MuscleMeat

Afvallen voor het leger.

Pompen ??? wat bedoel je daar echt mee? Beetje raar advies...
En vermageren en spieren krijgen kan niet gelijktijdig.

Allereerst is je voeding het belangrijkst. Je valt af door een calorie deficiënt, minder eten dan je verbrand dus. Stel eens een schema op (kijk in de voedingssectie en lees de stickies, kijk ook eens naar cut schema's van anderen hier).

Verder zou ik een combinatie doen van cardio en krachttraining. Ideaal is als je gewoon een abonnement neemt bij een sportschool. Full body schema lijkt mij het beste voor wat jij wilt bereiken, de frequentie hangt af van jou motivatie/ hoeveel dagen jij ermee bezig wilt zijn.
3x per week cardio en 2 of 3 keer full body kt zou prachtig zijn.

Bij de krachttraining zou ik me voornamelijk richten op de basis compound oefeningen.
Squat, deadlift, benchpress, Rows of chinups, military press.

Cardio kan in veel verschillende vormen, lopen, roeien, zwemmen, lekker een uurtje op de boxzak meppen... wat jij het liefts doet als je je maar goed in het zweet werkt.

Hardlopen ;) wandelen zet geen zoden aan de dijk...
pompen is opdrukken of push ups. vermageren en spieren krijgen gaat wel maar je moet niet verwachten dat je echt gaat groeien. maar sterker worden, gaat zeker terwijl je vermagert. in het leger moet je niet sterk zijn in de zin van één keer 150kg kunnen benchpressen maar spieren hebben die je lichaam gemakkelijk kunnen optrekken en opduwen. als bodybuilder ben je niks in het leger want die mannen kunnen meestal niet lopen. heb ik zelf gezien toen ik para was. ga maar is kijken in het vreemdelingenlegioen. juist hetzelfde. magere, pezige mannen.

• Topic Starter Topic Starter
Als jij nu al in zo'n korte tijd 13 kg aan komt, hoe gaat dat dat als je de kma afgerond hebt? Dan wordt jij het prototype van zo'n dikke officier, die alles van achter zijn bureau doet.

En nu dan even snel wat afvallen om de kma te halen, echt een slechte instelling. Je kan wel zien dat de aanname eisen omlaag gaan van de AAC (aanname- advies commissie). En dat voor de veldartillerie. Jongen, die onderdelen van de Panzerhouwitzer zijn op, die kanonnen staan stil man.

Met zo'n korte termijn instelling als jij hebt soldaatje, haal je misschien net de kma, maar zal je nooit een officier worden die een voorbeeld is voor de troep.

En ja, ik weet waarover ik praat.

Ik wil niet afvallen om de KMA te halen. Ik heb juist mijn leefsT omgegooid toen ik in Finland zat. Maar ik wil je best eens 5 maanden uitnodigen hoor. Dan weet ik zeker dat je daar ook minstens 10 kilo aankomt. Als je daar niet vandaan komt, dan reageert je lichaam er zeker anders op.

Ik wil mijn oude levensstijl terug. Alsof ik er op had gerekent dat ik zoveel kilo aan kwam? Mijn oude leefsT was zoals jullie zeiden "KT & Cardio" doen..

En ik wórd een artillerist. Mark my words. Ik wil gewoon die 13 kilo er af, zodat ik weer gezond mijn oude levensstijl kon oppakken.

Ik kwam hier voor advies, en niet om afgezeken te worden..

Zou iemand met mij een voedingsschema kunnen opstellen? ( Dit dan natuurlijk buiten 't forum om maar via msn ofzo. ) Want voor mij is het gewoon van "Minder eten dan je nodig hebt = afvallen." Misschien dat we het dan ook over cardio en die rotzooi kunnen hebben.

Alvast bedankt. ;)

Laatst bewerkt:
Ik wil niet afvallen om de KMA te halen. Ik heb juist mijn leefsT omgegooid toen ik in Finland zat. Maar ik wil je best eens 5 maanden uitnodigen hoor. Dan weet ik zeker dat je daar ook minstens 10 kilo aankomt. Als je daar niet vandaan komt, dan reageert je lichaam er zeker anders op.

