Fitness Seller

Afvallen lijkt niet te lukken?

Bezoekers in dit topic

Stel je wil iets meer cardio gaan doen dan de 10min warming-up.
Kracht doe ik meestal vroeg in de middag.
Wanneer zou ik dan het beste een uurtje kunnen fietsen, ervoor of erna?
 
Stel je wil iets meer cardio gaan doen dan de 10min warming-up.
Kracht doe ik meestal vroeg in de middag.
Wanneer zou ik dan het beste een uurtje kunnen fietsen, ervoor of erna?
Niet, cardio vreet je spier op. :trollface:
 
Dan doe ik eerst kracht, voordat de cardio die weg maakt.
 
Waar ik tegen aanliep na lang cutten 150kg tot 88kg is dat je lichaam in een na een lange tijd spaarstand gaat. Je lichaam is zo gewend aan het aantal calorieën dat je minder snel afvalt. Soms is het is -100gr per week en dat zie je niet terug op de weegschaal door bijvoorbeeld vocht toename. Wat mij dan hielp is een maand op onderhoud te eten en dan weer rustig calorieën afbouwen. Wat ook goed is om te doen is niet teveel naar de weegschaal kijken maar je omtrek meten.
 
Dit is altijd een lastig verhaal. Denken dat je het goed doet en de cijfers tonen aan dat het niet zo is.
Er zijn allerlei factoren die bepalen hoe hoog JOUW energiebehoefte is.
Deze bereken je in basis over een week en kan je dan uiteindelijk delen over het aantal maaltijden in die week.
Dan weet je wat je wanneer kan/mag eten qua macro's maar wil je resultaat dan is wellicht PSMF een start basis waarin je bepaalt wat je kan innemen.

Bottomline val je af dan zit je in deficit kom je aan dan zit in surplus.
Jij valt niet af dus zit je te hoog. Simpeler kan het niet worden uitgelegd.
Maar je wil dat je KT ook goed wordt ondersteund dan zal je in ieder geval aan je leucine drempel moeten komen per maaltijd.
Gebaseerd op jou cijfers (en dan schat ik je vet% op 18% in) en over 4 maaltijden zou je 30gr eiwit per maaltijd minimaal moeten innemen en je totaal aan eiwitten is 200gr (2,2 gr/kg). Dit is dus 800kcal eiwitten en wel van dierlijke bronnen voor puur vegan zal je meer eiwitten moeten nemen omdat de biobeschikbaarheid lager is van plantaardig tov dierlijke eiwitten.
Anyway 4x30gr is 120gr dan is er nog 80gr eiwit over deze verdeel je het beste over de maaltijden na je KT omdat je lijf dan in PMS (protein muscle synthese) status verkeerd en je prima meer eitwitten kan toevoegen om te herstellen en als het goed is groeien in spiermassa.
Je vet toevoeging is m.i. prima ergens in de buurt van 70 gram dus 70x9=630kcal.

Ik zou rond de 1900 kcal gaan zitten qua voeding dat betekend in dit geval 1900-800-630=470kcal over voor koolhydraten.
Deze kan je dan het beste verdelen over je 2 laatste maaltijden. Voordeel om in je laatste maaltijd toe te voegen is de aansturing van melatonine en dat zorgt ervoor dat je eerder in slaap valt en slaap is zeer belangrijk. Ideaal is 9 uur slaap.

Dit is voor zover ik me kan bedenken een basis waaruit je kan werken.
Er zullen er velen zijn die hier vraagtekens bij hebben en andere zullen dit omarmen.
Hoe dan ook als je niet afvalt moet je lager gaan zitten.
 
Ik heb een paar maanden geleden een cut gedaan op 2000 kcal per dag.

Toen ik niet meer afviel ben ik begonnen aan een kleine leanbulk, en een paar weken later begon ik terug vet te verliezen.
 
Je moet haast wel een ongelooflijk kut leven hebben als je niet van water houdt, tering. Gelukkig heb je dat probleem niet met zuurstof.
 
allemaal leuke reacties, maar ondertussen gaat het zoals het hoort =)
Zou ik mogen vragen wat je denkt dat voor jou de oplossing is geweest? Ben op zoek naar informatie vanwege blijven hangen op gewicht. 2200 strict en afgewogen. 7 dagen actief sport in de week en 5 dagen actief werk. 1.87 bij 92kg
 
Zou ik mogen vragen wat je denkt dat voor jou de oplossing is geweest? Ben op zoek naar informatie vanwege blijven hangen op gewicht. 2200 strict en afgewogen. 7 dagen actief sport in de week en 5 dagen actief werk. 1.87 bij 92kg
Lager in kcals of meer bewegen. Als je daadwerkelijk 2200 hebt gegeten en je valt niet pas zou je of je kcal moet lowen of een vorm van cardio toevoegen
 
Zou ik mogen vragen wat je denkt dat voor jou de oplossing is geweest? Ben op zoek naar informatie vanwege blijven hangen op gewicht. 2200 strict en afgewogen. 7 dagen actief sport in de week en 5 dagen actief werk. 1.87 bij 92kg
2200 kcal, 7 dagen sporten en 5 dagen pw actief werken.

Als je dit zelf gelooft ben je wel erg dom, gegarandeerd dat je kcal “vergeet”.
 
Zou ik mogen vragen wat je denkt dat voor jou de oplossing is geweest? Ben op zoek naar informatie vanwege blijven hangen op gewicht. 2200 strict en afgewogen. 7 dagen actief sport in de week en 5 dagen actief werk. 1.87 bij 92kg
Zou me idd verbazen dat je blijft hangen met dit aantal kcal, kan je mss even je schema posten van wat je eet op een dag?
 
