XXL Nutrition

afvallen

MST29

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
120kg
Beste mensen,

Ik wil heel graag afvallen, maar omdat ik de disicipline er niet voor heb lukt het niet. Ik ben zelf rond de 1.69 meter en ben rond de 120 kg. Dus ik ben echt dik.

Ik wil graag afvallen en daarna kracht gaan doen.
Hebben jullie misschien tips voor mij.

Ik wens jullie nog een fijne dag verder

ik ben geen expert in afvallen, maar tot nu toe ben ik 6 kilo afgevallen, dus misschien kan ik je alsnog wat tips geven!

ten eerste: goed inlezen in de voedingssectie! volg ook gewoon random wat topic's en probeer een beetje door te krijgen hoe het zit met voeding en hoe je zelf een voedingsschema kunt maken. Als het op een gegeven moment gelukt is een schema te maken, post deze dan eens op het forum en laat het beoordelen door mede-DBB'ers!
ten tweede: schrijf je in bij een gym in de buurt en ga KT+cardio doen. voor beginners zijn de schema's gemaakt door de sportschool vaak nog wel prima, maak wel goed je doel duidelijk! (ook in de sportschool!! mijn ervaring met door de sportschool gemaakte trainschema's is niet zo goed, dus je kunt altijd voor de zekerheid je trainschema ook eens posten hier op het forum, en als het nodig is krijg je beslist goede op- of aanmerking en tips!)
ten derde: ik raad je aan niet te hard van start te gaan, bouw het op. je wilt niet overtrained raken, je lichaam moet in eerste instantie wennen aan je nieuwe levensstijl en de heftige inspanningen die je gaat leveren in de sportschool!

ik hoop dat je hier wat aan hebt, good luck verder :D

Je bent inderdaad dik, ik zou zeggen lees de stickys.

Voeding drastisch veranderen en beginnen met sporten. Succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie tips. Ik hoop dat ik er wat mee bereik.

---------- Post added do 23 jun 2011 at 17:40 ----------

Oh ja TRobin. Ik sta al ingeschreven bij een sportclub. Op bepaalde tijden is het meestal heel druk. In de avond na 9 uur word het wat minder. Is dit tijdstip goed om te trainen.

Je bent inderdaad dik, ik zou zeggen lees de stickys.

Voeding drastisch veranderen en beginnen met sporten. Succes

Jonge kan je wat subtieler zijn ofzo...hij weet zelf ook wel dat hij niet mager is maar om het zo te zeggen en dan nog niet eens nuttige info geven, buiten stickies lezen...

in jouw geval maakt het tijdstip denk ik nog niet zo een drastisch verschil...
over het algemeen is het het beste om voor de KT een voedingsbron te nuttigen die snelle koolhydraten bevat, denk aan een banaan (neem ik ook vrijwel altijd voor de training)
en voor cardio is het het beste om dit op lege maag te doen of na de krachttraining.. in princiepe kan cardio ook gewoon overdag gedaan worden, zo veel verschil zal het niet uitmaken, zorg er wel voor dat je 3 uur voor de cardio niks of weinig eet, anders duurt het een stuk langer voordat de werkelijke vetverbranding begint!

Jonge kan je wat subtieler zijn ofzo...hij weet zelf ook wel dat hij niet mager is maar om het zo te zeggen en dan nog niet eens nuttige info geven, buiten stickies lezen...

Oh, we mogen natuurlijk alleen maar lievvv zijn voor elkaar. Hoe oud ben je, 12?

Ik zeg enkel wat hij zegt, hij is niet mager nee. Dit is geen forum waar je kan verwachten dat je medelijden krijgt. Je wordt ook niet geboren met overgewicht, als je zo zwaar bent moet er gewoon iets drastisch veranderen en 99% is dat het eten.

Nogmaals stickys lezen, post je voeding. Rippetoe + cardio, en geduld. Meer kan je niet doen.

