Fitness Seller

Advies nodig! [Afvallen]

Edi96

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
120kg
Hey! Mijn naam is Ed en ik ben zopas geregistreerd op Dbb!

Ik weeg 120 kg en ik ben 18 jaar oud (Overgewicht dus), met een lengte van 1.87.
Graag zou ik rond de 95 - 100 kg willen wegen tegen de zomer. Ik heb daarvoor een zitten googlen en het zou eigenlijk best haalbaar zijn volgens verschillende bronnen...

Dat betekend dus per maand ongeveer 4 a 5 kg eraf! (Is dat gezond?)
Dagelijks drink ook ook meer dan 2L water.

Mijn voedingsschema/trainingsschema zou ik ook graag willen aanpassen:

*Maandag

07:00 - Ripped! van Body & Fit voor het eten van Griekse yoghurt met daarbij groene thee erna?
10:00 - Smart Bar van body en fit Body & Fit
12:00 - Smart Protein van Body & Fit
14:00 - Smart Bar van Body & Fit
16:00 - Broccolisoep
16:00 - 30min crosstrainer (400 - 425 calorieën eraf!)
18:00 - Fruit? (Banaan/appel/sinaasappel/...?)
22:00 - 60min crosstrainer (800 - 850 calorieën eraf!)
23:00 - Smart Protein van Body & Fit
23:01 - Slapen

*Dinsdag

07:00 - Ripped! vanBody & Fit voor het eten van Griekse yoghurt met daarbij groene thee erna?
14:00 - Smart Bar van body en fit Body & Fit
16:00 - groentesalade
18:00 - Fruit? (Banaan/appel/sinaasappel/...?)

*woensdag

08:00 - Ripped! van Body & Fit voor het eten van Griekse yoghurt met daarbij groene thee erna?
16:00 - Smart Bar van Body & Fit
18:00 - Vis / vlees / eieren hardgekookt

Dit is ongeveer mijn idee (loopt tot zaterdag, zondag rusten :cool:) wat ik denk dat zou werken, natuurlijk zou ik ook graag tijd vrijmaken voor bijvoorbeeld de borstkas, biceps, triceps te trainen (thuis trainen wel, de fitness is zeer lang rijden!:mad:)

Graag meningen of opmerkingen!

Alvast bedankt ;)

Goed dat je wil afvallen!

Sorry maar je eetschema is echt crap.
Lees alle sticky's in de voeding sectie eens. Hier lees je hoe je je schema moet maken. Waar je vooral op letten etc.
Zorg voor 2 gram eiwit per kg lichaams gewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht.

Bereken je onderhoud. doe dit maar je activiteitsfactor en stel je voedingsschema hier op in.
Ga ongeveer 500 kcal onder je onderhoud zitten.

Succes
ps
gooi die smart protein en smart bars eruit. Allemaal onzin. Eet liever lekker vast voedsel en clean

• Topic Starter Topic Starter
@sam1234

Bedankt voor je antwoord! Zal eens die sticky's lezen!

En inderdaad mijn schema is echt crapy, de reden daarvoor is omdat ik niet echt weet hoe ik efficiënt moet afvallen, hopen dat het na het lezen van de sticky's wat beter zal zijn!

Ik zou al die dure producten weglaten. Gezond eten, niet teveel, en lekker sporten doet bij jou al wonderen. Succes met een uur op de crosstrainer staan, na 1 aflevering south park heb ik al vaak geen zin meer...liever hardlopen of MTB!

Hoe lang eet je al zo?

En hoe lang "train" je al?

