XXL Nutrition

advies reizen op avontuur en werken

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt mij alsof je je beter zou omscholen en een job zoekt die je graag doet.

Hehe ik had tien jaar geleden toen ik mn hbo moest kiezen al geen inspiratie, maar voor iets met internet gegaan, en nu zou ik het al helemaal niet weten. Kan ook niet eerst weer 4+ jaar gaan studeren en dan pas werken, het moet nu.

Wat ik wel heb gezien zijn cursussen op reis,http://www.xtreme-gap.nl maar daar moet ik dan eerst weer budget en ruimte voor creeren.

---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:02 ----------

Als je moeilijkheden met jezelf hebt dan gaat verhuizen niet helpen imo. Je kunt niet vluchten voor jezelf, beter zoek je uit waardoor je je zo voelt.
Sterkte

Hehe daar ben ik me zeer van bewust. Ik wil niet perse van mezelf weg vluchten, maar juist naar een situatie waar ik meer tot uiting kan komen en met meer ervaringen geprikkeld word. Enmezelf ook weer even hard kan tegenkomen, maar ik ga toch liever een romantisch beeld achterna dan uitzichtloos achter een bureau in dit grauwe landje zitten afvragen waarom ik me doodverveel.

---------- Post added at 12:18 ---------- Previous post was at 12:15 ----------

Ik heb vaker mensen gezien die vanwege persoonlijke problemen zijn gaan reizen. Die komen met enorme (15.000 - 25.000) schuld terug en zodra ze thuis zijn, kunnen ze alleen maar denken aan een nieuwe reis.

In mijn opzicht niet bepaald een manier om je depressiviteit of je sociale problemen op te lossen.

Huh hoe krijgen ze dat voor elkaar haha ik weet niet eens hoe je een schuld kunt krijgen (ja studieschuld) 25k is wel een aardige vakantie heh.

Herken mezelf hier wel een beetje in. Ben bijna klaar met mijn opleiding informatica, maar zie mezelf dit niet mijn hele leven doen. Achteraf ook voor de verkeerde opleiding gekozen. Geen zin om nu weer 4 jaar te studeren..

De blog van deze kerel kan misschien interessant zijn, mocht je het ooit willen doen. En dan in het bijzonder deze post: http://www.wanderingearl.com/how-i-can-afford-my-life-of-constant-travel/

Op het eerste zicht lijkt het geweldig, maar als je verder gaat kijken, moet je er heel wat voor over hebben. Je hebt geen enkele zekerheid, op geen enkel vlak. Je hebt weinig of geen eigendom. Je bouwt niets op voor als je later toch terug gaat settelen. Je hebt geen thuisbasis als je het even beu bent... Maar als je dat er allemaal voor over hebt, moet het geweldig zijn :)

Yeah ken hem en nog wel meer van die blogs hehe, is dan wat extremer dan wat ik wil maar het gaat om jezelf kunnen redden zonder het 'vaste veilige' hypotheekje en 9to5 contract voor onbepaalde duur, alleen meestal is hun oplossing les geven wat ik niet kan freelance schrijven fotografie etc waar ik eerder antiaanleg voor heb of inkomsten uit hun blog.

Zekerheid hoef ik niet, misschien ervaar ik dat juist als uitzichtloos, eigendom hoef ik niet naast een backpack laptop en kleren en meer heb ik nu ook niet meer, thuisbasis heb ik mn ouders voor maar als ik een mooie plek vind om te settlen zal dat niet in nl zijn denk ik hehe.

---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:24 ----------

zet eens op papier waar je wel gelukkig van word,
ik lees nergens iets terug over je sport, haal je daar nog plezier uit?

De reis zal best leuk zijn ja, het is inderdaad wat erna komt wat daarna dubbel en dwars zwaar zal zijn (zonder plan)
Blut (of met schuld) en nog steeds geen idee wat je moet met je leven is erger dan waar je nu bent.
Ik ben erg van dingen samen doen met vrienden, poolen en films haal ik plezier uit maar eer het uitkomt ben ik een maand verder.

Zelf dingen doen zoals fietsen de natuur in stad in is een keertje leuk maar houd dan gauw op. Met vrienden zou ik echter elke (zomer) dag wel willen fietsen, bbqen, uitgaan.

Trainen doe ik meer omdat het van mezelf moet, boek er geen vooruitgang meer mee wat nog meer vraagtekens oplevert over of het allemaal wel zin heeft elke dag, maarja dat kan je je ook over douchen eten en tandenpoetsen afvragen gewoon doen hehe.

Huh hoe krijgen ze dat voor elkaar haha ik weet niet eens hoe je een schuld kunt krijgen (ja studieschuld) 25k is wel een aardige vakantie heh.