Bedankt voor jullie tips. Ik hoop dat ik er wat mee bereik.

---------- Post added do 23 jun 2011 at 17:40 ----------

Oh ja TRobin. Ik sta al ingeschreven bij een sportclub. Op bepaalde tijden is het meestal heel druk. In de avond na 9 uur word het wat minder. Is dit tijdstip goed om te trainen.

Maakt niks uit om hoe laat je traint.

Probeer zoveel mogelijk kleine maaltijden te eten. En probeer ook een 6-7 maaltijden te eten. Smorgens tot smiddags kan je koolhydraten eten en in de namiddag moet je meer eiwitten eten. Natuurlijk mogen hier ook nog koolhydraten bij zitten, maar tegen de avond moet je toch proberen om zo weinig mogelijk koolhydraten te eten, die geven je alleen energie en als je ze niet nodig hebt dan wordt het vet.

Ook je behoefte uitrekenen en daar dan 200-300 kcals onder zitten. De meeste mensen zeggen 500 kcals maar ik zou beginnen met 200 en dan kan je zelf nog zien hoe snel je afvalt.

Maar zoals je zelf opgeeft heb je niet veel discipline en die zal je toch nodig moeten hebben als je wil afvallen. Ik zou als ik jou was een doel vooropstellen. Maar probeer je uiteindelijk doel wel in kleinere doelen op te splitsen anders haal je het nooit.

Succes!

in jouw geval maakt het tijdstip denk ik nog niet zo een drastisch verschil...
over het algemeen is het het beste om voor de KT een voedingsbron te nuttigen die snelle koolhydraten bevat, denk aan een banaan (neem ik ook vrijwel altijd voor de training)
en voor cardio is het het beste om dit op lege maag te doen of na de krachttraining.. in princiepe kan cardio ook gewoon overdag gedaan worden, zo veel verschil zal het niet uitmaken, zorg er wel voor dat je 3 uur voor de cardio niks of weinig eet, anders duurt het een stuk langer voordat de werkelijke vetverbranding begint!

Vertel?

Bronnen?

De 2 principes die jij nu zegt, heb ik nog nergens gelezen of gezien in cut schema's. Snelle suikers wil je vermijden vanwege insuline pieken en dan pak jij nog wel de slechtste suikers uit namelijk fructose.

Hoi kyle84,

Bedankt voor je tips. Maar weet je mischien ook in welke voedingen koolhydraten en eiwitten zitten. Ik ben niet zo een expert daarin.

Groetjes

snelle koolhydraten voor energie tijdens de KT
van te voren weinig eten zodat er niet veel koolhydraten aanwezig zijn om te verbranden waardoor het lichaam zijn reserve brandstoffen nuttigt genaamd: lichaamsvet.
raar dat je daar nog nooit van hebt gehoord, even geen tijd om bronnen te zoeken, eten is bijna klaar namelijk...

ik ontken hiermee trouwens niet dat je tijdens de cut snelle suikers moet mijden, die banaan bedoelde ik dan ook enkel als van pre-workout voeding... en wat ook nog even gezegd moet worden, vitaminen uit fruit zijn ook essentieel... je zou ze ook via vitaminen pillen kunnen nuttigen natuurlijk

Ik zal je vertellen hoe ik 50 kilo ben afgevallen in 10 maanden tijd.

De voeding.

Ontbijt
brinta met 200 ml magere melk

1200 uur
proteine shake met 500 ml magere melk

1400 uur
200 gram kipfilet

1600 uur
appel en 6 rijstwafels

1730 uur
avond eten, gewoon wat de pot schaft (portie van 400 gram), rundvlees of kip als vlees

2000 uur
500 gr magere kwark (ik nam altijd optimel)

Als je honger krijgt dan neem je wat rijstwafels met kipfilet of pindakaas.