Als je nog maar pas begonnen bent, zou ik eerst elke dag 30 - 45 min gaan wandelen, als je dat 2 maanden kunt opbrengen, ga dan op de crosstrainer staan... Niet te hard van stapel lopen en alle dingen in 1x tegelijk beginnen doen

Snel die body en fit producten uit je eet schema's halen. Allemaal inferieure producten

Je kan heel goed met een fatsoenlijk eetschema en bewegen goed afvallen.
Ik ken iemand die was 146 kg.. bij 1,97 kg.. hij at te weinig. Kon niet sporten ivm chroische ziekte maar wel wandelen. Door een goed voedings schema en per dag 2x een half uur stevig wandelen was hij in een jaar 26 kg kwijt. Zonder er echt moeite voor te hoeven doen. Het is dus echt wel mogelijk.

Doe er kracht training bij en het zal echt wel lukken. Het is alleen een kwestie van doorzetten en volhouden. Ook als je een keer op een plateau zit. Staar je niet blind op het eindgewicht wat je wil hebben. Begin gewoon met een goed voedings schema en let op dat je niet té weinig gaat eten. Dat is een veel gemaakte fout. Beter geleidelijk omlaag dan een crash dieet waarna je weer aankomt. Een goed voedings schema en een levens stijl aanpassing zijn makkelijk en goed vol te houden.

Dus reken je onderhoud uit en maak een eetschema met normale producten. Mocht je met eiwitten niet uitkomen dan kan je een shake overwegen. Neem gewoon een normale whey/isolaat... voor afslank shakes betaal je vaak veel meer en zit meer suiker in.

Heel veel succes. Het is echt wel mogelijk.

Hoe lang eet je al zo?

En hoe lang "train" je al?

Als je nog maar pas begonnen bent, zou ik eerst elke dag 30 - 45 min gaan wandelen, als je dat 2 maanden kunt opbrengen, ga dan op de crosstrainer staan... Niet te hard van stapel lopen en alle dingen in 1x tegelijk beginnen doen

++

Begin langzaam, te snel kan uiteindelijk tegen je werken tenzij je vrij ervaren bent in de sportschool

• Topic Starter Topic Starter
Boys, bedankt voor jullie reacties, heeft me zeker iets geleerd.

Ik heb wel een vraagje, ik heb vroeger 7jaar lang zwemmen gedaan op 'topniveau' en ik heb echt wel dikke/brede benen haha, ik kan dus zeker 1uur aan een stuk op de crosstrainer op een hoge niveau doen, denken jullie dat het gezond is?

Nogmaals bedankt voor de vele reacties!

Vroeger.. Je bent 18!
Als je het kan en leuk vindt, waarom niet? Het gaat om je kcals, niet hoe lang je sport. Jouw pens gaat eraf in de keuken, niet op de crosstrainer.

Vroeger.. Je bent 18!
Als je het kan en leuk vindt, waarom niet? Het gaat om je kcals, niet hoe lang je sport. Jouw pens gaat eraf in de keuken, niet op de crosstrainer.
Niet helemaal. Als je te weinig eet en ook nog een uur op een crosstrainer gaat staan dan heb je wel kans dat je ook spiermassa verliest. Dus dan moet ie er wel "genoeg" bij eten dat zijn kcal deficit niet té groot wordt.

Veel eten betekent niet dat je aankomt, verkeerd eten wel. Jij eet op dit moment veel te weinig.
Probeer het eerst uit gewoon voedsel te halen.

Als je zo weinig eet gaat je lichaam in een 'overlevingsmodus' waardoor je niet optimaal vet gaat verbranden. Buiten het feit dat je stofwisseling héél laag wordt. Door je voeding 300 tot 500 kcal onder je onderhoud voorkom je de slome stofwisseling. Probeer wel geregeld te eten, 6x per dag om je stofwisseling actief te houden.

Lees je inderdaag nog eens wat beter in. Met zo veel cardio verbrand je ook weer veel kcal waardoor je waarschijnlijk lager als 500 kcal onder onderhoud uitkomt.

Ik ben zelf van 34% lichaamsvet naar momenteel ongeveer 13% gegaan en ik heb ervaren dat meer eten juist goed is voor je vetafname, mits het de juiste voedingsbronnen zijn.

Succes ermee!

