XXL Nutrition

afvallen voedingsschema

lees eens " burn the fat, feed the muscle."

een heel goed basisboek voor een gezond leven. koop het, wat ik je aanraad, of download het via torrents. is een flink dik boek, maar er staat veel goeds in.

verder heb je hier niks te zoeken als je je instelling/doelstelling niet verandert.... daar zijn andere fora voor

succes!

• Topic Starter Topic Starter
lees eens " burn the fat, feed the muscle."

een heel goed basisboek voor een gezond leven. koop het, wat ik je aanraad, of download het via torrents. is een flink dik boek, maar er staat veel goeds in.

verder heb je hier niks te zoeken als je je instelling/doelstelling niet verandert.... daar zijn andere fora voor

succes!

Oké thanx.

Mijn instelling is wel goed maar ik ben niet zo bekend met goede voeding. Zou ik dan nu juist ondanks ik 20% vet heb toch moeten bulken?

kunnen jullie controleren of mijn berekening klopt

rustverbruik is 1800kcal + 500 (cardio) + (300 krachttraining) + 500 (calorie overschot)= 3100kcal per dag nodig op cardio en krachttraining dagen

En de dagen zonder cardio of krachttraining moet ik dan minder eten?

---------- Toegevoegd om 22:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

ff opnieuw een schema gemaakt

07:00
40gr Brinta
200ml halfvolle melk
Banaan
Multivitamine tablet

09:30
2 Boterhammen met kipfilet
1 Boterham met zalm
Stuk komkommer

12:00
?gr Havermout
200ml Halfvolle melk

14:30
2 Boterhammen met tonijn
1 Boterham met zalm

17:00
Avond eten (altijd anders)

19:00
50gr noten (cashew of walnoten?)
Appel

21:00
500gr magere kwark

+ 2 liter water

Beter zo? Ik weet nog niet hoeveel kcal dit is maar kom ik hiermee in de buurt?

Oja en nog iets. De laatste tijd train ik bijna alleen maar thuis met dumbbells (max. 30kilo) en een barbell . Kan ik hiermee in het begin al wat massa mee winnen of moet ik echt gelijk naar de sportschool?

Laatst bewerkt:
Oké thanx.

Mijn instelling is wel goed maar ik ben niet zo bekend met goede voeding. Zou ik dan nu juist ondanks ik 20% vet heb toch moeten bulken?

kunnen jullie controleren of mijn berekening klopt

rustverbruik is 1800kcal + 500 (cardio) + (300 krachttraining) + 500 (calorie overschot)= 3100kcal per dag nodig op cardio en krachttraining dagen

En de dagen zonder cardio of krachttraining moet ik dan minder eten?

---------- Toegevoegd om 22:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

ff opnieuw een schema gemaakt

07:00
70gr Brinta
200ml halfvolle melk
Banaan
Multivitamine tablet
+ 5 eieren, 2 heel, 3 ei-eiwit

09:30
4 Boterhammen met 100gr kipfilet, vis

Stuk komkommer

12:00
70gr Havermout
200ml Halfvolle melk
5 eieren, 2heel, 3 wit

14:30
4 Boterhammen met 100gr vlees,vis

17:00
Avond eten (altijd anders)

19:00
150 gr steak, kip, vis
50 gr rijst
groente

21:00
500gr magere kwark + noten

+ 2 liter water

Beter zo!!!

goed, dus als ik het begrijp wil je gewoon een 'goed' lichaam.

Hoe denk je werkelijk dit te behalen? Met zwaar dieeten aan een frame waar geen spiermassa op zit!?

Jou prioriteit zou het winnen van spieren moeten zijn. Deze maken je lichaam 'mooi'. Namate je meer spiermassa aan je frame hebt gebouwd kan je is deftig gaan cutten, door de gewonnen spieren (vragen veeel energie) zal je zien dat het vet er af smelt en zal jij je mooie lichaam behalen.

dieeten/uithongeren slaat echt nergens op.. wat als je nu naar 10% vet zou gaan.. dan baal je van je uitgemergelde fysiek en ga je bulken. Dankzij jou lange periode van ondervoeding zal je spijsvertering op een laag pitje staan en ben je binnen no time weer dik.