6 dagen per week trainen,

dag 1: 30 minuten cardio, borst-triceps-buik
dag 2: 30 minuten cardio, benen-schouders
dag 3: 30 minuten cardio, rug-biceps
dag 4: rust of alleen cardio
dag 5: 30 minuten cardio, borst-triceps-buik
dag 6: 30 minuten cardio, benen-schouders
dag 7: 30 minuten cardio, rug-biceps

De meeste zullen roepen cardio na je krachttraining en je eet te weinig maar ik heb het zoals bovenstaand gedaan en het heeft voor mij echt gewerkt! De rede dat ik cardio voor kracht deed was heel simpel, na de kracht kon ik het gewoon niet meer opbrengen om te moeten cardioen, dus daarom deed ik het er voor.

Discipline, doorzetten, het echt willen bereiken van je doel, goede begeleiding en en steun om je heen is echt belangrijk. Gewoon niet opgeven!

Je moet echt in een gym gaan trainen, anders ga je het so ie so niet redden! De gym is een goeie stok achter de deur.

Hang foto;s van je dikke lichaam op de koelkast, op je kamer, maakt niet uit waar maar blijf jezelf prikkelen om door te zetten!

Heel veel succes kerel.
Ik hoop echt dat je het gaat redden, er zal een mega wereld voor je open gaan als je die kilo;s kwijt bent! Dat kan ik niet eens verwoorden maar het is het meer dan waard! geloof me.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je tips justbart. Ik ben echt onder de indruk. Nu heb ik er meer zin ingekregen.

Groetjes

[Link niet meer beschikbaar]
succes met je doel, geloof in jezelf en heb geduld!

Super van je om de stap te willen zetten om je overgewicht te verminderen en je gezondheid te willen verbeteren.

Waarom wil je graag afvallen ? (gezondheid , ontevredenheid over jezelf , ...)

Waarom heb je er de discipline niet voor ? (Denk je dat het je niet gaat lukken en geloof je niet in jezelf, herval je al snel in slechte (eet)gewoontes door bepaalde factoren, ...)

Ik neem aan dat je bedoelt dat je soms hervalt en je "vergrijpt" aan zaken als overeten ... vnl. met calorierijke snacks. Maar voel je je daarna dan beter ?

Er zijn allerlei oorzaken die je kunnen aanzetten tot dit minder goede gedrag.
Zie dit niet als problemen maar als uitdagingen om stap voor stap te overwinnen. Je zal volgens mij véél hebben aan een positieve instelling.
Die kan je zo naar boven duwen en maakt het allemaal zoveel makkelijker.
Negativiteit trekt je terug naar beneden en blokkeert je potentieel!

Je mentaliteit , je ideeën , vooroordelen en je hele mindset en instelling zullen een gigantische invloed hebben op het slagen in je doel.

En dat is eigenlijk een héél goede zaak.

Wees gerust en vertrouw in jezelf , je kan dit ...
En er zijn er massa's die het je voor hebben gedaan en jij zal volgen en ook een voorbeeld worden voor anderen.

Je kan zéker en vast zonder extreme acties , slow and steady , je doel bereiken.

Onthou gewoon dat je om af te vallen méér caloriën moet verbruiken dan dat je tot je neemt. Dat is dé basisregel.

Een gezonde voeding en vooral een bewust voedingspatroon zullen je hier ook bij helpen. Fruit , groenten , vis , magere vleessoorten , volkoren producten zijn allemaal aangewezen. Dit helpt je om de caloriebalans correct te houden (om vb. afvallen mogelijk te maken) en zal je gezondheid ten goede komen omwille van voedingsrijke , kwalitatieve etenswaren die je tot je neemt.

Met sport kan je je caloriebalans ook nog eens bijregelen en is altijd een goede zaak!

Maak gewoon die shift in je hoofd en er zal al véél vanzelf gebeuren. Eens je positieve resultaten begint te zien ben je vertrokken.

Pieker niet teveel , stel niks uit maar maak concrete plannen om eraan te beginnen. Vandaag!