Lenen bij familie en vrienden, omdat de reis nog niet 'afgelopen is' oftewel hun problemen zijn nog niet opgelost..

Herken mezelf hier wel een beetje in. Ben bijna klaar met mijn opleiding informatica, maar zie mezelf dit niet mijn hele leven doen. Achteraf ook voor de verkeerde opleiding gekozen. Geen zin om nu weer 4 jaar te studeren..

Haha ohjeej precies dezelfde opleiding

Ik heb m niet eens afgemaakt, hoef al jaren alleen nog een eindopdrachtje te schrijven maar kon me er niet meer toezetten

Haha ohjeej precies dezelfde opleiding

Ik heb m niet eens afgemaakt, hoef al jaren alleen nog een eindopdrachtje te schrijven maar kon me er niet meer toezetten

Zou het toch proberen om af te maken. Kun je je afstudeerstage niet in het buitenland doen? Zonnig plekje ergens, weekends er op uit, in de week wat trainen.

Ik ben erg van dingen samen doen met vrienden, poolen en films haal ik plezier uit maar eer het uitkomt ben ik een maand verder.

Zelf dingen doen zoals fietsen de natuur in stad in is een keertje leuk maar houd dan gauw op. Met vrienden zou ik echter elke (zomer) dag wel willen fietsen, bbqen, uitgaan.

Je vrienden lijken zowat het enige waar je blij van wordt, als ik het goed begrijp. Dan lijkt het me niet echt een goed plan om het land en dus ook al je vrienden voor lange tijd te verlaten.
Vrienden zijn bij mij ook een belangrijke reden om hier te blijven. Als ik op een dag al mijn vrienden hier zou verliezen, pak ik meteen mijn spullen en ga ik naar een ander land :)

Trainen doe ik meer omdat het van mezelf moet, boek er geen vooruitgang meer mee wat nog meer vraagtekens oplevert over of het allemaal wel zin heeft elke dag, maarja dat kan je je ook over douchen eten en tandenpoetsen afvragen gewoon doen hehe.

zelf dingen doen is niet helemaal je ding.. je gaat ALLEEN op reis hea ;)

Volgens mij moet je het ook niet zoeken in zo'n reis.
Je bent een sociaal wezen maar je vrienden hebben te kort tijd.
bodybuilding vangt je interesse ook niet meer.

Combineer die 2 problemen eens. Ga eens op een club/nieuwe sport.. zoek andere lui om ook eens mee te hangen.
Ga bijvoorbeeld op een pool vereniging of weet ik wat.
En dan kan je die ene keer in de maand alsnog gewoon wat doen met je oude vrienden maar dan ben je niet afhankelijk meer.

Vind je alsnog dat je wat moet trainen van jezelf, nou gwn 2x a 3x in de week fullbody blijven doen zonder daar even de focus op te leggen en je zult niks kwijt raken.

Zou het toch proberen om af te maken. Kun je je afstudeerstage niet in het buitenland doen? Zonnig plekje ergens, weekends er op uit, in de week wat trainen.

Afstudeerstage hoef ik niet meer te doen, moet er alleen nog over schrijven. Not gonna happen

Op een mooie plek werken is precies waar dit topic over gaat, of je het stage of werk noemt t gaat om het resultaat. Probleem blijft t zelfde.

---------- Post added at 14:28 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

Je vrienden lijken zowat het enige waar je blij van wordt, als ik het goed begrijp. Dan lijkt het me niet echt een goed plan om het land en dus ook al je vrienden voor lange tijd te verlaten.
Vrienden zijn bij mij ook een belangrijke reden om hier te blijven. Als ik op een dag al mijn vrienden hier zou verliezen, pak ik meteen mijn spullen en ga ik naar een ander land :)
Als ik eens wat met vrienden doe vind ik dat leuk ja. Word alleen minder en minder. In de afgelopen maand 3 avonden vrienden gesproken.

Zijn druk met hun eigen leventjes, werk, relaties, moe zijn, telefoons negeren, wel meepraten over leuke dingen doen maar nooit kunnen. En ik heb geen vrienden met dezelfde interesses, de meeste roken drinken of willen helemaal niet uitgaan. Altijd maar denken aan wat met hun te doen word je ook niet vrolijk van.

Afstudeerstage hoef ik niet meer te doen, moet er alleen nog over schrijven. Not gonna happen

Op een mooie plek werken is precies waar dit topic over gaat, of je het stage of werk noemt t gaat om het resultaat. Probleem blijft t zelfde.

---------- Post added at 14:28 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

Als ik eens wat met vrienden doe vind ik dat leuk ja. Word alleen minder en minder. In de afgelopen maand 3 avonden vrienden gesproken.

