AndroidHealthClinic

Advies voor mijn voedingschema gevraagd

enzzo

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Ik ben bezig met een voedingsschemate maken.
Wat vinden jullie hiervan??
ik train ongeveer 40 min per dag en 1 rustdag.
ik begin zo vroeg met whey omdat ik een ochtendkrantenwijk heb.

6.00 uur Whey Protein 25 gram met 300 ml water
Creatine 5 gram met glas water
91,25 kcal/20g eiwit/0,38g vet

7.15/7.45 Kellogg's Smacks (schaaltje met melk)
170kcal/6g eiwit/2,5g vet
50kcal/3,5g eiwit/5g koolhy/1,5g vet

10.00/10.30 2 boterhammen met pindakaas
500 ml vitamine sap
644kcal/15g koolhy/19g eiwit/58g vet per 100gram pindakaas
226,5kcal/1,5g eiwit/53g koolhy/0,5g vet

12.30/13.00 4 boterhammen met kaas
300 ml melk
369kcal/23,2g eiwit/0g koolhy/30,6g vet (alleen kaas wat ik eet)
150kcal/10,5g eiwit/15g koolhy/4,5g vet

15.30/16.00 1 Appel
200 ml melk
(weet niet hoeveel er in 1 appel zit)
100kcal/7g eiwit/10g koolhy/3g vet

17.00/18.00 Avondeten verschillend (altijd vlees en groente)
250 gram kwark
237,5g kcal/7,5g eiwit/34,75g koolhy/6,75g vet
(avond eten is altijd verschillend)

19.00 Whey Protein 25 gram met 300 ml water
91,25 kcal/20g eiwit/0,38g vet

19.30 2 boterhammen met kipfilet
1 glas sap
(kipfilet heb ik nu niet in huis)
4,8kcal/0,04g eiwit/1,04g koolhy/0,002g vet

Overig 1 glas cola
2L water

Zoals je ziet weet ik niet hoeveel er in bruinbrood en appel en kipfilet zit.

ik ben 18 jaar, 1.76 cm en 68 kg

Tja ik zal bij je ontbijt in ieder geval wat eieren erin gooien. Zoiezo die boterhammen met pindakaas verplaatsen door tonijn of boterhammen met eieren , en je moet gewoon veel meer eiwitten eigelijk ik vind dit niet zo goed schema. Gooi eieren , tonijn , kip (echte kip niet die je op je boterham doet).

• Topic Starter Topic Starter
oke dus meer eieren eten. dat lukt wel. Ja heb er niet echt veel verstand van maar ben nog aan het knutselen. met hopelijk wat hulp van jullie

Kippeborst 20-25 gram eiwit per 100 gram.

B.

misschien een tip om wat makkelijk meer koolhydraten ook binnen te krijgen door ong. 100 gr brinta met koude melk en evt. whey eiwit erbij voor de smaak ,dat shaken niet te dik maken en dan opdrinken.
Van koude melk krijg je niet zo'n opgeblazen gevoel dan warm en het is makkelijk te nuttigen.
Haal zelf altijd franse magere kwark (50 cent) zit ong. 50 gr. eiwit in.

G.k

oke om half11 neem ik kaas ipv pindakaas. om half1 neem ik 2 eieren ipv kaas. bij het avond eten neem ik kip erbij en om half8 neem ik 2 boterhammen met tonijn.

gaat het zo de goede kant op?

oke thnx, en brinta kan ik dan ook 2x 50 gram bij me whey shake doen? ik doe dat met water. 2x per dag

enzzo zei:
oke om half11 neem ik kaas ipv pindakaas. om half1 neem ik 2 eieren ipv kaas. bij het avond eten neem ik kip erbij en om half8 neem ik 2 boterhammen met tonijn.

gaat het zo de goede kant op?

gaat wel wat meer de goede kant op maar kaas is ook niet zo geweldig doe anders gewoon Kwark en dan ook nog eens die kaas erbij. Pindakaas is niet ergs aan zit vol met goeie vetten dus je mag het wel ergens erbij nemen zolang er maar iets bij zit met veel eiwitten bijv: kwark , tonijn , echte kip , eieren , Cottage cheese (huttenkase) , Whey etc... Vergeet ook niet je dagelijkste multi vitamine in de ochtend te nemen :). ik zou ook in ieder geval 2 stuks fruit erin pleuren en krijg je wel genoeg groente?

oke heb me schema wat aangepast. het is nu:

