XXL Nutrition

Advies gevraagd

DJMaster

Novice
Waardering
0
Ik heb een vraag aan ervaren bodybuilders. Op dit moment ben ik massa aan het opbouwen. mijn vraag luidt: is het beter om een spiergroep een keer per week te trainen of vaker? Mijn split ziet ongeveer zo uit:
maandag: Borst+biceps
dinsdag: benen+onderarmen
woensdag:rust
dond: schouders+trapezium
vrijdag: rug+triceps
zat+zon rust

Schema ziet er opzich goed uit, leuk split schema.
1 keer per week kan je ze trainen ja, kan ook vaker maar dan zou ik niet voor een splitschema gaan, maar UB/LB of fullbody oid.

En btw; schema's in 't subforum.;)

Dat moet je zelf uitproberen, mits je wel een goede voeding hebt.

:thumbup: harpep

ik zelf train 6 keer per week veel spiergroepen apart sins ik alles 1 keer per week traint ben echt goed vooruit gegaan

6 x per week rat en dan alles 2 x ??? mwa ... als ik er zo over denk...

Op zich als je alles echt opdeelt zoals bijv:

MA: rug
DI: triceps
WO: benen
DO: borst
VR: biceps
ZA: schouders
ZO: vrij

Wanneer je: abs niet zou doen,onderarmen ook niet en kuiten 1 x in de week en je traint per keer niet langer dan 40-45 minuten ( biceps-triceps 30-35 minuten max) zou het best eens kunnen werken. Wanneer je de sets,aantal oefeningen wat minimaliseert ( rug 4 oefeningen, borst 3, schouders 3, benen 4 etc...) en alles dus letterlijk kort maar toch zwaar,krachtig,intensief houdt.

Mij is het te zwaar, ik heb minimaal ''2 full days off'' nodig per week...

Maar dan nog 2 x alles per week?? dat zou overkill voor mij zijn.

Ik ben ook van mening dat je zelf moet uit proberen wat het beste voor je werkt.
Ik het jaren 6 dagen getraint en deed alles 2 x in de week.
Dit jaar ben ik naar 3 x in de week gegaan en alles 1 x en heb meer resultaat geboekt in dit jaar dan de voorgaande jaren.

Terug
Naar boven