Ik wil mijn oude levensstijl terug. Alsof ik er op had gerekent dat ik zoveel kilo aan kwam? Mijn oude leefsT was zoals jullie zeiden "KT & Cardio" doen..

En ik wórd een artillerist. Mark my words. Ik wil gewoon die 13 kilo er af, zodat ik weer gezond mijn oude levensstijl kon oppakken.

Zou iemand met mij een voedingsschema kunnen opstellen? ( Dit dan natuurlijk buiten 't forum om maar via msn ofzo. ) Want voor mij is het gewoon van "Minder eten dan je nodig hebt = afvallen." Misschien dat we het dan ook over cardio en die rotzooi kunnen hebben.

Alvast bedankt. ;)

Als je af wil gaan vallen. Begin vast met rennen en veel. Dat zal goed zijn voor je lichaam + dat is een belangrijk onderdeel bij de baas. Gezonde leef sT krijg je van zelf bij de landmacht alleen moet je dan wel uit de kroeg blijven :p

Denk maar neit dat je als officier lekker soepel achter je bereau zit. Je gaat keihard aan het gas in het veld. Je moet een voorbeeld zijn voor de manschappen en de serganten zo niet zal je minder respect krijgen van je mensen. En het voorbeeld zijn is niet alleen in het veld maar ook op de kazerne want ja je bent 24/7militair.

Ik stel voor dat je veel aan je conditie gaat doen:
Duurloop harde ondergrond / zachte ondergrond
Korte afstanden harde ondergrond / zachte ondergrond
opdrukken
optrekken
buikspieren
Mars training met tas en gevechts laarzen 5/7/10/16 Kilometer

Als je af wil gaan vallen. Begin vast met rennen en veel. Dat zal goed zijn voor je lichaam + dat is een belangrijk onderdeel bij de baas. Gezonde leef sT krijg je van zelf bij de landmacht alleen moet je dan wel uit de kroeg blijven :p

Denk maar neit dat je als officier lekker soepel achter je bereau zit. Je gaat keihard aan het gas in het veld. Je moet een voorbeeld zijn voor de manschappen en de serganten zo niet zal je minder respect krijgen van je mensen. En het voorbeeld zijn is niet alleen in het veld maar ook op de kazerne want ja je bent 24/7militair.

Ik stel voor dat je veel aan je conditie gaat doen:
Duurloop harde ondergrond / zachte ondergrond
Korte afstanden harde ondergrond / zachte ondergrond
opdrukken
optrekken
buikspieren
Mars training met tas en gevechts laarzen 5/7/10/16 Kilometer

Je kan mij een hoop vertellen, maar wat betreft die gezonde leefsT, en uit de kroeg blijven, heb je he t toch echt fout :P! Ze hebben zelf kroegen op de kazerne. Wat wel zo is, en wat je niet terugziet in de gewonen maatschappij, is dat hoe zwaar de kater ook is, ze zullen sporten, ook al moeten ze kotsen oid..!

Alvast bedankt. ;)
cardio en rotzooi? ga sporten man ipv zelfmedelijden te hebben. met enkel een voedingsschema ga je er niet komen. een officier die niet kan lopen, is een officier van mijn kloten. ik heb je gezegd wat je moet doen. een andere weg is er niet.

Je kan mij een hoop vertellen, maar wat betreft die gezonde leefsT, en uit de kroeg blijven, heb je he t toch echt fout :P! Ze hebben zelf kroegen op de kazerne. Wat wel zo is, en wat je niet terugziet in de gewonen maatschappij, is dat hoe zwaar de kater ook is, ze zullen sporten, ook al moeten ze kotsen oid..!

Ja klopt dat er op elke kazerne een kroeg staat. Maar dat is aan je zelf om daar in tegaan en te beginnen met zuipen.
Als je uit die kroeg blijft heb je wel een gezonde leefsT. Je word fysiek en mentaal getraind er word duidelijk gemaakt dat eten echt belangrijk is en anders kom je er wel zelf achter.
Voor veel mensen is dat al een levens sT verbetering.

