AndroidHealthClinic

afgevallen en nu meer spieren

Bezoekers in dit topic

nee eiwitten uit voeding Vlees: Kalkoen, kip, rundvlees.

Eieren: zowel het eiwit als eigeel van een ei bevat heel kwalitatief eiwit. Het eigeel is onterecht als "ongezond" bestempeld, onderzoeken tonen aan dat het juist de gezondheid kan verbeteren indien gebruikt i.c.m. een goed dieet.
Vis: Tonijn, zalm, koolvis, enz. Kortgezegd: ALLE vis kan je eten want vis bevat weinig verzadigde en veel onverzadigde vetten en veel eiwitten.
Zuivelproducten: Kwark (platte/verse kaas voor de Belgen) bevat heel veel eiwit (geconcentreerd) en garandeerd een trage afgifte. (Nodig gedurende de nacht of dag) , melk: het is drinkbaar (snel) en bevat een goede hoeveelheid casseine en whey eiwit, kaas: goede bron van eiwit maar let op de verzadigde vetten.

en nog wel veel meer producten
 
Bedankt voor de reacties ik zal de stickies doorlezen.
en nog een fijne dag:D

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 22:42 ----------

ik had nog een kleine vraag is slaap ook heel belangrijk naast het trainen?
 
1. Ik zou beginnen te werken met duidelijke richtlijnen. Fullbody is daar een voorbeeld van. Er bestaan diverse maar Rippetoe/ Stronglifts zijn meest bekende voor beginners. Ik zou aangezien ze nauwelijks verschillen 1 vd 2 doen en pas overstappen op iets anders (Texas method bijv.) als de progressie stopt.

2. Bereken je onderhoud anders nog eens, in de volgende link onder herziene uitgave kan je dat doen. Er is geen rekening gehouden met toeslag van sport en dagelijkse beweging dus houd daar rekening mee. Het is altijd een beetje spelen met deze cijfers, kijk het even aan in begin van nieuw iets. http://www.nutritionalassessment.azm.nl/algoritme+na/onderzoek/energiegebruik/berekenen.htm

- Wat voordelen van fullbody op dit moment voor je: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/veel-discussies-over-fb-split-286665/#post6141728
- Excel sheet van stronglifts (fullbody): [Link niet meer beschikbaar]
- Het e-book van stronglifts (fullbody): https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BwwomgP-SSC8MjQxNzkzNGItYjBmMS00ZmE2LWFhMmEtYjIzOTM4YjY1YWJj&authkey=CLOn098O&hl=nl
- Rippetoe FAQ: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/faq-rippetoe-nederlands-194080/ (Dit is dus min of meer hetzelfde als stronglifts. Is aan jou of je werken met excel handiger vindt, wordt alles uitgerekend.)

Zou het downloaden en als je vragen hebt kan je ze hier vast stellen. hetzelfde geldt voor voeding. Succes.
 
het gaat niet alleen om hoeveel kcal je eet. Gaat ook om kwalitatief voedsel.. goede eiwitten, gezonde koolhydraten (geen frisdrank!!) etc..
 
ik ga vandaag beginnen aan stronglifts, ik had nog een vraag 5 X 5
is dat 5 herhalingen van 5
of is dat 5 sets van 5 herhalingen?
 
5 setjes van 5 herhalingen. Heb je de excel sheet gedownload? Ik zou als je de kg gaat invullen zodat excel alles kan uitrekenen laag beginnen.
 
na anderhalve week stronglifts te doen.
ben ik 1,5 kilo aangekomen.
is dit normaal?
ik hou nu dit eetpatroon aan

ochtend
2 broodjes
1 glas appelsap

middag
3 broodjes
water

avond
avondeten

na trainen
meestal een broodje
 
ik train nu 5 maanden en ik gain als de malle, dus met een goed voedings/trainingsschema ga jij hetzelfde doen!

dit is geen garantie :P maar do je best!

Even offtopic: Die foto van je borst die niet goed symmetrisch was, trainde je daar ook al 5 maand? Ofwel herinner ik t me niet goed ofwel was het jij niet maar die foto zag er een beginfoto uit... Sorry if trolling

Ontopic: In 10 maanden kan je een mooi resultaat neerzetten maar dan moet je je goed inlezen en er volledig voor gaan. Met 3 broodjes per dag zal je eerder anorexia dan spieren krijgen.
 
Even offtopic: Die foto van je borst die niet goed symmetrisch was, trainde je daar ook al 5 maand? Ofwel herinner ik t me niet goed ofwel was het jij niet maar die foto zag er een beginfoto uit... Sorry if trolling

Ontopic: In 10 maanden kan je een mooi resultaat neerzetten maar dan moet je je goed inlezen en er volledig voor gaan. Met 3 broodjes per dag zal je eerder anorexia dan spieren krijgen.

ik heb mijn eetgewoontes veranderd
maar ik ben in 1.5 week 1.5 kilo aangekomen
heb stronglifts serieus getraind in die tijd
met tussendoor cardio

ochtend
2 broodjes
1 glas appelsap

middag
3 broodjes
water

avond
avondeten

na trainen
meestal een broodje

ik eet ook veel eiwitten
bijv.
tonijn
kwark
tussendoor
 
Maak is een schema
 
eetschema slaat nog steeds nergens op
 
eetschema slaat nog steeds nergens op

dit.

en je denkt dat je 1,5 kg aan bent gekomen maar als ik je eetschema zo zie is dat nogal onwaarschijnlijk. het is wel de bedoeling dat je op dezelfde tijdstippen meet omdat eten wat in je maag en darmen zit ook gewicht is en dat kan alweer een hoop verschil maken.
 
alsjeblieft zeg op dat schema groeit een peuter nog niet eens, ga heel snel je onderhoud berekenen en ga daar boven zitten...
 
7.30
boterhammen pindakaas
botherham pindakaas
glas frisdrank

10.30 1,5 botherham pindakaas



12.50 1,5 boterham kaas


15.00 kwark 200 gr kwark

16.00 avondeten avondeten




21.00 kwark
melk

ik heb nu dit, is dit goed?
 
7.30
boterhammen pindakaas
botherham pindakaas
glas frisdrank

10.30 1,5 botherham pindakaas



12.50 1,5 boterham kaas


15.00 kwark 200 gr kwark

16.00 avondeten avondeten




21.00 kwark
melk

ik heb nu dit, is dit goed?
nee
 
wat moet ik er dan precies aan veranderen?
wat is er dan fout aan?
 
frisdrank? Alleen maar brood met pindakaas of kaas?
Lees de stickies maar eens
 
kipfilet op je brood bijv eet past / rijst met kip zet wat fruit erin beetje afwisseling
 
Back
Naar boven