Dus, cleanbulken bro.

Bovenstaand schema is prima te doen. Persoonlijk zou ik voor rijst gaan ipv brood, dit is een stuk makkelijker/lekkerder en werkt voor mij beter.

Laatst bewerkt:
Godsamme nog an toe.

Je bereikt er echt niks mee op deze manier. Je lichaam gaat in starvation mode en zeg maar dag tegen vetverbranding.

Lees de stickies. Je kan wel naar zo'n beachboy ecto fysiek toe willen gaan, 'chicks will dig it', totdat er iemand voorbij komt lopen die net 6 maanden wel goed trained en eet.

De assistent van mn baas, 35 jaar ofzo gok ik, 1,90m lang, weegt normaal gezien 70KG ofzo (eigenlijk minder). Dat is te zien, en diep van binnen kan ik het niet helpen om hem uit te lachen voor zijn achterlijke wijven fysiek. Je bent een vent man, geen 16 jaar meer.

Althans, je zou een vent moeten zijn.

wie weet hebje zelf nog mss met wijven fysiek rond gelopen nu kan je lachen met anderen .
voor niet iedereen is bulken zo gemaklijk hoor.

Laatst bewerkt:
goed, dus als ik het begrijp wil je gewoon een 'goed' lichaam.

Hoe denk je werkelijk dit te behalen? Met zwaar dieeten aan een frame waar geen spiermassa op zit!?

Jou prioriteit zou het winnen van spieren moeten zijn. Deze maken je lichaam 'mooi'. Namate je meer spiermassa aan je frame hebt gebouwd kan je is deftig gaan cutten, door de gewonnen spieren (vragen veeel energie) zal je zien dat het vet er af smelt en zal jij je mooie lichaam behalen.

dieeten/uithongeren slaat echt nergens op.. wat als je nu naar 10% vet zou gaan.. dan baal je van je uitgemergelde fysiek en ga je bulken. Dankzij jou lange periode van ondervoeding zal je spijsvertering op een laag pitje staan en ben je binnen no time weer dik.

Dus, cleanbulken bro.

Bovenstaand schema is prima te doen. Persoonlijk zou ik voor rijst gaan ipv brood, dit is een stuk makkelijker/lekkerder en werkt voor mij beter.

Dank je voor de uitleg :). Waar ik altijd bang voor ben geweest is voor vet opslag maar nu zal ik meer gaan eten.

Alleen het probleem met rijst eten is dat het denk ik voor mij niet makkelijker is dan brood. Maar rijst of brood maakt toch niet zo veel uit, of wel?

In verhouding zitten er meer kh in rijst dan in brood.

wie weet hebje zelf nog mss met wijven fysiek rond gelopen nu kan je lachen met anderen .
voor niet iedereen is bulken zo gemaklijk hoor.
En waarom denk je dat ik hier op dit forum zit, me 6 uur per week naar de klote train en vreet als een mother****er.

De meeste hier zullen of van een wijvenfysiek of van een fat-ass fysiek komen. Er zal maar een echt klein percentage hier zijn dat doelbewust met een passie is gaan trainen om een jaar of 5 later als eerste te eindigen op een podium. Voor iedereen met een 'wijvenfysiek' is bulken moeilijk omdat ze bang zijn om dat fysiek kwijt te raken aan vet, voor iedereen met een 'fat-ass fysiek' is bulken ook moeilijk omdat het moeilijk te bevatten is dat je ondanks je BF% en veel vreten toch massa kan gainen en droger komen te staan.

En ja, nu lach ik me de pleures als ik dat soort figuren langs zie lopen. Persoonlijk zie ik het als een vorm van volwassen worden. Op een gegeven moment vraag je je af hoe je erover 10 jaar bij loopt, of hoe je er in ieder geval niet bij wil lopen. Dan is het rekensommetje al snel gemaakt. Als ik iemand op 16 jarige leeftijd zie lopen dan trek ik daar geen conclusies over, maar als we richting 25 gaan dan mag er toch weleens een lampje branden. Ook al ga je voor een beachboy fysiek, nog altijd beter dan niks.

En waarom denk je dat ik hier op dit forum zit, me 6 uur per week naar de klote train en vreet als een mother****er.