7.15/7.45 Kellogg's Smacks (schaaltje met melk)
1 Appel
250 gram kwark

10.00/10.30 2 boterhammen met kaas/pindakaas
500 ml vitamine sap

12.30/13.00 4 boterhammen met ei
300 ml melk

15.30/16.00 1 Banaan
200 ml melk

250 gram kwark
kip

19.30 2 boterhammen met tonijn
1 glas sap

Overig 1 glas cola
2L water
100 g brinta

in kellogs smacks zit veel multi vitamine in

wat is je doel??want ik zie verschillende dingen die ik niet in een eetschema zou doen,zoals kellogs en cola.
ook begrijp ik die tussendoortje van banaan 2 maal over smiddags niet.

ik wil goed gespierd worden dus veel in massa aankomen. die banaan doe ik omdat ik 2 stukken fruit per dag moet eten of moet het 2 stukken fruit in 1 keer. kellogs smacks is toch juist heel goed. zitten aardig wat koolhydraten en eiwitten en vitaminne in.
ik weeg nu 67 kilo en wil graag rond de 80 kg. maar dan wel gespierd zijn.

dat betekend dat je nogal wat aan wilt komen,dan zou ik eerst eens beginnen met je eten op te schroeven.
dit ontbijt is veel te weinig en in Kellogs zitten ook suikers en toevoegingen waar je niks aan hebt.
een flink bord brinta of havermout, een bak kwark a 250 gram erbij en een banaan,dat is een ontbijt om mee te beginnen.
dan je eerste tussendoor, je lunch en je middagtussendoor elke keer 4 boterhammen nemen met mager beleg.
dus kipfilet of rookvlees,dat zijn eiwitbronnen die je hard nodig hebt, desnoods voeg je er wat rauwkost en wat gekookte eieren aan toe hier en daar.
savonds laat zou je er ook nog een eiwit tegen aan kunnen gooien,desnoods eet je een biefstukje van 100gram met wat champ. ofzo.
maar je moet wel meer eten.
en dingen als cola zet alleen maar vet aan,want dat zijn suikers waar je niks aan hebt.
groene thee,water en als je wat zoet wil neem je desnoods wat diksap.
eet ze!

harstikke bedankt voor je advies. me schema ziet er nu zo uit.

7.15/7.45 100 gram Brinta
1 Banaan
250 gram kwark

10.00/10.30 4 boterhammen met kipfile
500 ml vitamine sap

12.30/13.00 4 boterhammen met gekookte ei
300 ml melk

15.30/16.00 4 boterhammen met tonijn
Groene thee

250 gram kwark
kip/biekstuk

Overig 2L water

kijk dat ziet er alweer een heel stuk beter uit!!
ik zou alleen smiddags er nog een bak rauwkost aan toevoegen, neem ook af en toe eens een dag wat pindakaas op je brood.
daarbij zou ik ook de kip af en toe eens afwisselen voor vette vis, zoals makreel of zalm.
en savonds kan je er gerust nog wat bijzetten hoor,anders word het van 19 uur tot smorgens wel heel lang zonder eten.
neem een flinke bak kwark, en neem er wat druiven bij of rozijnen ofzo..een handje cashewnoten is ook erg lekker.
of gewoon een biestukje met wat sla ...maar neem wel iets.

.ik zou om half 12, 100 gr rijst nemen ipv boterhammen
waarom ga je pas echt eten om 7.15?

en je kan die whey makkelijk met halvolle melk nemen ofzo, ik neem aan dat niet snel moet herstellen ofzo in de ochtend.

hoelaat ga je naar bed?
ik zou die kwark bij het avond eten verplaatsen naar voor het slapen gaan

ooh en ik zie dat je niet genoed water drinkt, neem gewoon bij elke maaltijd 0.5L water. Wat je ook dan nog erbij kan doen, is wat meer melk drinken, dat is lkkr snel en makkelijk

enzzo zei:
harstikke bedankt voor je advies. me schema ziet er nu zo uit.

ik zou als ik jou was na ong 10-15 min je volgende maaltijd eten.. want die whey is na 10 min al opgenomen op een nuchtere maag. Je ontbijt is smorgens heel belangrijk aangezien je lichaam 30-45 min na het slapen en na het trainen het meeste behoefte heeft aan voeding.. benut deze tijden beter imo!