Veel teveel supplementen. Zorg voor een goed voedingsschema, zijn veel sticky's over. Is makkelijk te doen en goed vol te houden mits je tijd en energie erin steekt. Succes

eerst en vooral: ik zou ook rustiger beginnen met de cardio. je lichaam moet er wat aan wennen + je gaat het beter volhouden als je na je cardio niet totaal uitgeput bent. ( op lange termijn mag dat best maar zou er niet mee beginnen).
Als je toch perse zoveel cardio wil doen moet je eerst even berekenen wat je dagelijkse kcal behoefte is. Stel nu je onderhoud is 2500 ( fictief getal) en je eet dagelijks maar 1800, doe daar nog eens jouw cardio bij en je zit op 900 kcal per dag ( volgens mij ben je dan over een week hartstikke dood ( beetje overdreven uiteraard))

Overigens je voeding: je wil niet leven op proteïne reepjes enzo van body n fit. Je wilt gezond en gevarieerd eten en dat op zon manier interessant maken dat je dat liefst de rest van je leven vol kan houden. ( ik ken niemand die 30 jaar lang enkel proteinereepjes eet, lol). Denk aan rijst, Kip, kwark, groeten zo veel je wil, havermout, tonijn, zalm, volkoren pasta, ... ( met de pasta en de rijst wel opletten, zeker niet te veel. maar van te weinig ga je niet rapper afvallen)

Boys, bedankt voor jullie reacties, heeft me zeker iets geleerd.

Ik heb wel een vraagje, ik heb vroeger 7jaar lang zwemmen gedaan op 'topniveau' en ik heb echt wel dikke/brede benen haha, ik kan dus zeker 1uur aan een stuk op de crosstrainer op een hoge niveau doen, denken jullie dat het gezond is?

Nogmaals bedankt voor de vele reacties!

Persoonlijk vind ik cardio op lange duur niks en zie ik het niet alleen als een vet verbrander, maar ook als een spierzuiger.. Mijn cardio sessies zijn kort, 15min, met een hoge intensiteit, oplopend 12-15km/h hardlopen. Werkt voor mij uitstekend, misschien iets om over na te denken ipv. een uurtje crossen.

persoonlijk vind ik cardio op lange duur niks en zie ik het niet alleen als een vet verbrander, maar ook als een spierzuiger.. Mijn cardio sessies zijn kort, 15min, met een hoge intensiteit, oplopend 12-15km/h hardlopen. Werkt voor mij uitstekend, misschien iets om over na te denken ipv. Een uurtje crossen.

+1000

Loop niet te hard van stapel met afvallen of combineer het in ieder geval met krachttraining. Ik ben ook dmv cardio in een kleine 6 maanden 30KG kwijtgeraakt, achteraf een tikkeltje spijt dat het zo snel is gegaan zonder KT.
Gevolg was dat alles een beetje hing en ik totaal geen figuur had..

En haal aub je calorieeen uit vast clean voedsel en niet alleen uit supplementen. Het is een aanvulling en niet iets waar je voedingsschema gebaseerd op moet zijn, een shake of bar zal vast af en toe lekker zijn ter afwisseling. Ga laag in je carbs als je niet traint, alvorens je training zou ik wel wat carbs innemen aangezien je anders echt te weinig energie hebt aangezien je al onder onderhoud eet waarschijnlijk. Bereken je behoefte en ga daar 300/400 calorieeen of iets onder zitten, hoef je ook geen uren op de crosstrainer te slijten.

Goed dat je gewicht kwijt wilt.
Om je vraag te beantwoorden of 4/5 kilo per maand teveel is om af te vallen, ik denk het niet. Als ik naar je voedingschema kijk zie ik vooral producten van Body en Fit, dit is wel oké maar het is toch echt teveel. Een gezonde voeding is erg belangrijk als je gewicht wilt verliezen. Kip en groenten zorgen ervoor dat je de benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt.

Terug
Naar boven