De meeste hier zullen of van een wijvenfysiek of van een fat-ass fysiek komen. Er zal maar een echt klein percentage hier zijn dat doelbewust met een passie is gaan trainen om een jaar of 5 later als eerste te eindigen op een podium. Voor iedereen met een 'wijvenfysiek' is bulken moeilijk omdat ze bang zijn om dat fysiek kwijt te raken aan vet, voor iedereen met een 'fat-ass fysiek' is bulken ook moeilijk omdat het moeilijk te bevatten is dat je ondanks je BF% en veel vreten toch massa kan gainen en droger komen te staan.

En ja, nu lach ik me de pleures als ik dat soort figuren langs zie lopen. Persoonlijk zie ik het als een vorm van volwassen worden. Op een gegeven moment vraag je je af hoe je erover 10 jaar bij loopt, of hoe je er in ieder geval niet bij wil lopen. Dan is het rekensommetje al snel gemaakt. Als ik iemand op 16 jarige leeftijd zie lopen dan trek ik daar geen conclusies over, maar als we richting 25 gaan dan mag er toch weleens een lampje branden. Ook al ga je voor een beachboy fysiek, nog altijd beter dan niks.

is ook zo van mijn ik eet en train ook keihard en geduld moet je ook hebben ja denk het ook ,, idd ben 100 procent met je eens

no offence, maar 1,84 en 84kilo (bij 11%) zullen veel mensen je eerder atletisch zien, dan echt beest.
No judgement voor de rest, niet dat ik er zelf nou zooo veel beter bij loop, of dat het me uit maakt, maar het leek alsof je jezelf heel gaaf vond dat jij wel groot was en andere niet.

no offence, maar 1,84 en 84kilo (bij 11%) zullen veel mensen je eerder atletisch zien, dan echt beest.
No judgement voor de rest, niet dat ik er zelf nou zooo veel beter bij loop, of dat het me uit maakt, maar het leek alsof je jezelf heel gaaf vond dat jij wel groot was en andere niet.
Lees jij de posts waarop je wilt antwoorden en dan vooral het belangrijke, je eigen reactie voordat je eigenlijk post?

Dus als ik je post samenvat krijg ik dit; Je bent geen beest. Het maakt mij niet uit, maar het leek alsof je jezelf groot vindt.

Waar moet dat nou op slaan? Het ene moment probeer je te verwerpen dat ik een beest ben om dan te zeggen dat het leek dat ik mezelf zo groot vond.

Ik kan echter niet terughalen dat ik heb gezegd dat ik een beest ben en/of voel. Voel ik me ****ing awesome tov mensen die zogenaamd volwassen zouden moeten zijn met een fysiek waarbij je zelfs voorzichtig moet niezen? Ja zeker, omdat ze erbij lopen als een zak stront en als het nog eventjes mee zit, als een zak stront met kapsones, niet omdat ik zo 'groot' ben.

Lees jij de posts waarop je wilt antwoorden en dan vooral het belangrijke, je eigen reactie voordat je eigenlijk post?

Dus als ik je post samenvat krijg ik dit; Je bent geen beest. Het maakt mij niet uit, maar het leek alsof je jezelf groot vindt.

Waar moet dat nou op slaan? Het ene moment probeer je te verwerpen dat ik een beest ben om dan te zeggen dat het leek dat ik mezelf zo groot vond.

Ik kan echter niet terughalen dat ik heb gezegd dat ik een beest ben en/of voel. Voel ik me ****ing awesome tov mensen die zogenaamd volwassen zouden moeten zijn met een fysiek waarbij je zelfs voorzichtig moet niezen? Ja zeker, omdat ze erbij lopen als een zak stront en als het nog eventjes mee zit, als een zak stront met kapsones, niet omdat ik zo 'groot' ben.
nja, ik dacht het omdat je 'de pl**ris lacht' om 'dat soort mensen' enzo. Laat die mensen lekker in hun waarde.
(op de botjes die voor de spiegel hun sixpack fotograferen en t op hyves zetten na dan)
Andere dikkere mensen of dunne mensen voel ik me nou totaal niet beter ofzo omdat ik meer spiertjes heb..