Zijn druk met hun eigen leventjes, werk, relaties, moe zijn, telefoons negeren, wel meepraten over leuke dingen doen maar nooit kunnen. En ik heb geen vrienden met dezelfde interesses, de meeste roken drinken of willen helemaal niet uitgaan. Altijd maar denken aan wat met hun te doen word je ook niet vrolijk van.
Misschien op een cruise schip werken?weet dat ze meestal wel personeel nodig hebben voor in de keuken maar zal voor bagage enzo ook wel zijn

zelf dingen doen is niet helemaal je ding.. je gaat ALLEEN op reis hea ;)
zelf dingen doen wel maar ik doe het ook echt vaak dan en na een paar keer verveel ik me er weer mee. Ken alles in de omgeving ook wel.

Volgens mij moet je het ook niet zoeken in zo'n reis.
Je bent een sociaal wezen maar je vrienden hebben te kort tijd.
bodybuilding vangt je interesse ook niet meer.

Combineer die 2 problemen eens. Ga eens op een club/nieuwe sport.. zoek andere lui om ook eens mee te hangen.
Ga bijvoorbeeld op een pool vereniging of weet ik wat.
En dan kan je die ene keer in de maand alsnog gewoon wat doen met je oude vrienden maar dan ben je niet afhankelijk meer.
dat kan toch ook in het buitenland waar ik gelijk nog veel meer stimulerende ervaringen kan opdoen en in een omgeving ben die ik zelf uitgezocht heb om leuke dingen te doen te hebben

En waar buiten wandelen fietsen de stad in dan ook weer leuk en interessant is omdat het een nieuwe omgeving is

En ik wil uitgaan waar ze trance draaien (ibiza?) Dan zit ik sowieso in het verkeerde land lol

Het voornaamste is dat hier blijven ook niks helpt of juist alleen maar erger en erger wordt. En hier blijven draait uit op hier voor altijd blijven, als de keuze is reizen of niet lijkt die keus makkelijk gemaakt.

Vind je alsnog dat je wat moet trainen van jezelf, nou gwn 2x a 3x in de week fullbody blijven doen zonder daar even de focus op te leggen en je zult niks kwijt raken.
ken niet, als ik niet elke dag fullbody beweeg en probeer te verbeteren word ik helemaal gek.

---------- Post added at 14:52 ---------- Previous post was at 14:48 ----------

Misschien op een cruise schip werken?weet dat ze meestal wel personeel nodig hebben voor in de keuken maar zal voor bagage enzo ook wel zijn

Lijkt me niks, en kan dan niet trainen he haha, het gaat er wel om te werken op lokaties die ik leuk vind.

Ik ben ook heel specifiek in wat ik leuk vind. Trainen bijv, apparaten boeien me echt compleet niet en fitness bodybuilding ideen zijn zo achterhaald dat ik die cursussen en werken in een gym ook niet kan. Barbbell only en als het ff kan oly lifts maar dat kan nergens.

Uitgaan moet wel leuke muziek hebben, fietsen wil ik niet racend doen, drinken en roken doe ik niet stoot ook veel af, en de omgeving moet me dus ook wel aanspreken anders hoef ik er niet heen. Ibiza sydney yes oost europa afrika nope.

waar op je eventuele reis kan je dan elke dag trainen of uberhaupt?
Dat word moeilijk en zelfs al ga je er je best voor doen, dan gaat dat de reis in de weg zitten.

Je hebt duidelijk al besloten dat je weg gaat/moet, dan is het een kwestie van niet te veel nadenken en gaan.
Mensen met zo'n positieve mind en open staan voor allerlei werk/klusjes kunnen een hele tijd reizen.

ibiza is moker duur hea xD

Het gaat er om een eigen richting aan het leven te kunnen geven, er iets leuks van te kunnen maken, en juist niet manieren vinden om hier te blijven lol.

Het eerste plan is even een tijdje stranden en natuur van ibiza verkennen, mensen ontmoeten, ff paar keer rondspringen bij armin v buuren / hardwell, beetje trainen. Modelwerk?

Dan sparen voor sydney ofzo.

---------- Post added at 15:05 ---------- Previous post was at 15:01 ----------

waar op je eventuele reis kan je dan elke dag trainen of uberhaupt?
Dat word moeilijk en zelfs al ga je er je best voor doen, dan gaat dat de reis in de weg zitten.
lukt nu toch ook? Gewoon sportschool? Als ze maar een barbbell en squatrack hebben.

Je hebt duidelijk al besloten dat je weg gaat/moet, dan is het een kwestie van niet te veel nadenken en gaan.
Mensen met zo'n positieve mind en open staan voor allerlei werk/klusjes kunnen een hele tijd reizen.

ibiza is moker duur hea xD
Ja wat voor klusjes dan hahaha daar gaat t om.