Ik vind de boeken en instelling van Tom Venuto schitterend.
Mogelijk kunnen die je ook nog overtuigen van je eigen mogelijkheden en de mooie toekomst die voor je kan liggen. Je moet hem alléén maar grijpen.

Succes ermee :)

wat justbart heeft gepost is al een goei begin. Ik zou persoonlijk iets meer eten, ook niet te veel maar denk wel dat je iets meer kan hebben. Je moet het uiteindelijk nog kunnen volhouden.

Justbart heeft eigenlijk al geantwoord denk ik. Maar in pasta, rijst, boterhammen, brinta, havermout zitten veel koolhydraten en je hebt er lang energie van. Snelle suikers inderdaad vermijden. Snelle suikers is min of meer alles wat ongezond is. Ik vind fruit persoonlijk ook niet goed om af te vallen, maar dat is mijn mening.

Proteineshake, kipfilet als avondeten of als beleg zijn eiwitten. Alle soorten vlees, denk ik wel dat je kan eten, zou alleen niet te veel varkenvlees eten. savonds na het avondeten zowiezo nog wat kwark eten.

Een vriend van me woog 145 kg en is ook aan het afvallen. Ik hou me redelijk bezig met eten en sporten. Ik ga niet zeggen dat ik er alles van af weet maar heb hem een voedingsschema gegeven waar hij zich goed aan kan houden en waar hij nog altijd af en toe eens ongezond kan eten. Hij is op 4 maand 20 kg afgevallen en zijn doel is onder de 100 te komen. Hij heeft natuurlijk een super motivatie omdat hij een zoontje van 2 heeft die hij niet zal zien opgroeien als hij blijft verder doen hoe hij bezig was.

Mijn tip: doelen stellen, motivatie zoeken uit alles en er volledig voor gaan en ook niet vergeten dat je af en toe nog wel eens ongezond kan eten. Je hebt het een hele tijd gedaan dus af en toe ongezond kan echt geen kwaad. Zeker gaan fitnessen, niks met in zitten als mensen je aan kijken en gewoon ervoor gaan. Mp3tje op en bewegen.

Kijk vooral niet naar de weegschaal, kijk naar de spiegel.

Bedankt voor al jullie tips ik hoop dat ik mijn doel ga bereiken. Heb nu al zin in een strakkere lichaam :P

---------- Post added vr 24 jun 2011 at 00:16 ----------

hoi justbart,

Welke proteine shake moet ik gaan nemen. Ik hoor dat er verschillende zijn. Mag ik misschien weten welke jij hebt gebruikt

Het is belangrijk dat je uitkijkt naar je training en voeding. Elke verandering die je doet moet dus een goed gevoel geven. Maak dus lekkere voeding als je de kcal vermindert, houd je cardio aangenaam door muziek, tv, educatieve podcasts... of iemand waarmee je kan praten bijv.

Denk steeds aan de resultaten die je kan bereiken, en maak het een vaste levensstijl. Het begin is het moeilijkste, later zal je merken dat het steeds beter vol te houden is (als je met plezier gaat eten en trainen).

Bij mij hielp gezonder eten , dus geen snoep koekjes e.d., zonder voedingsschema ook al om 10 kg er af te krijgen binnen 6 maanden.

Bedankt voor al jullie tips ik hoop dat ik mijn doel ga bereiken. Heb nu al zin in een strakkere lichaam :P

---------- Post added vr 24 jun 2011 at 00:16 ----------

hoi justbart,

Welke proteine shake moet ik gaan nemen. Ik hoor dat er verschillende zijn. Mag ik misschien weten welke jij hebt gebruikt

Het maakt niet zo heel veel uit welk merk je neemt. Ik heb proteïne 85, dat verkopen ze bij ons in de gym. De whey bestel ik bij body en fitshop, whey perfection, ik vind Berry blast een lekkere smaak.

Terug
Naar boven