Fitness Seller

Afvallen (6maanden)

HardaTek

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Vetpercentage
16%
Ik heb dus een vraag , is het mogelijk om in 6 maanden een mooi buikje te vormen (6- pack hoeft nog niet)

Ik ben dus 1.72 m en weeg 65 , mijn vet % is 17 % .
Ik doe de volgende oefeningen

Biceps Triceps en Buik 3x20
2de dag Rug, borst en onderarmen.
's zaterdags kuiten en bovenbenen erbij

'smorgens eet ik meestal 1 boterham 2 crackers en een mandarijn , melk
10 u : koekje met chocolade , mandarijn
12 u : 0.2 l cola (niet altijd) 2 boterhammen 2 crackers (cracottes) en kiwi
14 u : clementine en 0.5 l water
17 u 30 : 4 aardappelen , stuk vlees (worst, bief, kipburger) en wat groentjes , melk of ice tea green
19 u appel of ander stuk fruit en wat water
20 u 30 wortel
+ 20 u 30 : water

1 / week frieten

op woensdagmorgen eet ik niks , dan fiets ik ongeveer 45 minuten naar school. Om 10 u heb ik lich opvoeding , vooral gymnastiek en daarna weer 45 min. naar huis . En op zaterdag ga ik een kwartiertje lopen , 5 min traplopen en nog wat steppen (wandelen op zo een apparaat). dus 'smorgens wanneer ik niks gegeten heb.

Is het volgens jullie mogelijk om in juni een mooi buikje te krijgen, of is dit absoluut onmogelijk :eek:

Ik heb dus ook mijn BMR berekend dat is 1700 kcal

Laatst bewerkt:
Is zeker mogelijk, bereken je BMR met wat stickie in de voedingssectie & vet verlies en conditietraining, die cola gaat eruit, stel een goed cutschema op afgestemd op jouw BMR (onderhoud) die kcal ga je 20% onder zitten d.m.v. cardio elke dag (staat ook in stickies uitgelegd). 2/3g per kg lichaamsgewicht aanhouden zowiezo. Wat je nu eet zal je je BMR misschien niet eens halen.

Wat versta je onder een mooie buik. Je bent jong en weegt 65 kilo verwacht niet dat je buik er uit gaat zien als een hollywood ster door af te vallen daar voor moet je massa opbouwen daar moet je mee beginnen maak dat je doel zet je buik even uit je hoofd anders zul je teleurgesteld eindigen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat versta je onder een mooie buik. Je bent jong en weegt 65 kilo verwacht niet dat je buik er uit gaat zien als een hollywood ster door af te vallen daar voor moet je massa opbouwen daar moet je mee beginnen maak dat je doel zet je buik even uit je hoofd anders zul je teleurgesteld eindigen.

Dat is ook niet wat ik meteen wil, ik wil een platte buik, het enigste probleem aan mijn lichaam mijn buik dus. Ik probeer ze te combineren afvallen en 'kracht'training.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

hoe oud ben je als ik vragen mag?

15 ^^

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:17 ----------

Is zeker mogelijk, bereken je BMR met wat stickie in de voedingssectie & vet verlies en conditietraining, die cola gaat eruit, stel een goed cutschema op afgestemd op jouw BMR (onderhoud) die kcal ga je 20% onder zitten d.m.v. cardio elke dag (staat ook in stickies uitgelegd). 2/3g per kg lichaamsgewicht aanhouden zowiezo. Wat je nu eet zal je je BMR misschien niet eens halen.