7.15/7.45 100 gram Brinta
1 Banaan
250 gram kwark
eet je die brinta zo op? of met water? pak er gewoon wat melk bij.. halfvolle. ideale Weight gainer!.. waar zijn de onverzadigde vetten? Eet wat vis ipv kwark of slik wat levertraan of anders lijnzaadolie.. vetten zijn zeer belangrijk voor je en moeten zeker niet worden genegeerd! de onverzadigde vetten zijn goed voor je omdat: het de vet receptoren minder gevoelig maken voor insuline, algehele gezondheid vooruit gaat en het is goed voor je cholosterol (HDL daalt LDL neemt toe).
Eet de banaan apart.. je moet fruit nooit tegelijk eten met een maaltijd...

10.00/10.30 4 boterhammen met kipfile
500 ml vitamine sap
waar is die sap voor? laten staan die rommel... vaak bevatten deze sapjes veel geraffineerde suikers die voor een nutteloze insuline piek zorgen... ik zou die sap vervangen door half volle melk...
hoeveel gram kipfilet pak je? en toch wel volkoren boterhammen neem ik aan?

12.30/13.00 4 boterhammen met gekookte ei
300 ml melk
hoeveel gekookte eieren ? 1? ben eens wat specifieker met je schema.. reken alles uit en kijk op heoveel Kcal/eiwitten/kh/vet je uitkomt per maaltijd en totaal..probeer gewoon elke maaltijd evenveel te eten.. dus dat je gelijke maaltijden hebt

15.30/16.00 4 boterhammen met tonijn
Groene thee
same story.. hoeveel gram tonijn? 1 blik? misschien zou je ook es wat rijst kunnen eten of havermout oid ipv elke keer boterhammen... verder zie ik ook nergens noten.. deze zijn ook belangrijk: onverzadigde vetten... ik denk dus hierbij aan ongezoute en onbewerkte: cashew, hazelnoten enz

250 gram kwark
kip/biekstuk
stuk biefstuk én 250 gram kwark? .. btje veel he? laat die kwark staan als je al een stuk kipfilet oid op hebt. Je eet dus met je ouders mee.. hier wat tips:
-vermijd de macaroni en spagetti (vooral dus de sauzen)
-geen gebakken aardappelen
-als je gekookte aardappelen eet kun je gerust rond de 200-250 gram pakken. aangezien aardappelen niet zoveel KHs bevatten per 100 gram (16 gram).
- rijst rond de 100 gram houden.. deze bevatten wel veel KH's
- niet teveel saus.. beetje ketchup ofzo.. of wat appelmoes. maar clean bulken is essentieel.. maarja je bent aan het bulken dus superclean hoeft het niet,maar aangezien je al zoveel eet voor je LG zou ik er wel beetje op letten

is dit na trainen? :rolleyes: meer whey ! en voeg hier wat dextrose bij voor een complete PWO.. en schuif eens wat met je maaltijden zodat je na het trainen ook nog wat KH's en trage eiwitten eet... dat is zéér belangrijk!

voor het slapen nog een eetlepel lijnzaadolie nemen !

Overig 2L water

Er moet dus nog veel aan je schema gesleuteld worden ! probeer nu eens even alles uit te rekenen en te bekijken op hoeveel Kcal je totaal nu uitkomt.. kijk even wat jouw energie behoefte is en doe daar ongeveer 500 kcal bovenop.. en ga bulken.

Ik zie ook geen groentes!! MEER groentes eten.. probeer dus elke dag minimaal 200 gram groentes te eten.. en dan wel groentes zonder saus iig.. en ik heb het hier vooral over de groene groentes zoals: broccoli, peulvruchten, bloemkool,spruiten etc etc.

komkommers,tomaten, paprika kun je goed tussendoor eten,maar de bovengenoemde groentes zijn heel erg belangrijk vanwege een bepaalde anti-oxydant... dit kan ik niet nader uitleggen omdat ik hier nog niet het fijne van weet..

Kijk hoe je vooruitgaat: komen er KG's erbij? zo ja.. word je veel vetter? omlaag gaan met de KH's ! je moet, vooral op het begin, veel experimenteren met je voeding.. wat past goed bij je, wat werkt etc. etc.