Als het goed is heeft iedereen evenveel spiertjes:p

Maar ik snap je punt. Ik laat mensen ook in hun waarde hoor. Maar die waarde bepaal ik dan nog altijd wel zelf en het is afhankelijk van hun eigen gedrag hoe ik ze behandel. Als het dus, zoals je zelf al zegt, van die hyves mong*len zijn, en daar lopen er veel van rond, dan moeten ze niet opeens met kapsones aankomen.

Mja, ik kijk meestal nogal 'darwinistisch' tegen de meeste dingen aan hehe

Als het goed is heeft iedereen evenveel spiertjes:p

Maar ik snap je punt. Ik laat mensen ook in hun waarde hoor. Maar die waarde bepaal ik dan nog altijd wel zelf en het is afhankelijk van hun eigen gedrag hoe ik ze behandel. Als het dus, zoals je zelf al zegt, van die hyves mong*len zijn, en daar lopen er veel van rond, dan moeten ze niet opeens met kapsones aankomen.

Mja, ik kijk meestal nogal 'darwinistisch' tegen de meeste dingen aan hehe

Wat blaas jij je op man, kereltje.. de t*ring.

Dat JIJ zo tegen het leven aan kijkt (dat je groot móet zijn/worden) heeft niks te maken met hoe andere mensen hier over denken. Laat mensen lekker in hun waarde, ik lach jou toch ook niet uit om je stats of wel?:rolleyes:

Wat blaas jij je op man, kereltje.. de t*ring.

Dat JIJ zo tegen het leven aan kijkt (dat je groot móet zijn/worden) heeft niks te maken met hoe andere mensen hier over denken. Laat mensen lekker in hun waarde, ik lach jou toch ook niet uit om je stats of wel?:rolleyes:
Wat interesseert het mij nou hoe andere mensen hier over denken? Dan had ik er wel een topic over gemaakt 'Hoe denkt iedereen over mijn darwinistische instelling tegen over andere mensen'? Dan kon iedereen lekker posten over hoe k*t ze het wel niet vinden, of juist hoe geweldig. Misschien bouwen ze wel een standbeeld van me en zullen de anderen een demonstratie houden en het beeld weer vernielen.

Maar goed, het interesseert me dus niet zoveel. Overigens als je iets meer posts gelezen had dan alleen dat stukje waar je persoonlijke gevoelens gekwetst werden had je letterlijk kunnen lezen dat ik helemaal niet vind dat iedereen maar groot moet zijn, in tegendeel.

En je lacht maar tot je er bij neer valt, ik weet namelijk dat mijn stats bij lange na niet super zijn. Daarbij vind ik het dan wel weer grappig dat je op basis van 'stats', op het internet, zonder enig idee van mijn historie en doelen, probeert de held uit te hangen. Dat zegt mij voldoende om te kunnen zeggen dat je geen flauw idee hebt waar ik het nou eigenlijk over heb.

Gozer, tot 3 maal toe verheerlijk jij jezelf ten opzichte van andere. Dat heet geen 'darwinistische kijk op het leven', dat heet narcisme.

En ik probeer hier de 'held op internet' uit te hangen? Lees anders eerst even je eigen posts door, daarna die van mij om vervolgens jezelf af te vragen wie hier nou de 'internetheld' is.

Succes met je zelfverheerlijking, je zal het vast nodig hebben.

Edit: hahaha, leuke handtekening trouwens:roflol:

Laatst bewerkt:
speelkwartier nu over?

back on topic. waar is TS eigenlijk?

speelkwartier nu over?

back on topic. waar is TS eigenlijk?

Hier :D

Ik heb nog twee vragen:

1. Kan ik de eieren bakken (geklutst) ipv koken? Dat is sneller en lekkerder vind ik.
2. Hoeveel cashew noten moet ik s'avonds bij de kwark eten?

Ik ben nu 2 dagen bezig en ik moet zeggen dat het best tegen valt om veel te eten. Ook ben ik nog steeds bang om aan te komen in vet want mijn logica was altijd dat veel eten zorgt voor veel toename in vet.

bump bamp bimp

Ha, mail ontvangen?

eieren kan je prima bakken of koken
hoeveel cashews je nodig hebt, moet je zelf uitrekenen. handje lijkt me genoeg.

Terug
Naar boven