangt van heel veel factoren af. Een daarvan is de juiste spullen, maar minstens zo belangrijk is de vorm van je oefeningen. En daar gaan echt hele volksstammen de mist mee in. Jij wilt niet weten hoeveel trainingsapparatuur er op zolders ligt te verstoffen, omdat ze voor de eigenaar niet de gewenste resultaten opleverden. Het is heel lastig om in je eentje precies de juiste en meest optimale uitvoering van alle oefeningen te bepalen. Daarin biedt een sportschool dus echt een groot voordeel. Daarnaast kun je op (sommige) sportscholen ook heel goede voedingsbegeleiding krijgen en kun je je voortgang laten monitoren en evt. dingen aanpassen. En ook niet onbelangijk, een goede sportschool helpt ook enorm qua motivatie. Ook hierop haken echt ongelofelijk veel mensen af. Dus idd. mijn advies zou toch zijn, ga naar een sportschool en doe fullbody-workouts. Dat hoeft echt niet zoveel tijd te kosten.
Mocht je daarnaast toch een cardio-apparaat willen kopen, dan zou ik persoonlijk zeker gaan voor een crosstrainer. Dat is echt heerlijk voor fullbody-cardio. Maar goed, dat is mijn mening, dus.
Veel succes en plezier!

Hoi, welkom!
Verstandig dat je je eerst oriënteert, alvorens te handelen.
Krachttraining en cardio zijn een heel sterke combinatie om wat spiermassa te winnen en vet kwijt te raken.
Denkend vanuit jouw situatie zie ik wel een beertje op de weg.;)
Thuistrainen kan in theorie net zulke goede resultaten opleveren als trainen op een sportschool. Sterker nog, we hebben een landgenoot die het met thuistrainen tot het allerhoogste niveau ter wereld schopte (Appie!). Maar goed, dat was een andere tijd en een ander persoon.
Het succes van thuistrainen hangt van heel veel factoren af. Een daarvan is de juiste spullen, maar minstens zo belangrijk is de vorm van je oefeningen. En daar gaan echt hele volksstammen de mist mee in. Jij wilt niet weten hoeveel trainingsapparatuur er op zolders ligt te verstoffen, omdat ze voor de eigenaar niet de gewenste resultaten opleverden. Het is heel lastig om in je eentje precies de juiste en meest optimale uitvoering van alle oefeningen te bepalen. Daarin biedt een sportschool dus echt een groot voordeel. Daarnaast kun je op (sommige) sportscholen ook heel goede voedingsbegeleiding krijgen en kun je je voortgang laten monitoren en evt. dingen aanpassen. En ook niet onbelangijk, een goede sportschool helpt ook enorm qua motivatie. Ook hierop haken echt ongelofelijk veel mensen af. Dus idd. mijn advies zou toch zijn, ga naar een sportschool en doe fullbody-workouts. Dat hoeft echt niet zoveel tijd te kosten.
Mocht je daarnaast toch een cardio-apparaat willen kopen, dan zou ik persoonlijk zeker gaan voor een crosstrainer. Dat is echt heerlijk voor fullbody-cardio. Maar goed, dat is mijn mening, dus.
Veel succes en plezier!

Wie is appie ???

ik zeg: thuis trainen! heerlijk, 's ochtends voordat je aan de slag moet, je dag beginnen met een goede training. zelf doe ik ma/wo/vr krachttraining (zie http://stronglifts.com) en di/do/za cardio op een hometrainer (stationary bike). daarbij heb ik een voedingsschema opgesteld volgens het "burn the fat, feed the muscle" systeem van tom venuto. allemaal wijsheid afkomstig van dit forum! (man, i'm glad i joined!)

succes en geniet!

(wat betreft motivatie: het stronglifts programma is echt verslavend, dus dat komt wel goed)

:eek:O.k., je bent 17, dus waarschijnlijk moet ik het je vergeven...;)

Maar in het kader van 'ken je klassiekers':
Appie Steenbeek, de een na succesvolste Nederlandse bodybuilder allertijden. En voor het geval we nu discussie krijgen, hij was met Berry de enige Nederlander die ooit op het Olympiapodium stond. En dat is de belangrijkste bb-wedstrijd ter wereld. Vandaar.
http://bigbodybuilders.blogspot.com/2008/12/appie-steenbeek-photo-pic.html

Terug
Naar boven