Ik zit bij de painf.

Sowieso vind ik de instelling die je hebt inderdaad slecht. IK wil bij de infanterie, en doe nu een vooropleiding van defensie. Ik haal echt goede resultaten. Kan goed harlopen, touwklimmen, en andere conditionele dingen doen. Waarom kan ik dit? Omdat ik bij de infanterie wil. IK ben bijna 20 kilo afgevallen(was best wel zwaar) en sport nu zo'n 6 keer in de week. Soms zelfs meer, omdat ik het leuk vindt, en omdat ik een infanterist GA WORDEN! Want ik moet en zal 1 van die mannen zijn.

Met een goede instelling had je je veel beter voorbereid en er niet zo weinig aan gedaan. Als jij dit wilt, had je daar ook hardgelopen, een sportschool gezocht, en dan wasjij nu in je meest goede staat geweest. Maarja zo denk ik, en de twee mensen boven mij erover!

WOOHA! Juist ja, dit is de spirit!

NULLI CEDO

SEMPER FI

En als je dit al als afgezeken voelt, ben je niet uit het juiste hout gesneden...

Voor defensie hoef je niet meer met gewichten te beginnen te trainen eigenllijk. Begin maar met de volgende oefeningen drie keer in de week uit te voeren. Sit ups, pull ups, push ups, en doe daarnaast core stability(zoeken met de google functie)

Daarnaast natuurlijk gaan hardlopen. Er is ook een fit aan de start boekje dacht ik van defenise. Kan je wel ergens bij de landmacht.nl site vinden. Volg de oefeningen daarin bijvoorbeeld ook.

Afvallen kan je prima nog redden. Maar wat je vandaag at slaat nergens op. Wat je trouwens de laatste tijd eet is echt bullshit. Afvallen+ongezond eten is niet de resultaten boeken die je zou kunnen boeken, zowel conditioneel als uiterlijk.

Ga cutten. http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
Lees dit linkje goed door en bereken wwat je moet berekenen, en eet wat je moet eten, en die 15 kilo ben jij in 3 a 4 maanden makkelijk kwijt.

Gebruik al je tijd die je nu nog hebt om te trainen, want daar ga je heel veel aan hebben. Straks in het leger wordt het eerst alleen maar afzien als je echt een super klote conditie hebt.

Krachttraining op uithoudingsvermogen lijkt mij sowieso niet slecht?

Laatst bewerkt:
Update:

Ik heb vandaag op;

- 2 Appels.
- 2 liter water
- 3 eieren ( voor het eiwit =P)
- 1 boulogne pistoletje met krabsalade
- Gehaktbal met aardappeltjes en een beetje mayo. Daarnaast nog 250 gram Worteltjes.

Begint 't er nu al meer op te lijken? Want ik kijk wel op internet rond voor eiwit rijke producten. Maar héél duidelijk word ik er allemaal niet van...

Denk aan havermout, fruit, groente, eiwitrijke producten, noten etc. En je hebt geen eiwitsupplement nodig, kan je ook uit voeding halen. Wat jij op hebt in een hele dag, dat eet ik in één keer.:o Een gemiddeld mens (eigenlijk man) heeft zo'n 2400 kcal per dag nodig (volgens het Voedingscentrum), je kan dat aanhouden en er 500 kcal onder zitten. Waarschijnlijk val je dan heus wel af.

Laatst bewerkt:
Ik wil niet afvallen om de KMA te halen.
zo begon je vraag wel

Ik heb juist mijn leefsT omgegooid toen ik in Finland zat.
ja op de verkeerde manier

Maar ik wil je best eens 5 maanden uitnodigen hoor.
bedankt, vinden de mensen waar ik dan moet logeren dat ook leuk?