Ik heb het forum doorzocht , maar ik ben een newb dus ik begrijp het niet zo goed , ik weet wel wat BMR is enzo ...
Een cutschema weet ik wel wat is maar , die BMR waar kan ik die bereken.. En hoe zit dat nou juist moet ik 20 % van mijn BMR dus( bv. 2000 Bmr dan moet ik 400 kcal minder innemen) en die 2/3 g per kg wat is dat juist ? als ik vragen mag

Je hebt zoveel dingen die in je voordeel werken als je die leeftijd heb. Je kan spiermassa kweken bij de vleet in de puberteit door als die hormonen die door je lichaam razen, je stofwisseling is in een hand omdraai zelfs met slechte voeding om te draaien in een vet verslindende machine simpel weg door je te focussen op hard en veel trainen ( nog even rustig met de hoeveelheid kg aangezien je gewicht maar met de juiste begeleiding ook geen probleem) dan zal je zien dat je tot je 20ste heel wat te weeg kan brengen. Die buik moet namelijk wel in een goed frame zitten (de rest van je lichaam).

Bedankt ! Maar goed , heb net gelezen over het cutten en er staat dat cardio het belangrijkste , hier verbrand je je vet mee , er staat 4 x per week 45 min . Het probleem is echter ik moet 5 x per week naar school. Op zaterdag kan ik dit wel doen maar , op de andere dagen is het nogal moeilijk. Is die woensdagvoormiddag op lege maag eigenlijk wel goed ? dat is dus van 7 u tot 12 u 30 dat ik niks eet. verbrand ik hier veel mee of stelt het niets voor ?

Bedankt ! Maar goed , heb net gelezen over het cutten en er staat dat cardio het belangrijkste , hier verbrand je je vet mee , er staat 4 x per week 45 min . Het probleem is echter ik moet 5 x per week naar school. Op zaterdag kan ik dit wel doen maar , op de andere dagen is het nogal moeilijk. Is die woensdagvoormiddag op lege maag eigenlijk wel goed ? dat is dus van 7 u tot 12 u 30 dat ik niks eet. verbrand ik hier veel mee of stelt het niets voor ?

Dat probleem heb ik elke dag ik eet tussen 09:00 en 12:00 niks :O En kun je s'avonds niet naar de sportschool toe of even buiten hardlopen enzo?

Je eet echt slecht zeg, kijk eens goed naar je voeding!
Voeding is ZO belangrijk i.c.m. beweging! Je eet veelste weinig + veeeelste weinig eiwitten. Lees de stickies over goede voeding... en maak eerst voor je zelf een goed voedingsschema.

Gegarandeerd dat je beter resultaten zult behalen en waarschijnlijk ook fysiek een stuk sterker zult worden doordat je niet tekort hebt aan voedingsstoffen. Je krijgt (zeker voor je leeftijd) erg weinig binnen..dus weinig goede bouwstoffen. Wat betreft je vraag over een blokjesbuik voor juni, tuurlijk is datmogelijk mar het kan maar zo zijn dat gewoon weinig spiermassa hebt ondanks dat je het gevoel hebt veel te trainen omdat je voeding slecht is. Zonder goede voeding zul je ook geen spiermassa krijgen en behouden! En voor een blokjesbuik moet je ook op je buik goede spiermassa hebben i.c.m. lager vet% om je blokjes buik te zien.

Zo zwaar vind ik je niet voor je lengte en voor een jongen, kan maar zo zijn dat het grotedeels meer vetmassa is.. en dat je daarom ook geen spier ziet omdat je dus verkeerd eet en daardoor meer spiermassa verbrand dan traint.

Dus mijn tip, ga eerst goed kijken naar je voeding.. eet beter, meer en VEEL meer goede eiwitten! Kijk dan ook naar je trainingen... als je er uit bent, post het hier voor tips/advies.

Zet al die andere onzin even uit je hoofd, dat komt later wel.

Als je gewoon clean gaat eten ( niet snoepen, geen mac/burgerking/turksepizza shit:p en alleen light frisdrank drinken ) en een beetje krachttraining doet dan val je al heel snel af. En op jouw leeftijd zul je denk ik ook wel wat spiermassa aanzetten.

Cardio zou ik voor later bewaren, aan krachttraining heb je een stuk meer!

Overigens, helemaal niet eten( zoals op jouw woensdag morgen ) moet je niet doen.