Wat is er duur aan ibiza? Uitgaan en luxe villas/hotels ja. Gewoon boodschappen in t dorp en een huurappartementje of hostel toch niet.

---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

Zou als ik er budget voor heb ook crossfit certificaten kunnen halen en bij zo'n box helpen maarja die zitten ook niet om coaches verlegen lijkt me.

zelf dingen doen wel maar ik doe het ook echt vaak dan en na een paar keer verveel ik me er weer mee. Ken alles in de omgeving ook wel.

dat kan toch ook in het buitenland waar ik gelijk nog veel meer stimulerende ervaringen kan opdoen en in een omgeving ben die ik zelf uitgezocht heb om leuke dingen te doen te hebben

En waar buiten wandelen fietsen de stad in dan ook weer leuk en interessant is omdat het een nieuwe omgeving is

En ik wil uitgaan waar ze trance draaien (ibiza?) Dan zit ik sowieso in het verkeerde land lol

Het voornaamste is dat hier blijven ook niks helpt of juist alleen maar erger en erger wordt. En hier blijven draait uit op hier voor altijd blijven, als de keuze is reizen of niet lijkt die keus makkelijk gemaakt.

ken niet, als ik niet elke dag fullbody beweeg en probeer te verbeteren word ik helemaal gek.

---------- Post added at 14:52 ---------- Previous post was at 14:48 ----------

Lijkt me niks, en kan dan niet trainen he haha, het gaat er wel om te werken op lokaties die ik leuk vind.

Ik ben ook heel specifiek in wat ik leuk vind. Trainen bijv, apparaten boeien me echt compleet niet en fitness bodybuilding ideen zijn zo achterhaald dat ik die cursussen en werken in een gym ook niet kan. Barbbell only en als het ff kan oly lifts maar dat kan nergens.

Uitgaan moet wel leuke muziek hebben, fietsen wil ik niet racend doen, drinken en roken doe ik niet stoot ook veel af, en de omgeving moet me dus ook wel aanspreken anders hoef ik er niet heen. Ibiza sydney yes oost europa afrika nope.
een boot zoeken met een gym?of als je vrij hebt en aan land mag een gym zoeken eerste keer zal misschien wel even zoeken zijn maar daarna kan je er elke keer heen gaan als je in dat land stopt of zelf een set meenemen?^^

een boot zoeken met een gym?of als je vrij hebt en aan land mag een gym zoeken eerste keer zal misschien wel even zoeken zijn maar daarna kan je er elke keer heen gaan als je in dat land stopt of zelf een set meenemen?^^

Lol bestaat dat barbbell trainen op een boot? Kan toch niet goed gaan?

Ik heb trouwens wel veel vrijwilligerswerk met dieren gezien, maarja dan moet je (flink) betalen om dat werk te kunnen doen. Betaald worden lijkt me wat praktischer.

Lol bestaat dat barbbell trainen op een boot? Kan toch niet goed gaan?

Ik heb trouwens wel veel vrijwilligerswerk met dieren gezien, maarja dan moet je (flink) betalen om dat werk te kunnen doen. Betaald worden lijkt me wat praktischer.
google maar eens cruise ship gyms zien er wel redelijk uit ^^
Een cruise is gigantisch dus het is wel iets anderes dan je zou trainen op een zeilbootje :P
Ga er binnenkort ook eens voor zien als ik me wat beter voel paar maandjes weg uit belgie
En je geeft bijna niets uit terwijl je onderweg bent dus je kunt genoeg sparen en dan naar Ibiza ofzo gaan?

Laatst bewerkt:
google maar eens cruise ship gyms zien er wel redelijk uit ^^
Een cruise is gigantisch dus het is wel iets anderes dan je zou trainen op een zeilbootje :P
Ga er binnenkort ook eens voor zien als ik me wat beter voel paar maandjes weg uit belgie
En je geeft bijna niets uit terwijl je onderweg bent dus je kunt genoeg sparen en dan naar Ibiza ofzo gaan?

Zie alleen maar apparaten. Nah lijkt me niks man zo'n boot, denk dat ik het na een uur wel gezien heb me verveel erger en opgesloten voel.

Kan niet ff naar een strand of cliffs wandelen of de fiets pakken en een rondje stad of park doen of met kampvuurtje chillen

Zie alleen maar apparaten. Nah lijkt me niks man zo'n boot, denk dat ik het na een uur wel gezien heb me verveel erger en opgesloten voel.

Die dingen zijn wel fucking groot hoor, is gewoon een hotel op het water.
Titanic leuke film ook, mja langer dan een aantal weken of een maand moet het ook niet duren denk ik.

Terug
Naar boven