Neem er de tijd voor en ga eens op onderzoek uit.. wil je ooit huge worden zul je er naast in de sportschool ook buiten de sportschool voor moeten werken en leren!

succes .. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Laatst bewerkt:
mee eens dat er nog genoeg aan gesleuteld kan worden,maar waarom maar 100gram rijst adviseren??bulken is vreten.
elk grammetje afwegen word je knetter van.
en als je t over antioxidanten hebt,dan moet je dus gaan voor de donkergroene groente,zoals broccoli ,spinazie dat soort groenten.
anti oxidanten zijn eigenlijk de belangrijste stoffen in het lichaam om lang en gezond te kunnen leven.
een aantal stoffen die een antiocidante funtie vervullen in het lichaam zijn oa. vit.C,vit.E,koper,magnesium,mangaan en nog een aantal.

overigens is clean bulken bijna onmogelijk, let wel ik zeg bijna onmogelijk en ik denk niet dat als je vetpercentage wat hoger word, en die kans is zeer groot, je gelijk je KH naar benee moet doen.
een goed cutschema voor na het bulken is erg belangrijk,maar je kan ook cardio verwerken in je schema om t snelle stijgen van je vetpercentage ietwat te drukken.

en waarom zou je fruit niet bij een maaltijd kunnen eten???ivm gisting ofzo???

spinninglady zei:
mee eens dat er nog genoeg aan gesleuteld kan worden,maar waarom maar 100gram rijst adviseren??bulken is vreten.elk grammetje afwegen word je knetter van.

ik zeg ook niet PRECIES 100 gram..:rolleyes: maar ongeveer.. zodat je een indicatie hebt hoeveel rijst je kan eten om ong. even veel kh binnen te krijgen als 200-250 gram KH.. bulken is niet vreten.. bulken is meer etne dan je onderhoudsniveau maar imo is een zo goed mogelijke bulk belangrijk en onnodig vet opslag is echt verkeerd.. je moet dan langer cutten : spiermassa verliezen.

en als je t over antioxidanten hebt,dan moet je dus gaan voor de donkergroene groente,zoals broccoli ,spinazie dat soort groenten.
anti oxidanten zijn eigenlijk de belangrijste stoffen in het lichaam om lang en gezond te kunnen leven.
een aantal stoffen die een antiocidante funtie vervullen in het lichaam zijn oa. vit.C,vit.E,koper,magnesium,mangaan en nog een aantal.

bedankt voor de aanvulling :thumb:

overigens is clean bulken bijna onmogelijk, let wel ik zeg bijna onmogelijk en ik denk niet dat als je vetpercentage wat hoger word, en die kans is zeer groot, je gelijk je KH naar benee moet doen.
een goed cutschema voor na het bulken is erg belangrijk,maar je kan ook cardio verwerken in je schema om t snelle stijgen van je vetpercentage ietwat te drukken.

tuurlijk wordt je wat vetter en 100% clean bulken is moeilijk ... maar ik vind wel dat je er best op mag letten..alles rveten wat los en vast zit tijdens het bulken vind ik niet echt een juiste manier (zie bovenstaande reden).

en waarom zou je fruit niet bij een maaltijd kunnen eten???ivm gisting ofzo???

Nou bij fruit is het zo dat het min of meer gaat 'rotten' in je maag als je het tegelijk eet met een grote maaltijd omdat het er vrij lang inblijft.. ik weet niet meer precies de reden jammergenoeg :(

als iemand bij mij komt voor een schema waar hij of wij 13 kilo aan wil komen als streven,dan gaat die gene echt wel vreten hoor.
ook dat moet je opbouwen,maar er zit een verschil in je doel, bij dit doel is het simpelweg vreten..en beetje hier en een beetje daar kom niet van aan.

overigens hoor je mij niet zeggen dat je alles moet eten wat los en vast zit,maar wel in grotere hoeveelheden..volkorenpasta,eierpannekoeken,zilvervliesrijst, na t trainen een halve liter chocomelk en een banaan, hebben mij een 8,5 kilo erbij gebracht, toendertijd...en dat was echt vreten...

overigens heb je t over langer cutten met verlies van spiermassa,dat is niet juist, afvallen is met verlies van spiermassa,cutten is je vetpercentage naar benee brengen met behoud van spiermassa.
en goede cutschema's kunnen je heel erg ver brengen hoor, en zo extreem hoeft t dan ook niet,maar soms wel, so what??
je krijgt er veel voor terug..een goede droge massa uiteindelijk,maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd,dus geduld is ook een schone zaak.

overigens ben ik gister bij mijn beleidster geweest,2 kilo aangekomen en 1,5% vet eraf...dus het kan wel

Terug
Naar boven