---------- Toegevoegd om 08:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:56 ----------

Voeding is ZO belangrijk i.c.m. beweging! Je eet veelste weinig + veeeelste weinig eiwitten. Lees de stickies over goede voeding... en maak eerst voor je zelf een goed voedingsschema.

Gegarandeerd dat je beter resultaten zult behalen en waarschijnlijk ook fysiek een stuk sterker zult worden doordat je niet tekort hebt aan voedingsstoffen. Je krijgt (zeker voor je leeftijd) erg weinig binnen..dus weinig goede bouwstoffen. Wat betreft je vraag over een blokjesbuik voor juni, tuurlijk is datmogelijk mar het kan maar zo zijn dat gewoon weinig spiermassa hebt ondanks dat je het gevoel hebt veel te trainen omdat je voeding slecht is. Zonder goede voeding zul je ook geen spiermassa krijgen en behouden! En voor een blokjesbuik moet je ook op je buik goede spiermassa hebben i.c.m. lager vet% om je blokjes buik te zien.

Zo zwaar vind ik je niet voor je lengte en voor een jongen, kan maar zo zijn dat het grotedeels meer vetmassa is.. en dat je daarom ook geen spier ziet omdat je dus verkeerd eet en daardoor meer spiermassa verbrand dan traint.

Dus mijn tip, ga eerst goed kijken naar je voeding.. eet beter, meer en VEEL meer goede eiwitten! Kijk dan ook naar je trainingen... als je er uit bent, post het hier voor tips/advies.

Niets op aan te merken, +1.

Bedankt voor het reageren allemaal :D
Eet ik dan echt te weinig, ik sta altijd op school met een mandarijn of een ander stuk fruit in mijn hand en iedereen zegt dan jij eet veel op een dag .' s avonds eet ik vaak tot mijn buik echt vol zit , dat is toch ook niet goed en ik kan niet van mijzelf zeggen dat ik weinig naar binnen kan spelen :D
Maar ik zal eens rondkijken.

Heb al wat gelezen over kwark, vis enzo , nu ik eet 1 a 2 keer per week kabeljauw .
Denk maar dat ik eens met kwark ga beginnen zo viess vind ik dat toch niet .
Maar thuis hebben we van die makreelfilets in blik staan is dat ook goed of valt dt af te raden ?

Laatst bewerkt:
Zet al die andere onzin even uit je hoofd, dat komt later wel.

Als je gewoon clean gaat eten ( niet snoepen, geen mac/burgerking/turksepizza shit:p en alleen light frisdrank drinken ) en een beetje krachttraining doet dan val je al heel snel af. En op jouw leeftijd zul je denk ik ook wel wat spiermassa aanzetten.

Cardio zou ik voor later bewaren, aan krachttraining heb je een stuk meer!

Overigens, helemaal niet eten( zoals op jouw woensdag morgen ) moet je niet doen.

Maar als ik niet aan cardio doe verbrand ik dan wel vet . Heb ergens gelezen dat cardio de voornaamste 'bron' van vetverbranding is .
En een vraag over cardio wat houdt dat nou precies in , ik heb me altijd voorgesteld dat het gewoon gaan bewegen en sporten zonder dat eet dus wel op een lege maag. Ik lees net dat iemand 'smiddags cardio wil gaan doen maar, dan vebrand je toch geen vet als je al hebt gegeten of hoe zit dat ? (ik weet het ik ben een newb)

Bedankt voor het reageren allemaal :D
Eet ik dan echt te weinig, ik sta altijd op school met een mandarijn of een ander stuk fruit in mijn hand en iedereen zegt dan jij eet veel op een dag .' s avonds eet ik vaak tot mijn buik echt vol zit , dat is toch ook niet goed en ik kan niet van mijzelf zeggen dat ik weinig naar binnen kan spelen :D
Maar ik zal eens rondkijken.
1 mandarijn bevat misschien net 18kcal ofzo...dus erggg weinig. Zoveel eetje niet hoor ;) als je eet zoals wat je had gepost. Naast niet genoeg hoeveelheden ook niet de juiste voedingswaardes. Ik mis heeeeeel wat eiwitten..en lees: EIWITTEN zijn de bouwstoffen van spieren en helpt ook tegen spierafbraak.

Het is misschien fijn te zien dat je weegschaal aangeeft dat je bent afgevallen, maar als je veel spiermassa verliest ben je verkeerd bezig. Laat ik het zo zeggen, je kan 75kg wegen met flink wat spiermassa en daardoor oog je gespierd,atletisch en slank of je kan 65 kg wegen waarvan nauwelijks spiermassa en dan oog je als een slappe zak.

Heb al wat gelezen over kwark, vis enzo , nu ik eet 1 a 2 keer per week kabeljauw .
Denk maar dat ik eens met kwark ga beginnen zo viess vind ik dat toch niet .
Maar thuis hebben we van die makreelfilets in blik staan is dat ook goed of valt dt af te raden ?

Makreelfilets op zich af en toe wel oké, maar deze liggen waarschijnlijk in olie. Wat je zou kunnen doen is tussendoor (tussen lunch en avondmaal) bijv. boterham + blik tonijn of makreel en dan de filets even in keukenrol afdeppen.

Makreel is een vette vissoort en zeker goed om 2 á 3 keer per week te eten voor de goede essentiële vetten die nodig zijn :). Ook goed voor je weerstand ;) :thumbs:

Maar als ik niet aan cardio doe verbrand ik dan wel vet . Heb ergens gelezen dat cardio de voornaamste 'bron' van vetverbranding is .
En een vraag over cardio wat houdt dat nou precies in , ik heb me altijd voorgesteld dat het gewoon gaan bewegen en sporten zonder dat eet dus wel op een lege maag. Ik lees net dat iemand 'smiddags cardio wil gaan doen maar, dan vebrand je toch geen vet als je al hebt gegeten of hoe zit dat ? (ik weet het ik ben een newb)

Cardio is dus vorm van bewegingen waardoor je kcal verbrand..denk aan fietsen, voetballen, zwemmen, hardlopen etc etc.
Krachttraining is dus nodig voor krachtopbouw en spieropbouw. Maar ook met krachttraining (lage gewichten, meer reps) kun je zien als een vorm van cardio omdat je dan meer bezig bent met je uithoudingsvermogen.

Ja... cardio is een cardiovasculaire training. Je hebt aërobe training (lage tot matige intensiteit) of anaërobe training (hoge intensiteit). Beide zijn vormen van cardio en helpen bij het verlagen van lichaamsvet mits je wel op de juiste manier eet omdat het anders een averechts effect kan hebben. Je lichaam kan ook in opstand raken en daardoor juist zoveel mogelijk "vast" houden waardoor je dus niet afvalt.

De één is van mening om op lage intensiteit cardio te doen voor vetverlaging omdat je dan steeds in je zogenaamde "vetverbrandingszone" zit, maar goed... het voordeel van anaërobe training is dat je NA je cardio langer op je vetverbranding blijft zitten.

In iedere geval zal ik adviseren iets te doen wat jij leuk vind en goed kunt volhouden, (LEES!) het gaat tenslotte om de aantal kcal die je verbrand ;). Dus onzin dat je in de middag als je gaat cardio-en geen vet verbrand...het gaat dus gewoon om het totaal plaatje:

- Wat je eet op een dag
- Hoeveel je beweegt op een dag / je verbranding in totaal..
En vergeet niet...RUST...:cool:

Maar nogmaals, kijk aub goed naar je voeding... dat is echt heel belangrijk en zeker als je pas 15 jaar bent... dan is het helemaal belangrijk goede bouwstoffen binnen te krijgen omdat je nog vollop in ontwikkeling bent ;).

