MuscleMeat

Advies gevraagd

Cubbus

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
90kg
Hey allemaal, om te beginnen zal ik mezelf even voorstellen en mijn doel duidelijk proberen te maken.

Ik ben een 21 jarige student die wat aan zijn lichaam wil doen dmv een combinatie van kracht en cardio.
Ik weeg momenteel +-90kg voor ongeveer een 1.90m groot te zijn en heb wel een buikje...

Daarom dacht ik allereerst om gewoon een krachtstation te kopen.
Maar ik heb hier al heel wat gelezen en zag meestal train gewoon met losse gewichten, is veel beter, en ook de argumenten en dan toch maar besloten dit te gaan doen. Ik zou er persoonlijk wel voor opteren om gewoon met dumbbells te werken ipv een halter, ik kan later eventueel nog overschakelen/erbij nemen dan heb ik toch de gewichten al.
Of denken jullie dat met mijn doelstelling ik evengoed gewoon een krachtstation kan kopen aangezien ik het gewoon zou willen doen als extra ter vetverbranding?

Nu kan je al denken, ga toch gewoon naar de sportschool... Wel ik zou liever thuis trainen om volgende reden: tijdsbesparing... ik ga 5 dagen per week naar school en 1 dag in de week werk ik (6dagen bezet dus). Als ik dan 3x in de week zou gaan zit ik alles samen +-75 minuten in de wagen (H&T) en die tijd kan ik dan beter besteden denk ik zo. En op internet vindt ik genoeg informatie en tips om een goede combo van oefeningen samen te stellen.

Dus zou ik mij wat materiaal willen aanschaffen, indien er dingen zijn die beter/goedkoper kunnen mag je dit gerust posten!
Bankje
Voor de gewichten twijfel ik dan weer tussen: deze set en losse gewichten (8x 1.25kg, 8x 2.5kg en 4x 5kg; dus tot 25 per dumbbell ik denk dat ik hiermee meer dan voldoende heb om een hele tijd mee door te komen) + deze bars.
Dit wat betreft het kracht gedeelte.