2200 kcal, 7 dagen sporten en 5 dagen pw actief werken.

Als je dit zelf gelooft ben je wel erg dom, gegarandeerd dat je kcal “vergeet”.
Iemand meteen “dom” noemen na één post vind ik wel erg overdreven. Zover ik begreep is dit forum bedoelt voor hulp en anderen te motiveren.
Zou me idd verbazen dat je blijft hangen met dit aantal kcal, kan je mss even je schema posten van wat je eet op een dag?
Jazeker, voor een beetje background: ben altijd redelijk fors stevig geweest. 125kg is mijn top. Na het afvallen tot +/- 85 kilo de liefde voor sporten gevonden. In de Corona tijd echter weer veel aangekomen tot 107 kilo. Nu was het doel weer naar de 85 te gaan om vandaar iets op te kunnen bouwen. Ik heb een hele waslijst aan allergieën en een prikkelbare darm waardoor voeding zeer beperkt is. Het bestaat vooral uit rijst/kip en alles wat daar mee te maken heeft. Een dagelijkse Veel voorkomende maaltijd is rijstwafels met kipfilet tuinkruiden, skyr, rijst met roerbakei(een klein beetje kerrie voor de smaak) eiwitten vooral, maximaal 1 eigeel, als groenten zitten er vaker snijbonen of spinazie bij. havermout met oatly havermelk en whey, dat is ook vaker een Shake na de training zonder de havermout.

Zeer obsessief wat bijhouden betreft. Weegschaal altijd bij, weeg alles af. Waar afgerond wordt altijd naar boven. En ook dingen zoals de olie in de pan worden meegenomen, vloeibare kcal ook. Geen koffie, geen alcohol.
 
Iemand meteen “dom” noemen na één post vind ik wel erg overdreven. Zover ik begreep is dit forum bedoelt voor hulp en anderen te motiveren.

Jazeker, voor een beetje background: ben altijd redelijk fors stevig geweest. 125kg is mijn top. Na het afvallen tot +/- 85 kilo de liefde voor sporten gevonden. In de Corona tijd echter weer veel aangekomen tot 107 kilo. Nu was het doel weer naar de 85 te gaan om vandaar iets op te kunnen bouwen. Ik heb een hele waslijst aan allergieën en een prikkelbare darm waardoor voeding zeer beperkt is. Het bestaat vooral uit rijst/kip en alles wat daar mee te maken heeft. Een dagelijkse Veel voorkomende maaltijd is rijstwafels met kipfilet tuinkruiden, skyr, rijst met roerbakei(een klein beetje kerrie voor de smaak) eiwitten vooral, maximaal 1 eigeel, als groenten zitten er vaker snijbonen of spinazie bij. havermout met oatly havermelk en whey, dat is ook vaker een Shake na de training zonder de havermout.

Zeer obsessief wat bijhouden betreft. Weegschaal altijd bij, weeg alles af. Waar afgerond wordt altijd naar boven. En ook dingen zoals de olie in de pan worden meegenomen, vloeibare kcal ook. Geen koffie, geen alcohol.
Je vult je rijst ook in aan hand van ongekookte kcal waarde? Vraag het maar vanwege ik dit zelf verkeerd deed in het begin 🙈..
Aan hoeveel vetten / eiwitten kom je per dag?
 
Je vult je rijst ook in aan hand van ongekookte kcal waarde? Vraag het maar vanwege ik dit zelf verkeerd deed in het begin 🙈..
Aan hoeveel vetten / eiwitten kom je per dag?
Weeg deze ongekookt af inderdaad. Eigenlijk standaard 100 gram. Op de sportschool hebben ze mijn doelen ingesteld op 137 gram eiwitten, 73 gram vetten, 247 gram khd.

Een maand geleden hebben ze de khd verhoogd naar dat. Reden daarvoor was 0 energie/fut hoe je het ook moet/kan noemen. Deze lag eerst lager en eiwitten hoger.

Twee maanden geleden ben ik van 2500 naar 2200 gezet.
 
Weeg deze ongekookt af inderdaad. Eigenlijk standaard 100 gram. Op de sportschool hebben ze mijn doelen ingesteld op 137 gram eiwitten, 73 gram vetten, 247 gram khd.

Een maand geleden hebben ze de khd verhoogd naar dat. Reden daarvoor was 0 energie/fut hoe je het ook moet/kan noemen. Deze lag eerst lager en eiwitten hoger.

Twee maanden geleden ben ik van 2500 naar 2200 gezet.
Maak even een topic in het voedingstopic en post daar je schema eens. Dan kunnen we beter meekijken en advies geven:)
 
Maak even een topic in het voedingstopic en post daar je schema eens. Dan kunnen we beter meekijken en advies geven:)
Ik heb niet echt een schema als in wat voor me is opgesteld. Niet veel mensen willen zich riskeren om z’n beperkt schema te maken. Wel kan ik bijv twee verschillende dagen pakken en dat uploaden? Is dat ook goed? Bedankt alvast
 
Ik heb niet echt een schema als in wat voor me is opgesteld. Niet veel mensen willen zich riskeren om z’n beperkt schema te maken. Wel kan ik bijv twee verschillende dagen pakken en dat uploaden? Is dat ook goed? Bedankt alvast
Dat is ook prima.
Maar maak dan wel een eigen topic aan.
Btw... hier ook iemand met o.a. lactose/gluten intolerantie, pinda allergie en stofwisselingstoornis (maag/darmen) dus ook beperkt in schema .... dus wie weet. ;)
 
Back
Naar boven