Even kort gezegd:
1. ontbijt (kh's (snel+complex) + eiwitten)
2. tussendoortje (kh's + eiwitten)
3. lunch (goede complexe kh's + eiwitten)
4. tussendoortje (eiwitrijk, wat minder kh dan lunch (wel complexe), wat goede vetten)
5. avondmaal (eiwitrijk, minder kh (wel complexe), goede vetten)
6. late snack (eiwitrijk, kh arm, eventueel goede vetten)

Eventueel NA je training, wat snelle suikers bijv. fruit

Makreelfilets op zich af en toe wel oké, maar deze liggen waarschijnlijk in olie. Wat je zou kunnen doen is tussendoor (tussen lunch en avondmaal) bijv. boterham + blik tonijn of makreel en dan de filets even in keukenrol afdeppen.

Makreel is een vette vissoort en zeker goed om 2 á 3 keer per week te eten voor de goede essentiële vetten die nodig zijn :). Ook goed voor je weerstand ;) :thumbs:

Cardio is dus vorm van bewegingen waardoor je kcal verbrand..denk aan fietsen, voetballen, zwemmen, hardlopen etc etc.
Krachttraining is dus nodig voor krachtopbouw en spieropbouw. Maar ook met krachttraining (lage gewichten, meer reps) kun je zien als een vorm van cardio omdat je dan meer bezig bent met je uithoudingsvermogen.

Ja... cardio is een cardiovasculaire training. Je hebt aërobe training (lage tot matige intensiteit) of anaërobe training (hoge intensiteit). Beide zijn vormen van cardio en helpen bij het verlagen van lichaamsvet mits je wel op de juiste manier eet omdat het anders een averechts effect kan hebben. Je lichaam kan ook in opstand raken en daardoor juist zoveel mogelijk "vast" houden waardoor je dus niet afvalt.

De één is van mening om op lage intensiteit cardio te doen voor vetverlaging omdat je dan steeds in je zogenaamde "vetverbrandingszone" zit, maar goed... het voordeel van anaërobe training is dat je NA je cardio langer op je vetverbranding blijft zitten.

In iedere geval zal ik adviseren iets te doen wat jij leuk vind en goed kunt volhouden, (LEES!) het gaat tenslotte om de aantal kcal die je verbrand ;). Dus onzin dat je in de middag als je gaat cardio-en geen vet verbrand...het gaat dus gewoon om het totaal plaatje:

- Wat je eet op een dag
- Hoeveel je beweegt op een dag / je verbranding in totaal..
En vergeet niet...RUST...:cool:

Maar nogmaals, kijk aub goed naar je voeding... dat is echt heel belangrijk en zeker als je pas 15 jaar bent... dan is het helemaal belangrijk goede bouwstoffen binnen te krijgen omdat je nog vollop in ontwikkeling bent ;).

Even kort gezegd:
1. ontbijt (kh's (snel+complex) + eiwitten)
2. tussendoortje (kh's + eiwitten)
3. lunch (goede complexe kh's + eiwitten)
4. tussendoortje (eiwitrijk, wat minder kh dan lunch (wel complexe), wat goede vetten)
5. avondmaal (eiwitrijk, minder kh (wel complexe), goede vetten)
6. late snack (eiwitrijk, kh arm, eventueel goede vetten)

Eventueel NA je training, wat snelle suikers bijv. fruit

Echt bedankt

Denk je dat dit goed is

ontbijt: stuk fruit (mandarijn, banaan, appel) Melk 3 boterhammen (2 kipfilet 1 mt choco)
tussendoortje heb ik eigenlijk geen idee .. wat ik zou kunnen nemen wat veel eiwitten bevat (dat is dus op school)
Lunch :3 Boterhammen (kipfile, choco, kalkoen ofzo) + 1 cracker met salami , water
Tussendoortje : kiwi (ik weet niet wat ik anders zou kunnen eten ^^)
Avondmaal : 4 à 5 aardappelen , vlees , groenten en water
Late Snack : Kwark

ik hoop niet dat dit te weinig is :rolleyes:
En heb ik een beetje juist gekozen ?
Want soms weet ik neit wat ik zou kunnen eten met eiwitten op school .. (misschien een gekookt eitje )