Dan weet ik zeker dat je daar ook minstens 10 kilo aankomt.
= een aanname, alleen iets zeggen als je het zeker weet, als je je plan maakt op aannames, verlies je de strijd

Als je daar niet vandaan komt, dan reageert je lichaam er zeker anders op.
Idd elk lichaam is anders

Ik wil mijn oude levensstijl terug.
Doe er dan wat aan, gisteren nog!

Alsof ik er op had gerekent dat ik zoveel kilo aan kwam? Mijn oude leefsT was zoals jullie zeiden "KT & Cardio" doen..
LevenssT? Als je 5 maanden kan stil zitten, is het NIET jouw levensstijl

Artilleristen zijn over het algemeen niet de fitste militairen, dus wat betreft klopt je voorbereiding ook wel weer ;)

Je wordt niet afgezeken, je krijgt wat levenslessen. Military way! Stop whining, it's time for action!

Tuurlijk kan dat. Maak een serieus voorstel en post het. Ook dit gaat voor jou een lange weg worden. Maar...als je wilt, lukt het ;-)

Alvast bedankt. ;)

Zie bovenstaand dik gedrukt

Krachttraining op uithoudingsvermogen lijkt mij sowieso niet slecht?

Nee inderdaad. Maar je zal meer hebben aan heel veel opdrukken en situps doen en optrekken, dan aan krachttraining. Vooral omdat het in zo'n korte periode is. Maar tuurlijk is het niet slecht om krachtuithoudingsvermogen erbij te doen, maar ga dan bijvoorbeeld survivallen oid. Of je doet veel herhalingen met gewichten

Het is toch gewoon een opleiding waar je je gwoon voor moet inzetten... Er is ook nog iets van een middenweg. Je kan toch genieten van het leven en het werk doen wat je leuk lijkt! Ideale combinatie waarom zou je als caveman gaan leven en zo strikt gaan leven als je fulltime werkt een vriendin hebt + sociaal leven.

Als ik een examen heb ga ik er toch ook niet 5 jaar van te voren voor leren maar een paar weken oid.

Hij moet goede conditie hebben dus moet in goede shape komen, dus moet zich ook voorbereiden. Iedereen trained er van te voren voor dus ik snap sommige opmerkingen niet...:rolleyes:

ik zal je proberen wat verder te helpen.

- maak een goed voedingsschema. Je zal even moeten zoeken op cutten. Dit kan je zelf doen. Hierna word je wel duidelijk dat je niet voldoende eet, en zoals je nu eet allemaal spier zult verliezen.
- ga hardlopen. Kies voor een interval training en evt nog een lange afstandloop. Begin iig met interval training 3 keer in de week. Heb je een klote conditie? begin dan met bijvoorbeeld 2 minuten hardlopen, 2 minuten rust, en doe dit een halfuur. Tijdens de rust blijf je gewoon doorlopen om je benen warm te houden. NIet stilstaan dus. Heb je een betere conditie ga dan bijvoorbeeld 5 minuten hardlopen met 2 minuten rust en herhaal dit ook een aantal keer. Als ik jouw was zou ik meteen zo veel mogelijk snelheid in je werk proberen te krijgen. DUs probeer tijdens die 5 minuten hard te lopen. Probeer niet te gaan joggen, maar push the limit.
Elke wee verhoog je je interval met 1 minuut tot dat je bijvoorbeeld 15 minuten lopen kunt, 2 minuten uitlopen, en dan weer 15 miunuten kunt hardlopen. Dan kan je best 5 km in een keer lopen.
- Ga opdrukken, sit ups doen en optrekken. Doe hiernaast ook core stability. (plank, side plank enz.(zoeken met google)) Voeg hier evt. krachttraining aan toe. NIet 5x5 herhalingen oid, maar je wilt uithouding krijgen, dus kies bijvoorbeeld voor 3 keer 12 of 3 keer 15 herhalingen. Kies voor een fullbody schema.

Maak gebruik van alle tijd die je nu nog hebt. Want straks had je gewild dat je dat had gedaan.

En je kan natuurlijk ook wat afwisselen. Zwemmen is leuk en goed voor je, maar fietsen ook. OF als je naar een winkel moet oid, ga een keertje lopen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven