Super van je om de stap te willen zetten om je overgewicht te verminderen en je gezondheid te willen verbeteren.
Waarom wil je graag afvallen ? (gezondheid , ontevredenheid over jezelf , ...)
Waarom heb je er de discipline niet voor ? (Denk je dat het je niet gaat lukken en geloof je niet in jezelf, herval je al snel in slechte (eet)gewoontes door bepaalde factoren, ...)
Ik neem aan dat je bedoelt dat je soms hervalt en je "vergrijpt" aan zaken als overeten ... vnl. met calorierijke snacks. Maar voel je je daarna dan beter ?
Er zijn allerlei oorzaken die je kunnen aanzetten tot dit minder goede gedrag.
Zie dit niet als problemen maar als uitdagingen om stap voor stap te overwinnen. Je zal volgens mij véél hebben aan een positieve instelling.
Die kan je zo naar boven duwen en maakt het allemaal zoveel makkelijker.
Negativiteit trekt je terug naar beneden en blokkeert je potentieel!
Je mentaliteit , je ideeën , vooroordelen en je hele mindset en instelling zullen een gigantische invloed hebben op het slagen in je doel.
En dat is eigenlijk een héél goede zaak.
Wees gerust en vertrouw in jezelf , je kan dit ...
En er zijn er massa's die het je voor hebben gedaan en jij zal volgen en ook een voorbeeld worden voor anderen.
Je kan zéker en vast zonder extreme acties , slow and steady , je doel bereiken.
Onthou gewoon dat je om af te vallen méér caloriën moet verbruiken dan dat je tot je neemt. Dat is dé basisregel.
Een gezonde voeding en vooral een bewust voedingspatroon zullen je hier ook bij helpen. Fruit , groenten , vis , magere vleessoorten , volkoren producten zijn allemaal aangewezen. Dit helpt je om de caloriebalans correct te houden (om vb. afvallen mogelijk te maken) en zal je gezondheid ten goede komen omwille van voedingsrijke , kwalitatieve etenswaren die je tot je neemt.
Met sport kan je je caloriebalans ook nog eens bijregelen en is altijd een goede zaak!
Maak gewoon die shift in je hoofd en er zal al véél vanzelf gebeuren. Eens je positieve resultaten begint te zien ben je vertrokken.
Pieker niet teveel , stel niks uit maar maak concrete plannen om eraan te beginnen. Vandaag!
Ik vind de boeken en instelling van Tom Venuto schitterend.
Mogelijk kunnen die je ook nog overtuigen van je eigen mogelijkheden en de mooie toekomst die voor je kan liggen. Je moet hem alléén maar grijpen.
Succes ermee