Echt bedankt

Denk je dat dit goed is

ontbijt: stuk fruit (mandarijn, banaan, appel) Melk 3 boterhammen (2 kipfilet 1 mt choco)
tussendoortje heb ik eigenlijk geen idee .. wat ik zou kunnen nemen wat veel eiwitten bevat (dat is dus op school)
Lunch :3 Boterhammen (kipfile, choco, kalkoen ofzo) + 1 cracker met salami , water

Want soms weet ik neit wat ik zou kunnen eten met eiwitten op school .. (misschien een gekookt eitje )

Ik ben geen voedingsdeskundige, maar dit is echt veel te weinig. Gebruik je tussendoortjes ook om wat koolhydraten en eiwit binnen te krijgen. Maak thuis voordat je weggaat wat broodpakketjes. Per pakketje maak je twee sandwiches. Per sandwich pak je twee bruine boterhammen, twee plakken kipfilet, een ei, een tomaat, wat peper voor de smaak, een berg sla, dat alles maak je ff wat compacter met je handen en doe er aluminiumfolie om heen.

Heel lekker, heel voedzaam, en je neemt het overal mee naartoe :thumbs: Twee van die sandwiches is eigenlijk al een complete maaltijd. Neem er alleen nog wel wat drinken bij, bij voorkeur melk!

Ik ben geen voedingsdeskundige, maar dit is echt veel te weinig. Gebruik je tussendoortjes ook om wat koolhydraten en eiwit binnen te krijgen. Maak thuis voordat je weggaat wat broodpakketjes. Per pakketje maak je twee sandwiches. Per sandwich pak je twee bruine boterhammen, twee plakken kipfilet, een ei, een tomaat, wat peper voor de smaak, een berg sla, dat alles maak je ff wat compacter met je handen en doe er aluminiumfolie om heen.

Heel lekker, heel voedzaam, en je neemt het overal mee naartoe :thumbs: Twee van die sandwiches is eigenlijk al een complete maaltijd. Neem er alleen nog wel wat drinken bij, bij voorkeur melk!

Ik dach bah dat zie ik mij niet eten , vroeger moest ik daar niks van hebben . ik dacht net , ik ga mij er eens eentje maken, echt lekker :thumbs:
Stel ik eet ik uiteindelijk te veel kcal , maar die komen dan van gezonde producten, kom ik dan weer bij. (Ik at vroeger elke dag chips daarom ben ik plots ook veel bijgekomen ). ik vond van mijzelf dt k al veel at , dus wt ik had opgeschreven en ik moet zeggen dt eet ik niet een s3 boterhammen eet 's morgen , maar als jullie het zeggen zal het wel kloppen meer eten .. :D

Echt bedankt

Denk je dat dit goed is

Your Welcome, help graag mensen die er zelf wel moeite in willen steken en er ook wat van willen opsteken ;). Het is gewoon beter om die kennis te hebben zodat je gewoon weet hoe je gezond bezig kan zijn met voeding/sport ipv je zelf bijv. uithongeren en veel bewegen. En je bent nooit te jong om dit soort dingen te leren/weten ;).

Ontbijt/lunch/avondmaal zien er goed uit, eventueel voor variatie in de ochend je 400/450ml melk + 70/80 gram havermout/brinta of bamix + stuk fruit. Voor jou zo zou ik zeggen.

Eindbaas ;) geeft al goede tips wat betreft je tussendoortjes/lunches etc. wat je gemakkelijk mee kunt nemen naar school/werk. Wat dacht je bijv. van gewoon een bak met een maaltijdsalade(peulvruchten/groente(ui,paprika,tom,olijf..etc)/tonijn of kip bijv. en een dressing van olijfolie/balsamico en wat kruiden) of gewoon rijst met kip + groente.. :rolleyes: Vanalles kan ;). Maar dat kost uiteraard meer tijd om te maken dan een sandwich alla Eindbaas wat ook voedzaam is en gemakkelijker om ergens op te eten.

Terug
Naar boven