- Waardering
- 12.301
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 79kg
De grote oefeningen (ook wel compound oefeningen genoemd) waarin veel spieren samenwerken vind ik vaak geschikter om wat lager qua herhalingen en hoger in gewicht te gaan zitten. Pull-ups, squats, deadlift, bench press, military press etc. De oefeningen die veelal bovenaan in het schema staan.Met shoulder flyes bedoelde ik dat ik 4x10 met 14KG kan, maar 16KG is toch tikkie te zwaar en haal ik maar 4. Moet je dan de rest met 16 afmaken (voorbeeld)?
Ik ga me eten aanpassen om proberen minimaal de 3000kcal aan te tikken, en de schema vanaf maandag om te gooien en bijhouden in excel sheet.
Dus biceps/triceps /benen is ideeal voor “meer herhalingen”?
Welke spiergroepen is zwarder gewicht/minder herhalingen het beste? Borst/rug/schouders?
Nogmaals iedereen bedankt voor snelle reactie/tips. Zal straks nog fotos posten
De kleine isolatie oefeningen vind ik vaak geschikter om hoger qua herhalingen en lager qua gewicht te gaan zitten. Skullcrushers, bicep curls, kuiten, laterale deltoid etc). De oefeningen op het einde van je schema.
Dan zou je inderdaad een paar reps kunnen doen met 16 kg en die kunnen wisselen naar 14kg halverwege je set. Of je doet ze op een cable machine, dan kun je je shoulder flys met kleinere stappen verhogen. Zie deze oefening:
Denk dat het al veel zal helpen om niet meer iedere training ongelofelijk veel volume te doen.

... Ik had echt altijd idee VEEL volume nodig om te groeien, maar lijkt toch op dat soms minder KWANTITEIT beter is en focussen op KWALITEIT. zo heb ik wel hoop geleerd omtrent range of motion, goed uitvoeren van oefeningen e.d.